Gå til innhold

Slik blir TV-ene i 2012


Anbefalte innlegg

Ser heller ikke hva jeg skal med all mulig slags smart TV drit.

Skal jeg på facebook, bruker jeg da PCn, pad'n eller mobilen.

Skal jeg se på youtube, bruker jeg da PCn, pad'n eller mobilen.

Skal jeg gjøre X, bruker....

 

See the picture? (tog du han?)

 

 

Sikkert fint og flott for folk som IKKE bruker andre enheter, men hvem er det som gjør det i disse dager?

 

Tviler sterkt på om vi får regne TVr i fremtiden, og må dermed betale ekstra for alt unyttig dilldall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nå være bra å bli kvitt mest mulig bokser under tv'n?

:wee: Faktisk så liker jeg boksene mine. De skal ingen steder! :love:

 

TV-en kunne neppe tatt over for noen av boksene mine uansett, fordi den detikerte løsningen er mye bedre. En skjerm er en skjerm, noe annet vil jeg ikke være med på. ;)

 

Nå vet ikke jeg hvilken bokser du sitter med under tv'n din men jeg synes dette er ett steg i riktig retning selv om vi ikke er der helt ennda.

 

Har selv Altibox, Dreambox, PopcornHour C200 og Ps3 under tv'n.

 

Alle boksene untatt Ps3 bør kunne integreres inn i en tv i nærmeste fremtid.

 

Allerede i dag kan man streame filmer til Smart tv'er, så da kan man sånn i teorien ta bort PCH boksen, man kan også sette inn en Riksttv Cam eller Parabol Cam i noen tv'er så da er det ikke vits med de som har Rikkstv for den boksen.

 

Altibox har jo begynnt med tv kanaler over nett, selv om dette er litt begrenset i dag, så tror jeg dette er veien å gå og det blir lettere med Smartere Tv'er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Jeg lurer litt på hva utviklere av spillkonsoller skal gjøre etter hvert.

Med stadig bedre nettforbindelser og kraftigere servere/datasentre er det vel ikke utenkelig at en TV etter hvert blir som en tynnklient, og kan tilby svært detaljerte spillopplevelser uten å ha en dedikert spillkonsoll.

Lenke til kommentar

Det gjenstår å se hva som faktisk blir sluppet av 2K OLED TVer i 2012 og tilgjengelig i Norge. Selv har jeg ikke store trua på at 2012 blir året hvor dette står i butikkene. Jeg håper dog på OLED monitorer i 2012.

 

Både LG og Samsung har bekreftet at det kommer 55" OLED på markedet i 2012 - også i norge. Lansering er satt til Q3. Om vi skal være pirkete er det fullHD skjermer, og ikke 2K - selv om forskjellen er liten (hvertfall med tanke på oppløsning, DCI-standarden er uansett ikke aktuell for TV).

 

Det sies at vi har 2k eller 4k prosjektor på trondheimkino. Kan noen fortelle meg hvilken rolle det spiller når detaljnivået og skarpheten på filmene der er på høyde med den jevne piratebay-filmen? 4k Kan neimen ikke være mye å skryte av hvis det ikke er noe som helst forskjell.

 

Som en annen sa tidligere vil en del av skarpheten begrenses siden skjermarealet er større på kino. Når 2K ~ fullHD sier det seg selv at det vil være forskjell på en "liten" TV og et kinolerret på flere meter. Svært få saler har 4K, men disse har jo 4 ganger oppløsningen til 2K. Dette hjelper jo på selv om ppi (oppløsning per flateenhet) nok fortsatt er en del lavere enn de fleste TVer. Konvergensfeil som ofte er tilstede på Kino hjelper heller ikke på. Den viktigste forskjellen med 2K/4K for kino er derimot at de er innfattet under DCI-standarden som har mye strengere krav til bildekvalitet.

 

 

Hva er skjermstørrelsene, lanseringstid og priser for toppmodellene på årets plasmaskjermer fra Samsung? Har LG kommet med en pris på 84" samt lanseringstid, og pris på oledskjermen? Kommer det noen Google-tver fra de store leverandørene til Norge?

 

Pris er uvisst, men den kommer i løpet av andre halvdel av 2012. Pris på OLED-skjermer er det ingen som vil si noe om, men det blir nok dyrt.

 

Foreløpig ser det ut som det er Lenovo som har satset sterkest på Google, men når eller hvis det kommer til Norge vet vi ikke enda. Vi har imidlertid to journalister fra Hardware på plass i Las Vegas, så vi får nok litt mer info snart :)

 

LG har hintet frampå med ca 1000 kr per tomme for sin OLED modell. Samsung har uttalt at 55 tommer OLEDen deres vil koste minimum 8.000 USD når den blir lansert i statene. Det vil altså si 60.000 NOK rundt regnet fra dollarkurs + mva.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...