Gå til innhold

Sony til angrep på Spotify og WiMP


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Ikke er det mulig(?) å sykronisere uten å gå via noen sky heller. (i spotify altså)

Det er vel teoretisk mulig å få til synkronisering (uten at data er lagret på nett) såfremt enhetene som skal synkroniseres er oppkoblet samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke er det mulig(?) å sykronisere uten å gå via noen sky heller. (i spotify altså)

Det er vel teoretisk mulig å få til synkronisering (uten at data er lagret på nett) såfremt enhetene som skal synkroniseres er oppkoblet samtidig.

 

Joda, det er fint mulig å få til det, men spotify støtter det vel ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke er det mulig(?) å sykronisere uten å gå via noen sky heller. (i spotify altså)

Det er vel teoretisk mulig å få til synkronisering (uten at data er lagret på nett) såfremt enhetene som skal synkroniseres er oppkoblet samtidig.

 

Joda, det er fint mulig å få til det, men spotify støtter det vel ikke?

 

AtW

 

Er ikke sikker på om det er helt det du spør om, men dersom du kabler en fon til en PC kan du bruke Spotify til å synkronisere lokale filer. Såvidt meg bekjent lar deg seg ikke gjøres trådløst.

Lenke til kommentar

Føler jeg må komme med en liten clarification her nå. Tente umiddelbart på det jeg hørte om å kunne lagre min egen samling i skyen og streame den senere fra hvorsomhelst, men etter en dags grundig testing av tjenesten viser det seg at dette er svada fra ende til annen. Man kan virkelig begynne å lure på om Sony bevisst prøver å lure kundene til å tro at nevnte scenario er tilfelle.

 

Det Music Sync gjør er å samle inn metadata om MP3ene dine. Ved å lese ID3-tags, filnavn, mappestruktur og andre logiske ting tenker du? Neh! Ved å analysere hele fucking låten, note for note - noe som for min del tok ca. ett minutt per låt. På 20-30 minutter var den på låt 29 av 2456. Herlig. Og forsåvidt også noe som lurte meg til å tro at den faktisk lastet opp for harde livet.

 

Men, de harde fakta slik jeg har forstått det hittil:

- Music Sync kopierer ikke en dritt av samlingen din ut i skyen

- Det du har i samlingen som IKKE er "lisensiert" av MU vil du ikke få tilgang til via MU

- Det du har i samlingen som ER lisensiert av MU er... lisensiert av MU... og kan dermed høres på tjenesten enten man syncer eller ei

- Det eneste man får av Music Sync er altså en automatisk metode for å legge din MU-lisensierte del av samlingen inn i "My library" istedenfor å gjøre det manuelt inne i MU.

 

...og dette skal den bruke ca. 2000 minutter på, for min del.

 

 

Jeg blir helt matt :dontgetit:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal de absolutt kjøre uten installasjon? Jeg har ingen interesse i å bruke nettleseren til musikk når jeg kan ha det i et eget program. :/

Plattformuavhengighet? Web er endelig en plass alle kan samles uavhengig av hvordan enhet mann sitter på, og det er et steg i riktig retning spør du meg! Så fort Flash dør blir pad og pod og mac og pc bare en mølje med gode venner :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de absolutt kjøre uten installasjon? Jeg har ingen interesse i å bruke nettleseren til musikk når jeg kan ha det i et eget program. :/

Plattformuavhengighet? Web er endelig en plass alle kan samles uavhengig av hvordan enhet mann sitter på, og det er et steg i riktig retning spør du meg! Så fort Flash dør blir pad og pod og mac og pc bare en mølje med gode venner :)

Gi heller et valg mellom programvare og web basert. :)

Lenke til kommentar
Etter min mening er det bare en byrde å ha den i nettleseren:

 

[*]Den må laste ned sidene, noe som tar kortere tid om du har applikasjonen lagret lokalt.

 

[*]Du er avhengig av nettverkstilkobling, noe jeg i 2012 ikke alltid er (f.eks. der jeg leier og når jeg er på hytteferie eller reisende). Dessuten liker jeg å ha tilgang til dette "offline", slik jeg kan med Spotify. Jeg bruker f.eks. Spotify når jeg sitter på bussen i 8 timer...

 

[*]Du er avhengig av at nettverkstilkoblingen er stabil og rask for at du skal få en god brukeropplevelse, noe som også begrenser brukbarheten av tjenesten.

 

[*]Samme mulighetene er en umulighet i applikasjoner som kjører i nettleseren. Tviler på at du kunne laget en applikasjon som kjørte i nettleseren og som samtidig kunne gjøre alt Spotify-programvaren kan nå! Hva med add-ons og tredjeparts utvidelser til Spotify? Skulle man hatt en haug med utvidelser og add-ons i nettleseren? Hva med småkaker? Til og med da mener jeg den dedikerte programvaren kan klare mer enn en applikasjon i nettlseseren.

 

[*]Nettleseren er ikke alltid like kvikk med så mange faner, så dedikert programvare lagret og installert lokalt ville gitt en mer responsiv brukeropplevelse.

 

[*]Kjører applikasjonen i nettleseren vil den være blandet sammen med alle de 100 fanene mine som jeg har oppe.

 

[*]Du kan ikke starte tjenesten uten å fyre opp nettleseren (som i mitt tilfelle normalt har 100 faner), nettleseren bruker jeg til andre ting.

 

[*]En app til nettbrett og mobiler er ikke vanskelig å få til. På slike enheter blir punktene over mer bedydelige. Apper i fremtiden skader ikke, men det gjør det derimot hvis alt skal kjøres i nettleseren.

 

[*]Er det fortsatt en nettleser hvis alt du bruker den til er å starte applikasjoner? Har ikke operativsystemet en mye bedre støtte for dette allerede? Jeg skjønner ikke poenget...

 

[*]Feil og problemer i nettleseren kan gå ut over applikasjonene som blir kjørt inni nettleseren. Det gir økt sjangs for programstopp og andre problemer, og sjansen øker mer når 100 faner potensielt kan krasje. Bruker MU flash, så hadde det krasjet hver halvtime... Sikkert andre som har opplevd de uendelige problemene med Shockwave-plug-in-en...

 

[*]Denne tjenesten er latterlig fra før, de skyter seg selv i foten og jeg blir flau av å se på det.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"En sentral egenskap ved Music Unlimited er muligheten til å synkronisere sitt eget MP3-bibliotek med tjenesten"

 

Dette har Spotify hatt fra dag en , og er en selvfølge bør være.

Jeg hadde spotify over et og et halvt år før denne muligheten ble tilgjengelig, så det du sier er direkte galt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet er at alle tilbyr den samme musikken og det er den musikken som artistene har sagt seg villig til å dele over streaming..

 

ACDC, Metallica, Led Zeppelin vil ikke være over streaming for å nevne noen, disse blir derfor ikke lagt ut på hverken spotify, wimp eller andre streamingtjenester.

Jeg ser det er liten vits i å hoppe ifra tjeneste til tjeneste når alle i bunn og grunn tilbyr det samme innholdet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...