Gå til innhold

Oppgradere GPU på HP Elite -532sc


Anbefalte innlegg

Hei.

Ønsker å oppgradere originalt skjermkort på min 6 måneder gamle stajonære HP Pavillion Elite - 532sc. (NVIDIA GT420)

Bruksområdet er surfing,lett video-redigering,light spill,HD-film.

Strømforsyningen er på 460watt. Hadde håpet å slippe å oppgradere denne også.

Ser heller ikke om jeg har evnt. nødvendig tilleggskobling for strøm på hovedkortet så jeg legger ved linken til produktspesifiskasjonene på pc`n

HPE-532sc.

 

Har forstått det slik at alle realistiske alternativer med denne PSU`en ligger innenfor et budsjett på ca 1500.-

 

Hva bør jeg gå for?

 

Takknemlig for alle bidrag :-)

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

HD 6870 skal passe deg ganske godt

 

 

Takk for kjapt svar. Står at denne krever 500watt. Går det bra?

 

Det går helt fint å kjøre et 6870 på en 460W. Masse å gå på :)

 

NoGo....

Har desverre ikke mulighet til å koble på strømkontakt(er) på PSUen min. Synd,da overnevnte 6870 hadde vært mer enn bra nok for meg.

 

Er da på jakt etter ett grafikkkort som ikke krever egen tilkobling til strøm.

Har PCIEx16 2,0. Romslig kabinett både i høyde og dybde og med nok plass til å sette inn 2xbreddekort ++.

Hvilket kort bør jeg gå for?

Kan jeg bruke et PCIE 2,1 kort og hva forsaker jeg i så fall?

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

 

NoGo....

Har desverre ikke mulighet til å koble på strømkontakt(er) på PSUen min. Synd,da overnevnte 6870 hadde vært mer enn bra nok for meg.

 

Er da på jakt etter ett grafikkkort som ikke krever egen tilkobling til strøm.

Har PCIEx16 2,0. Romslig kabinett både i høyde og dybde og med nok plass til å sette inn 2xbreddekort.

Hvilket kort bør jeg gå for?

Kan jeg bruke et PCIE 2,1 kort og hva forsaker jeg i så fall?

 

hvorfor ikke? det skal være en dedikert strømledning til grafikkort på PSUen, eller kanskje to fordi enkelte HP elite har vel GTX 580

 

grafikkort uten kontakt er vel HD 7750, yter ikke så bra egentlig, du får det til litt over 800kr

Lenke til kommentar

My bad. Gjemt inni kabelharva var 1stk 6-pins kontakt.Går ut i fra at denne er til skjermkort?

Kan være at noen utgaver av HP-Elite kjører med GTX580,ser at det finnes flere modeller med forskjellig hovedkort og PSU.

 

I så fall:

PCIE X16 2,0

460W PSU

1 ekstra 6-pins strømkontakt.

 

Forslag til kort basert på dette?

Kan jeg bruke PCIE 2,1/3,0 kort og i så fall hva mister jeg i ytelelse?

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

My bad. Gjemt inni kabelharva var 1stk 6-pins kontakt.Går ut i fra at denne er til skjermkort?

Kan være at noen utgaver av HP-Elite kjører med GTX580,ser at det finnes flere modeller med forskjellig hovedkort og PSU.

 

I så fall:

PCIE X16 2,0

460W PSU

1 ekstra 6-pins strømkontakt.

 

Forslag til kort basert på dette?

Kan jeg bruke PCIE 2,1/3,0 kort og i så fall hva mister jeg i ytelelse?

 

HD 6870 passer vel fint fortsatt, det er bare å bruke en molex til 6 pin kontakt, hver ihvertfall fulgt med til hvert eneste skjermkort jeg har

 

PCIe 3.0 kort lider ikke på 2.0, ingen kort er sterke nok den dag i dag til å kunne bruke så mye båndbredde

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

 

HD 6870 passer vel fint fortsatt, det er bare å bruke en molex til 6 pin kontakt, hver ihvertfall fulgt med til hvert eneste skjermkort jeg har

 

Hmmmm, de HD6870 jeg finner krever 2stk 6 pins kontakter... Ut i fra det jeg kan lese på forskjellige produsenters hjemmesider så ser det ut som jeg må på 6850 for tilkobling til kun en 6-pin. Sorry maset, men sånn er det å være noob.

Har også alternativ i NVidia GTX550TI.

Tanker om dette?

Lenke til kommentar

Nei,men den som henger ubrukt hos meg ser ut som den sorte 6pins kontakten som 2 av disse er koblet sammen til på mange bilder jeg finner. Eksempelvis denne

 

så det eneste som er ledig i det hele tatt i maskinen av kabler er en seks pin som den på bildet?

 

jeg har en 300W fra HP som har mulighet for skjermkort som HD 6870

 

HD 7770 burde vel virke fint, beste kortet med bare en seks pin tilkobling

Lenke til kommentar

Ser at det virker rart. Kjøpte jo Pc`en for under ett år siden.

System er Win7/64 Home.I5-2500 Quad,4Gb Samsung PC3-10600 (1333Mhz) ram,1Tb Hitachi 7200 rpm HDD og Nvidia GT420 2GbDDR3 Ram.

Registrerer jeg at HK kjører med Intel H67 brikkesett og kun støtter maks PC3-10600 ram og de dytter inn en søppel GPU. Så jeg blir ikke sjokkert om PSU også har få muligheter....

Sitter å jobber fra denne pc`en så ikke så greit å få undersøkt hele tiden...

 

I morgen kjøper jeg strips og tar opp hele harva... Så det var ihvertfall en flat kontakt inni der, mulig flere.

Final report i morra - Takk for tålmodigheten.

Lenke til kommentar

HD7850 er det sprekeste kortet under 150w (dvs med kun 1 6-pin kontakt) som er lansert til nå, og har en ytelse som stort sett ligger mellom HD6950 og HD6970. Dette bør være kurant til alt unntatt "hardcore" gaming.

 

Støtte for maks PC3-10600 er helt naturlig, her er det Intel og ikke HP som setter begrensningen. Sandy Bridge har faktisk ikke offisiell støtte for raskere hastighet, selv om man i praksis kan kjøre langt høyere uten problemer.

Lenke til kommentar

Da er kabelharva undersøkt.Jeg har bare den ene 6-pinsen for grafikkort.

Så har jeg valget da. Bruke litt over 1000-lappen på HD7770/GTX550TI som sikker vil gi en kraftig forbedring kontra mitt originalkort, eller det dobbelte på 7850...

Eneste jeg er bekymret for er å skrote dritten fordi jeg ikke har nok power..

Føler meg litt som Fjordland-mannen her :whistle: .#whattodo :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...