Gå til innhold

Fototreff Fredrikstad 4 Februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kan ta toget til sarp hvis du kan hente meg med togstasjonen nautica? 11.20 er toget fremme, koster 21kr mer enn buss men er kortere reisetid (hvis toget er i rute/stand) og behageligere, er brått bare mye dyrere hvis man skal til fr.stad:P

Det høres ut som en god plan.

 

Da blir det kl. 12. på Gressvik da. Hvor på Gressvik bør vi møtes?

Lenke til kommentar

jeg kan ta toget til sarp hvis du kan hente meg med togstasjonen nautica? 11.20 er toget fremme, koster 21kr mer enn buss men er kortere reisetid (hvis toget er i rute/stand) og behageligere, er brått bare mye dyrere hvis man skal til fr.stad:P

 

Ikke noe problem, vi kan sikkert forandre tidspunktet hvis du er mer komfortabel med å ta buss.

 

Hvor på Gressvik ?

 

Spiller egentelig ikke så stor rolle siden vi må kjøre igjennom, en plass hvor det er en grei parkering, kanskje ta bare en bil videre hvis vi ikke blir så mange siden det kan være litt knotete med parkering helt inntil fortet ?,

Lenke til kommentar

Spiller egentelig ikke så stor rolle siden vi må kjøre igjennom, en plass hvor det er en grei parkering, kanskje ta bare en bil videre hvis vi ikke blir så mange siden det kan være litt knotete med parkering helt inntil fortet ?,

Hva med parkeringen ved Gressvik Torg? Ikke den ved Coop'en men på andre siden?

Lenke til kommentar

neida, går fint nok med tog;) da ses vi på parkeringsområdet ved togstasjonen i 11.20 tia til lørdag;)

 

Det er i orden, send en sms hvis det tuller seg til.

 

Hva med parkeringen ved Gressvik Torg? Ikke den ved Coop'en men på andre siden?

 

Mitt i sentrum ? tvers ovenfor bomberommet/pizzakiosken sånn omtrent rett før :)

Lenke til kommentar

Jeg sa i utgangspunktet jeg kunne være med. Derimot har jeg fått en jobb og skal dekke en innebandykamp. Blir noe vanskelig å være på to steder til en tid.

 

 

Godt tur og vi ses vell snart i Oslo igjen også? Kan kanskje stappe inn et treff før fotomessa i lillestrøm. Vi organiserer vell en tur på messa?

Lenke til kommentar

Er selv fra Fredrikstad, men må desverre melde pass.

 

Derimot kan jeg kanskje komme med noen forslg til gode lokasjoner for bildeknipsing:

 

- Gamlebyen (Jada, det finnes ørten hundre bilder derfra fra før, men da blir jo utfordringen å ta et bilde som skiller seg ut) :)

- Isegran

- FMV området (Gamle rustne kraner og områder med tagging. Husk bompenger)

- Øra området. (Ikke vakkert, men masse industri hvis slike bilder er ønskelig)

- Fredrikstadbroa (For den som ønsker et "oversiktsbilde" av byen eller evt. nærbilder av broen)

- Hvaler (For dem som liker holmer/skjær/vann etc.)

 

Hadde det vert sommer kunne jeg stillt opp med båt for en liten sightseeing i skjærgården, men det er nok litt for kaldt nå :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

- Gamlebyen (Jada, det finnes ørten hundre bilder derfra fra før, men da blir jo utfordringen å ta et bilde som skiller seg ut) :)

- Isegran

- FMV området (Gamle rustne kraner og områder med tagging. Husk bompenger)

- Øra området. (Ikke vakkert, men masse industri hvis slike bilder er ønskelig)

- Fredrikstadbroa (For den som ønsker et "oversiktsbilde" av byen eller evt. nærbilder av broen)

- Hvaler (For dem som liker holmer/skjær/vann etc.)

En god liste; vi har hatt treff i Gamlebyen og på FMV. Savner Vaterland på lista. Kanskje en tur oppover Bjørndalsdammene kunne vært noe også?

