Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flyreise, vondt i ryggen, tiltak?


mfb

Anbefalte innlegg

Hei. For 2 år siden fikk jeg en prolaps i ryggen som har plaget meg en del. Opererte ikke og gikk fint en stund, men i det siste har jeg begynt å få vondt igjen.

 

Om 10 dager skal jeg reise til Australia, og 23 timer på fly i et dårlig sete blir ikke akkurat behagelig, og da jeg tok reiste til Norge fra Australia i november hadde jeg vondt i flere dager.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få en mer behagelig reise?

 

Er det noen spesielle smertestillende eller salver (f.eks Son) som jeg kan ta for å forbedre situasjonen?

 

Takker for alle råd og tips. Hilsen Mathias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. For 2 år siden fikk jeg en prolaps i ryggen som har plaget meg en del. Opererte ikke og gikk fint en stund, men i det siste har jeg begynt å få vondt igjen.

 

Om 10 dager skal jeg reise til Australia, og 23 timer på fly i et dårlig sete blir ikke akkurat behagelig, og da jeg tok reiste til Norge fra Australia i november hadde jeg vondt i flere dager.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å få en mer behagelig reise?

 

Er det noen spesielle smertestillende eller salver (f.eks Son) som jeg kan ta for å forbedre situasjonen?

 

Takker for alle råd og tips. Hilsen Mathias

 

er ikke 23 timer! er 18-21 timer tror jeg!

Lenke til kommentar

nei, oslo - københavn - dubai - singapore - brisbane. totalt 23 timer

 

da blir det jo ikke så lenge sammenhengde i fly :)

 

Vel, det kan diskuteres. Personlig syns jeg sammenhengende flyreise på mer en 2-3 timer er

lenge. Om jeg skulle reist med fly til australia ville jeg spandert på meg selv business class.

Endret av christdi
Lenke til kommentar

nei, oslo - københavn - dubai - singapore - brisbane. totalt 23 timer

 

da blir det jo ikke så lenge sammenhengde i fly :)

 

Vel, det kan diskuteres. Personlig syns jeg sammenhengende flyreise på mer en 2-3 timer er

lenge. Om jeg skulle reist med fly til australia ville jeg spandert på meg selv business class.

 

har reist til thailand flere ganger... for meg er det uaktuelt å bruke 3-4 gang så mye penger på business class:) skal jo bare fra A til B, men har dog ingen ryggroblemer eller lignende..

Lenke til kommentar

det er ikke mye værre å fly 12 timer enn 2, bare sørg for å fly med et selskap med god mat og bra in-flight entertainmentsystem. en sovetablett er heller ikke å forakte, tar tabletten sammen kaffen etter måltidet de serverer etter takeoff og så har du vekking til neste måltid serveres før landing

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det er ikke mye værre å fly 12 timer enn 2, bare sørg for å fly med et selskap med god mat og bra in-flight entertainmentsystem. en sovetablett er heller ikke å forakte, tar tabletten sammen kaffen etter måltidet de serverer etter takeoff og så har du vekking til neste måltid serveres før landing

 

Vel, for de av oss som ikke klarer å sove på en femøring er ikke sovetablett og god mat nokk.

Istede for lange flyturer i trange fly drar jeg heller med cuise. Der får man både god mat og en seng å sove i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...