Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Glede om dagen, Suicidal om kvelden


sameoldwall

Anbefalte innlegg

Hei.

Tittelen forklarer halvparten, Jeg sliter litt med livet mitt halvparten av dagen...

Noen dager når jeg er på jobb, Eller er på vei hjem fra jobb, Så føles det som om jeg

er verdens lykkeligste person, Og ingenting kan såre meg.

Men om kvelden, Føler jeg meg så ensom, Som om ingen liker meg og at jeg ikke fortjener å leve, og vil rett og slett avslutte livet mitt...

 

Men så hørte jeg på radioen at en dame sa det samme som tittelen min "Jeg er gledespreder om dagen, Men og kvelden hater jeg megselv og vil dø" også nevnte de at det var en tvangstanke..

Spørsmålet mitt er: Har jeg en tvangstanke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Tittelen forklarer halvparten, Jeg sliter litt med livet mitt halvparten av dagen...

Noen dager når jeg er på jobb, Eller er på vei hjem fra jobb, Så føles det som om jeg

er verdens lykkeligste person, Og ingenting kan såre meg.

Men om kvelden, Føler jeg meg så ensom, Som om ingen liker meg og at jeg ikke fortjener å leve, og vil rett og slett avslutte livet mitt...

 

Men så hørte jeg på radioen at en dame sa det samme som tittelen min "Jeg er gledespreder om dagen, Men og kvelden hater jeg megselv og vil dø" også nevnte de at det var en tvangstanke..

Spørsmålet mitt er: Har jeg en tvangstanke?

 

Virker som du har svart ditt eget spørsmål.

 

Men siden du velger å spørre om dette så vil jeg også tro du vil endre på det.

 

Hva tror du at _du_ kan gjøre for endre den uønskede tvangstanken?

Lenke til kommentar

Virker som du har svart ditt eget spørsmål.

 

Men siden du velger å spørre om dette så vil jeg også tro du vil endre på det.

 

Hva tror du at _du_ kan gjøre for endre den uønskede tvangstanken?

Ja, Jeg forstår det, men jeg lurer på om det er sant, Om det virkelig er en tvangstanke å ha det slik jeg har det, Eller om jeg rett og slett er defekt =)

Jeg vet hva som skal til for å gjøre det bedre... Tro meg når jeg sier det, Jeg har prøvd, Og veien til et bedre liv er altfor langt borte til at jeg kan nå det, men det er ikke det jeg prøver å bedre ved å spørre dette spørsmålet, Det kan ingen i verden hjelpe meg med, Ikke jeg engang =)

Lenke til kommentar

Hva er det med jobben som gjør deg glad? Og kan du videreføre den gleden til kveldene på noen måte?

Haha, Du spør deg igjennom problemene mine =) Jeg skal forklare, Men du kommer til å se på saken som om den var enkel, Som at det er jeg som er problemet og at jeg kan gjøre noe med det, Og det vet jeg, Saken og svaret på problemene mine er ganske enkle =)

 

Det er slik at når jeg er på jobb, Så koser jeg meg med kollegaene mine, Ler og spøker, Og lever livet (der og da)

Jeg er egentlig en veldig tilbaketrukken person, med sosial angst og hat som er rettet mot mennesker og hele pakka, Syntes rett og slett at vi mennesker er patetiske =)

Svaret på problemet mitt, Er å bli sosial...Problemet? Sosial angst, Jeg er ikke sosial andre ganger enn på jobb, Og når jeg kommer hjem, Er jeg helt alene med tankene mine, Og tankene går på alt dritt som har skjedd i livet mitt, Og samler seg til en stor ball av følelser som dreper meg, Og gleden på jobben varer aldri dagen ut, Fordi jeg blir alene senere på dagen, og eldgamle tanker og såre følelser kommer tilbake, Og sosialitet får meg til å konsentrere på noe annet =) Jeg har prøvd... så lenge, så hardt, Men jeg får det ikke til å bli sosial... Ikke mer en jeg er...

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal late som om jeg har peiling på hverken det ene eller det andre, så høres det ut som du kunne trengt litt profesjonell hjelp. Snakk med fastlegen din og få han/henne til å henvise deg til en psykolog, fagfolk kan helt sikkert løse opp flokene som har surret seg i hodet ditt.

 

Det med tvangstanker tror jeg er mer normalt enn du aner. Jeg vil gå så langt som å si at alle har en eller annen form for tvangstanke. De trenger ikke å være så alvorlige som de du beskriver, men tvangstanker nonetheless. Selv har jeg sånne latterlige ting som at volumet på TVen eller CD spilleren i bilen må stå på et partall, wtf liksom :p

 

Depresjoner kan vel ofte komme av at du kjeder deg. Det høres jo ut som du har evner til å være sosial, du klarer deg jo fint på jobb liksom. Skaff deg en hobby eller to, PC spilling, nettpoker, fisking, ski, you name it. Får du deg en hobby hvor du kan komme til å måtte omgås andre mennesker er vel det bare positivt? :)

 

Lykke til! Men som sagt, oppsøk hjelp før tankene dine blir værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...