Gå til innhold

Denne mobilen tåler ett tonns trykk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den så jo forfriskende anderledes ut. Om den er pen eller ikke er kanskje en annen sak, mne kanskje andre produsenter kunne begynne å lage litt mer varierende utseende på telefonene sine.

Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil fra dykkekurset jeg gikk på en gang i tida (lenge siden), så er 1 bar = 1 atmosfære. Altså tåler denne telefonen å være helt nede i vannskorpa. Om den skal ned til ca 10 meter under vann, så er det 2 bar som gjelder.

20 meter er 3 bar og så videre.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil fra dykkekurset jeg gikk på en gang i tida (lenge siden), så er 1 bar = 1 atmosfære. Altså tåler denne telefonen å være helt nede i vannskorpa. Om den skal ned til ca 10 meter under vann, så er det 2 bar som gjelder.20 meter er 3 bar og så videre.

Som på biler regner jeg med at klokker og mobiler regner som biler, at atmosfærisk trykk (1 bar ved havet) er 0 bar, dermed er 1 bar 10 meter ned osv osv.

Skrevet

Kommer helt an på om det er absolutt eller relativt trykk det er snakk om, men det stemmer det at 1 bar er ca 10 meter under overflaten.

Gjest Slettet+014398532
Skrevet

I'm holding my creditcard ready....

Skrevet

hvem er det som virkelig trenger en mobil som kan tale ett tonns trykk??

folk kjøper ikke den direkte fordi den tåler ett tonns trykk, men fordi de vill ha em mobil som tåler en støyt

• Liker 1
Skrevet

Trykk måles ikke i tonn. Tonn er en måleenhet for masse. Om du setter 1 tonn masse på en spiker på denne telefonen vil du få et helt annet trykk enn hvis du setter 1 tonn masse flatt ned på telefonen. Førstnevnte er jeg ikke helt sikker på om den vil tåle.

• 7 måneder senere...
  • Opprett ny...