 

Hadde det vert sommer kunne jeg stillt opp med båt for en liten sightseeing i skjærgården, men det er nok litt for kaldt nå :)

Sommeren kommer om noen måneder ;)

Lenke til kommentar

- Gamlebyen (Jada, det finnes ørten hundre bilder derfra fra før, men da blir jo utfordringen å ta et bilde som skiller seg ut) :)

- Isegran

- FMV området (Gamle rustne kraner og områder med tagging. Husk bompenger)

- Øra området. (Ikke vakkert, men masse industri hvis slike bilder er ønskelig)

- Fredrikstadbroa (For den som ønsker et "oversiktsbilde" av byen eller evt. nærbilder av broen)

- Hvaler (For dem som liker holmer/skjær/vann etc.)

En god liste; vi har hatt treff i Gamlebyen og på FMV. Savner Vaterland på lista. Kanskje en tur oppover Bjørndalsdammene kunne vært noe også?

 

Hadde det vert sommer kunne jeg stillt opp med båt for en liten sightseeing i skjærgården, men det er nok litt for kaldt nå :)

Sommeren kommer om noen måneder ;)

Waterland synes jeg er litt kjedelig, og bjørndalsdammene synes jeg også det er lite interessant og ta bilder. Stort sett stillestående vann og trær. Ikke veldig spennende synes jeg da...

 

Men det er jo smak og behag :)

Lenke til kommentar

Waterland synes jeg er litt kjedelig, og bjørndalsdammene synes jeg også det er lite interessant og ta bilder. Stort sett stillestående vann og trær. Ikke veldig spennende synes jeg da...

Waterland? Er ikke det film fra 1992? ;) Jeg synes jeg fikk til en del brukbart sist jeg var på Vaterland. Når det gjelder Bjørndalsdammen, så har jeg ikke vært i området siden 1974 (ca), men jeg nekter å tro at det ikke finnes noen motiver der. JEg er av den holdningen at motivene finnes overalt. Det er bare snakk om man har mojoen inne eller ikke.

 

I tillegg, så har jo disse turene en sosial aspekt, og da er det ikke alltid så viktig hvor man er. Vi har det hyggelig, og det blir faktisk fine bilder av det.

 

Men det er jo smak og behag :)

Det er klart.

Lenke til kommentar

Har vært endel i Fredrikstad, og kommer garantert til å dra dit flere ganger. Vaterland har jeg hørt nevnt noen ganger, men ikke mer enn det. Derfor litt google..

Navnet Vaterland skrives Watterland på gamle kart hvilket tyder på hollandsk eller tysk innflytelse. Det var da også hollendere som hentet tømmer ved Glommas munning.

Vaterland er ikke store området, så det er fort unnagjort. Men mange flotte gamle små bygninger, og nærhet til glomma hjelper på. Og derfra er det kort vei til gamlebyen eller Øra; avhenging av hva man vil.

 

Watterland høres mer nederlandsk enn tysk. Det er nok en gammel skrivemåte, for Watterland brukes også i gamle kirkebøker i Oslo.

Lenke til kommentar

Waterland synes jeg er litt kjedelig, og bjørndalsdammene synes jeg også det er lite interessant og ta bilder. Stort sett stillestående vann og trær. Ikke veldig spennende synes jeg da...

Waterland? Er ikke det film fra 1992? ;) Jeg synes jeg fikk til en del brukbart sist jeg var på Vaterland. Når det gjelder Bjørndalsdammen, så har jeg ikke vært i området siden 1974 (ca), men jeg nekter å tro at det ikke finnes noen motiver der. JEg er av den holdningen at motivene finnes overalt. Det er bare snakk om man har mojoen inne eller ikke.

 

I tillegg, så har jo disse turene en sosial aspekt, og da er det ikke alltid så viktig hvor man er. Vi har det hyggelig, og det blir faktisk fine bilder av det.

 

Men det er jo smak og behag :)

Det er klart.

Jeg har ikke sagt at det IKKE finnes motiver der. Det jeg sa var at jeg synes det kanskje var litt "kjedelig" der.

 

Et siste tips til dere som har lange teler og liker å fotografere fugler:

 

Tabilen ut på Øra området, og gå gjennom bommen der ute. (ved frevar) og fortsatt helt ut til båthavna. Der ute er det et stort fuglereservat, samt et tårn beregnet for fuglefotografering og observering. Skal vist finnes en del sjeldne fugler der ute.

 

Men dettte krever nok tele fra 200mm og et stykke opp :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...