Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre har jeg kjørt ganske lite mark i forhold til den tiden jeg har trent, men det er bedre sent enn aldri.

 

Markløft 60x6 100x5 130x8 130x7

AnewZ row 60x8 70x8,8,8

Curls ez+17,5 10,10,10

 

Kort og effektiv økt i dag. Marken var tung i dag siden spilte en del basketball i går. Jeg bare måtte prøve ut pendlay rows, og det var faktisk en ganske fin øvelse, men jeg foretrekker 1 arm row.

Lenke til kommentar

Åkei. Dette blir en økt med Jan Tore som gjør ting han ikke kan.

 

Frontbøy 75kg 5x5

Glute bridge 60kg 5,6,6

Bulgarske utfall 32x6

Utfall 32x7

Cable crunches 36x10 51x10 42x10

 

Jeg skal ta en SL5x5 approach på bøyen fremover for å se om jeg kan få no fremgang på den måten.

 

Så var det broen. Ifølge videoene på YT skal man ha stanga øverst på låret, men der tok det KUN på hamstrings, og jeg fikk krampe på andre reppen. Når jeg tok stanga nederst på magen gikk det greit, men jeg må nok tøye en del i hofteleddsbøyerne for å få bedre utslag der.

 

Utfall er jo et kapittel for seg selv, og jeg får det faen ikke til. Jeg føler meg stiv i øvelsen, og jeg som i utgangspunktet har bra balanse står og vipper frem og tilbake som en tosk :p Det er godt mulig teknikken min er forferdelig, det kan jeg filme senere.

Lenke til kommentar

Bryst, skuldre og tricep

 

Militærpress 60x6,6 50x6,7

Skrå hantelpress 30x10,7

Decline hantelpress 24x12,12,12

Benkpress 70x8,8,8

Dips +20x8,8

Tri pushdown 24x12,8,12

Oh tri ext. 10x10,6,6

 

Etter tips fra Anaio alternerer jeg militærpress og benkpress for å få mer skulder action.

 

Ble småforbanna etter skrå hantelpress fordi jeg KUN kjente det i delts, mens jeg egentlig skulle fokusere mest på å kjenne det i brystet i dag. Må si jeg liker decline press veldig godt, tar veldig bra i brystet, men det er et helvete å få opp vektene, så man må nok ha hjelp der. Kunne tatt en del mer.

 

Avsluttet økten med extentions/pushdown i dag fordi det er gøy.

Lenke til kommentar
Utfall er jo et kapittel for seg selv, og jeg får det faen ikke til.

 

Jeg har knær som knekker når jeg bøyer dem. Når jeg dermed tar utfall, så kommer det høye knekkelyder. Husker jeg tok det på trening en gang, og folk rundt meg begynte å se på meg med et blikk som tilsvarte: "Det der ser/høres IKKE godt ut!"

Lenke til kommentar

Vet ikke, gjør ikke vondt - men føles ekkelt. Vet ikke om det har en sammenheng med kneproblemet jeg har hatt. Slipper heldigvis unna litt knekking når jeg tar knebøy. :)

 

Jeg har alltid fått beskjed om at det ikke er et problem om det ikke fører til smerter. Dynamisk oppvarming og gode oppvarmingssett bør hjelpe en god del.

 

Drøy militærpress, Akse. Good going!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...