Gå til innhold

Windows 7/XP Dual Boot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei det er en guide her på HW for dual boot for W7 og XP. Eg har fulgt den guiden for ei AM3 maskin for 2 mnd. siden, har begge operativsystemene på en 128 SSD disk. XP skal legges på en ledig plass på "C" man opretter med diskkontroll i W7.

Her er guiden eg har brukt: http://www.hardware.no/artikler/to_operativsystemer_paa_en_maskin/77098/3

 

Eg har ingen problem med denne kombinasjonen har også 16Gb RAM, kjører ProE2001 (DAK) i XP delen, har ikke funnet en måte og få denne til å samarbeide med W7

(64 bit W7 og 32 XP)

Lenke til kommentar

Nesten glemt av denne jeg.

 

Saken er att jeg har et program på 40-50GB, som kun virker i 32Bit, det er opprinnelig laget for XP men virker også i Vista/7 32Bit, har det nå på Laptopen da den har Windows 7 32bit, men det er litt kjedelig å bare å tilgang til 2.67Gb minne, kunne tenkt meg 64bit på laptopen også.

 

Jeg vet ikke hva som blir enklest for meg? kjøre Virtual eller legge inn XP? tenkte da W7 64Bit og XP 32bit.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se hvorfor du vil ha XP siden du allerede har Win7 32 installert.

 

Siden du og vil ha Win64 på laptopen, så det er bare å shrink den Windows partisjon du har i dag,eller om det en annen partisjon som du kan shrink,for så å installere Windows 64 i den nye partisjon som du lager.

 

Men før du går for det,vise oss bilde fra din diskbehandling,og forsikre deg at du har laget Recovery DVD's for den fabrikk installert Windows.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...