Gå til innhold

Påført skramme av møtende renovasjonsbil - hvilke muligheter har jeg?


oysteinw

Anbefalte innlegg

På vei til jobb idag tidlig ble jeg påført en skikkelig feit ripe på venstre bakdør og bakskjerm av en møtende renovasjonsbil/avfallsbil. Det var en trang gate, jeg la meg helt ut til fortauskanten, og dette hadde gått helt fint hadde det ikke vært for et stort lokk på renovasjonsbilens venstre side som ikke var lukket igjen. Den hang rett ut fra bilsiden og dinglet og traff bilen min i det den passerte. Jeg stod helt stille når dette skjedde.

 

Jeg ble selvfølgelig ganske stressa i situasjonen og greide ikke merke meg noe registreringsnummer i farten, men gjenkjente firmalogo og dekor på bilen. Bilen passerte ganske fort og det var midt i morgentrafikken, så jeg hadde heller ingen mulighet til å få snudd eller kjørt etter for å få sjåføren i tale.

 

Bilen min; en safirsvart 2009 BMW 320D Touring M-Sport, er dønn strøken, og som den bilentuasiast jeg er så var dette en skikkelig nedtur på morgenvisten. Spørsmålet er nå hva jeg kan gjøre med dette? Det eneste jeg har er en visuell beskrivelse av bilen som traff meg, tidspunkt og sted. Kjæresten min satt forøvrig i passasjersetet og observerte akkurat det samme som meg.

 

Kommer jeg noen vei med dette? Jeg ser jo for meg at både bakdør og bakskjerm må omlakkeres...!

 

Øystein

Endret av oysteinw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er særdeles lite sannsynlig at de ikke vet hvem som kjørte hvilken bil hvor, på angitt tidspunkt. Så min frykt er at renovasjonsselskapets velvilje fort ebber ut i uthaling og bortforklarelser. Dette kan jo dog være et unntak.

 

Hva med å sende inn en skademelding selv til forsikringsselskapet ditt, som deretter tar kontakt med renovasjonsselskapets forsikringsselskap?

Lenke til kommentar

Trådstarter visste jo at det var fredag den 13nde. Det forklarer jo alt.

Neida.

 

Men om de finner ut hvem sjåføren er, og sjåføren nekter for at han skadet bilden, da blir det vanskelig å få erstattet for skadene.

 

Får håpe at sjåføren ikke blir vanskelig ihvertfall.

 

Ble det noen smitte av farge på ripen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...