Gå til innhold

Oppgradere GPU på HP Elite -532sc


Anbefalte innlegg

Yupp, har andre men ikke Molex.

Har forøvrig i dette øyeblikk bestillt GPU og mer ram.

Har lenge hatt sansen for XFX så det ble til at jeg bestillte:

 

Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9

Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin

 

XFX Radeon HD 7770 1GB GDDR5

PCI-Express 3.0, " BLACK - Dual Fan -DD", DVI, mini-DisplayPort, HDMI, 1090MHz

 

Da takker jeg for all hjelp. Når jeg får testa ut nykortet lager jeg en liten oppfølger i tråden.

 

:w00t:

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått utstyret og hatt anledning til å leke meg litt i ett par timer...

 

Flaut å si det, men måtte "modifisere" bakplata for å få inn et dobbelkort. Originalt fra HP skal man tydeligvis bare sette inn enkle PCI-kort..... (det var vel den garantien...)

Uansett, kortet og minne er på plass og fungerer knall. Har ikke kjørt noen tester på det ennå men opplever at Windows opplevelses-indeks steg fra 6,5 til 7,7 på Aero og fra 6,3 til 7,7 på Spillgrafikk.

Ram og Prosesor er på 7,9.

Flaskehalsen nå, i tillegg til at strømforsyning er i "grenseland", er HDD som kun gir 6,5 på samme indeks.

Vi får vurdere en SSD i fremtiden.

 

Igjen - Takk for all hjelp :-)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått utstyret og hatt anledning til å leke meg litt i ett par timer...

 

Flaut å si det, men måtte "modifisere" bakplata for å få inn et dobbelkort. Originalt fra HP skal man tydeligvis bare sette inn enkle PCI-kort..... (det var vel den garantien...)

Uansett, kortet og minne er på plass og fungerer knall. Har ikke kjørt noen tester på det ennå men opplever at Windows opplevelses-indeks steg fra 6,5 til 7,7 på Aero og fra 6,3 til 7,7 på Spillgrafikk.

Ram og Prosesor er på 7,9.

Flaskehalsen nå, i tillegg til at strømforsyning er i "grenseland", er HDD som kun gir 6,5 på samme indeks.

Vi får vurdere en SSD i fremtiden.

 

Igjen - Takk for all hjelp :-)

 

PSUen er ikke i grenseland, man kan vel kjøre 2 stk HD 7770 på 460W (tror jeg?)

 

hva var problemet med bakplata? er litt spent, fordi jeg fikk enkelt inn ett GTX 550 Ti

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Ram og Prosesor er på 7,9.

Flaskehalsen nå, i tillegg til at strømforsyning er i "grenseland", er HDD som kun gir 6,5 på samme indeks.

Hæ? Selv ikke en 3960x @5.0GHz får 7.9 på prosessor, mener å huske det er hardcoded i WEI at man må ha 8 prosessortråder også.

RAM må du vel opp i 1600 7-7-7-20 eller 1866 9-9-9-24 eller noe slikt for å nå 7.9

Heller ikke vanlig at en harddisk kommer over 5.9 heller, såvidt jeg vet er det snakk om en hardcoded lås der man må ha aksesstider under 1 ms for å overstige 5.9

 

Ikke at WEI egentlig gir noen god pekepinn på ytelse da, beste måten er å kjøre 3DMark11 eller noe slikt og sammenligne med benchmarks.

Lenke til kommentar

Ram og Prosesor er på 7,9.

Flaskehalsen nå, i tillegg til at strømforsyning er i "grenseland", er HDD som kun gir 6,5 på samme indeks.

Hæ? Selv ikke en 3960x @5.0GHz får 7.9 på prosessor, mener å huske det er hardcoded i WEI at man må ha 8 prosessortråder også.

RAM må du vel opp i 1600 7-7-7-20 eller 1866 9-9-9-24 eller noe slikt for å nå 7.9

Heller ikke vanlig at en harddisk kommer over 5.9 heller, såvidt jeg vet er det snakk om en hardcoded lås der man må ha aksesstider under 1 ms for å overstige 5.9

 

Ikke at WEI egentlig gir noen god pekepinn på ytelse da, beste måten er å kjøre 3DMark11 eller noe slikt og sammenligne med benchmarks.

Er jo små ribber mellom hvert PCI spor som umuligjør innstallasjon av dobbelkort. Måtte fram med avbitern og fjerne ei slik ribbe.

 

tror du har gjort noe feil da, for det skal gå helt fint, alle kabinetter har det

 

@arni90.

Jeg gjengir bare det som faktisk står her: 7,9 -7,9 - 7,7 - 7,7 -6,5

Om det er mulig eller ikke, altså selve logikken i det, vet jeg som du skjønner lite om.

Update: Jeg kjørte indeksen en gang til og da sank Aero og Spill til 7,6.

Prossesor står på 7,9 det samme gjør Ram og HDD står på 6,5

 

Hvordan får man limt inn skjermdump her?

 

@olestokk.

Kan være det, men jeg greide ikke å få det skikkelig ned i sporet uten å fjerne ribba .

Den ribba ville jo da gått fremfor kortet, akkurat mellom kontakter og kjøliribber/logo som er utstanset på kortet. Skjønner ikke helt hvordan du har fått det til på 550`en med mindre det er et "søkk" akkurat der på ditt kort eller at selve ribba står litt ut fra resten av bakplata. Samme kan det være - Gjort er gjort og spist er spist. :-)

Endret av lystfiskern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...