Gå til innhold

Nye sakyndige i breiivik saken.


Anbefalte innlegg

Hva er det som har skjedd her egentlig?

 

Hverken påtale myndighetene eller forsvarer har ønsket ny raport.

 

Det står her at det er tingretten som vil ha en ny raport.

 

Er dette greit? kan staten kaste terningene på nytt, ihåp om å kunne få skirke "yatzi"?

 

Er ikke tingrettens oppgave å lede dialogen mellom påtalemyndighetene og forsvarer? Ikke styre saken til steder der ingen av partene vil gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg visste det.

 

enten får regjeringen kritikk for å "gjøre" Breivik sinnsyk, eller så får de kritikk for å diagnosere ham som sinnsyk...

 

og nå får de også kritikk for å dobbeltsjekke den meget kontroversielle diagnosen som de har blitt kritisert så mye for.

 

De burde nesten latt Breivik sitte i varetekt (justismord tortur av en uskyldig person), og bare bli kritisert for å ikke la retten gå sin gang.

 

visste du at dette også er en av grunnene til at de ikke vil utdele medaljer for edel dåd?

gjør de det ikke er de kjipe, gjør de det vil de bli kritisert for å gjøre redningsaksjonen om til et valgkamptriks som spiller på folks frivillighet til å hjelpe (AP) for å støtte dem i valgkampen...

 

bedre å bli regnet som kjip enn utspekulert og pengesløsende.

Lenke til kommentar

Regjeringen har på ingenmåte gjort abb "sinnsyk", Ap har derimot blandet funksjonene av ordet sinnsyk. Det har en funksjon i den daglige talen, og en funksjon som et fagterm i den profisjonelle debatte.

 

Jeg vil si at ABB er sinnsyk i form av den daglige talen, men tilregnelig fordi det var kalkulert.

 

Jeg syns det er verdt å nevne at den førsteraporten ble godkjent og støttet av det rettsmedisinske institutt. Det bør telle endel.

 

Jeg vil vinkle spørsmålet mitt litt mer generelt, og høre om hva det vil si for den vanlige persons rettsikeret. Det kan virke som det det nå blir greit for retten å overstyre sin egen raport, aktor og forsvarer. (det er en juridsik fagterm for dette, som beksirver hvordan man kan bruke tidligere dommer etc for å få lov til å gjøre noe nå, kommer desverre ikke på det ordet nå.)

 

 

-

Og sånn angående meldajene.

Hvis AP ikke hadde gått inn for å dele ut medaljene selv, så hadde dette vert helt cool!

Hæren er så vidt jeg vet sverget til kongen og regjering. Ikke til Jens ...

Jeg er jevlig lei av Jens4president greiene!

Endret av hvafaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...