Gå til innhold

Asus snart klar med eget HD 7970


Anbefalte innlegg

Takk skal dere ha. Fungerte ganske greit MSI Afterburner.

 

Vet dere hvordan jeg kan få viftene til å rotere saktere enn 10%/1100rpm?

 

Det virker som det er en minimum grense (stiplet gul linje) på 10%, kan jeg overstyre denne?

 

Jeg prøvde å styre viftene direkte med spennings regulering, og ved lavere turtall, muligens rundtom 700rpm, ble det ganske så roligt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal dere ha. Fungerte ganske greit MSI Afterburner.

 

Vet dere hvordan jeg kan få viftene til å rotere saktere enn 10%/1100rpm?

 

Det virker som det er en minimum grense (stiplet gul linje) på 10%, kan jeg overstyre denne?

 

Jeg prøvde å styre viftene direkte med spennings regulering, og ved lavere turtall, muligens rundtom 700rpm, ble det ganske så roligt.

 

Ikke såvidt jeg vet. Anbefaler dog å sette på Auto. Det kan være lett å glemme å sette opp viftehastigheten igjen når du stresser GPUen.

Lenke til kommentar

Ikke såvidt jeg vet. Anbefaler dog å sette på Auto. Det kan være lett å glemme å sette opp viftehastigheten igjen når du stresser GPUen.

 

*sukk*

Ja, skal ha den på Auto, skulle bare ønsket at jeg kunne kjørt den på 5% hastighet så lenge temperatur er under 30 grader (under idling ligger GPU på rundtom 23 grader). Når pcen blir brukt til surfing, kontor arbeid, o.l, hadde det vært greit å hatt den så stille som mulig.

Lenke til kommentar

Men PCI-Express-en på hovedkortet mitt conformer til 2.0-standarden. Hva slags negative virkninger vil dette ha om det går an å bruke kortet?

 

HD 7970 blir ikke begrenset av 1.0 noen som gjør deg ganske trygg med 2.0

 

eneste som man kanskje kan bruke 3.0 til er quadfire

 

for å si det på den måten, eneste grunnen jeg kan se at 3.0 er verdt noe er at det ser sikkert ut som det gjør kortet mye bedre for de som ikke vet helt hvordan det virker

Lenke til kommentar

Men PCI-Express-en på hovedkortet mitt conformer til 2.0-standarden. Hva slags negative virkninger vil dette ha om det går an å bruke kortet?

 

Du vil ikke merke noe forskjell i praksis. De få gangene man trenger mye bandwidth er når man har et dobbelt-GPU kort (AMD 6990, GTX 590 osv) - men selv da får man vel knapt utnyttet 2.0 om jeg ikke tar helt feil. Det får vi se ved lanseringen av 7990.

Lenke til kommentar

Ellers håper jeg at Asus har klart å forbedre viftene sine. Viftene bråker alt for mye på lav hastighet (Ref ASUS GTX 570 DCII). Ved lav hastighet lager viftene tikke lyder, enten i takt med PWMen, eller RPM (dårlig lager?).

 

Da må jeg ha hatt utrolig flaks med kulelagrene på skjermkorta mine , har 2 stykk 570gtx i sli og jeg har knapt hørt dem,,

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke hadde visst bedre, så tror jeg nesten jeg hadde begynt å hyle om et hw.no-vendetta mot ATI/AMD.

 

Og før jeg blir skutt ned: Jeg har hatt vekselvis ATI og nVidia-skjermkort opp gjennom årene.

 

Tror du kan knipe igjen hylinga og heller slippe det stille ut bakveien.Hver gang AMD slipper en driver , så er det en verdensnyhet på HW.no :)

Lenke til kommentar

Da må jeg ha hatt utrolig flaks med kulelagrene på skjermkorta mine , har 2 stykk 570gtx i sli og jeg har knapt hørt dem,,

 

Mye mulig, men det kan også være at vi har forskjellig definisjon på hva som er "stille".

 

Som sagt er det ikke mye annet som lager lyd i verken pcen eller rommet, og da er det lett å høre ting som normalt ikke bråker.

 

Hvis vi kunne kjørt viftene på 5%, hadde det vært toppers. Tror også kjølingen hadde vært tilstrekkelig ved idling.

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...