Gå til innhold

Telt for fjellturer


wergz

Anbefalte innlegg

Et forbehold: skal to menn av mannestørrelse tur skal man ha tremannstelt, ikke tomanns. Nordmarka-teltet er 95-120cm bredt i innerteltet; rikelig til én eller to som ikke er alt for brede, men er det to stykker på 90kg skal man ikke slite med å holde varmen ...

 

Det er noe jeg lurer på med det teltet. Fordi det ikke er ment for vinter, vil det si at det er dårlig isolasjon og tynne duker? Jeg leser at det viktigste er en god sovepose(m/liggeunderlag) og selvfølgelig selve teltet.

Edit: For å legge til litt mer info om hvor jeg skal gå så er det nord-øst for Lillehammer

Endret av wergz
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Tar opp denne tråden litt

 

Gutta Boys og jeg drar på 2-4 turer i året til skog og mark. Dette er i "nærområdet", en drøy times biltur ned til et eller annet vann og kano over til en eller annen øy.

Vi drar aldri lenger enn at vi heller blir hjemme om regnet fosser ned.

 

Jeg har til nå snylta på de andre guttas turutstyr, men tenkte nå jeg skulle kjøpe et telt.

 

Jeg har kikka på et par skikklige telt fra 3-6.000kr, men kom så plutselig over dette : http://www.123friluf...ner-pop-up-telt

Et telt som er fint for 1-2 dagers overnatting i utkanten av skogen, meget lett å sette opp og billig som fy.(?)

EDIT: Det er mange popup telt der ute, men det er spesielt luftingen på dette som grep min oppmerksomhet

 

Vekt spiller ingen rolle på de turene vi drar på.

 

Jeg lurer derfor på om noen har erfaring med dette teltet eller lignende? er det rene møka eller kan det brukes til enkle turer som dette?

Det skal naturligvis tåle regn.

Vurderer også å kjøpe et telt av høyere kvalitet om fjelltur-innstinktet blir fyra opp i fremtiden.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har dette teltet selv og er ganske fornøyd.

 

http://www.gmax.no/produkt/721490(BC_7)/norheim-fenris-2-fjelltelt/

 

Slås opp på under 10 minutter når en har gjort det et par ganger

talk skaru ha(:

 

har ennå ikke kjøpt...er grundig når jeg først skal kjøpe noe som krever kvalitet (:

 

skal sjekke det ut.

 

lånte et telt av en kamerat for noen uker siden og ble desto mer sikker på at kvalitet er viktig, som ved alt annet (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...