Gå til innhold

Skru på kjøretøy i felt


rapak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søk deg til panserbataljonen og så esk 6, der er det en egen rep tropp som skrur litt på alt fra M113 og MB 240 til Leopard og CV90 stormpanservogn.

 

Er vel noe tilsvarende i 2.BN sitt støttekompani, men de har ikke noe særlig tyngre enn M113 og Sisu med unntak av bergevogna.

 

Edit: Ingeniør bataljonen har vel også noe rep relatert, men der har jeg ingen sikker info...

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Søk deg til panserbataljonen og så esk 6, der er det en egen rep tropp som skrur litt på alt fra M113 og MB 240 til Leopard og CV90 stormpanservogn.

 

Er vel noe tilsvarende i 2.BN sitt støttekompani, men de har ikke noe særlig tyngre enn M113 og Sisu med unntak av bergevogna.

 

Edit: Ingeniør bataljonen har vel også noe rep relatert, men der har jeg ingen sikker info...

Kan jeg søke meg inn til panserbataljon i førstegangstjenesten? Kan du evt linke til en side med mer info ? :)

Lenke til kommentar

Det kan du.

 

http://forsvaret.no/om-forsvaret/organisasjon/haren/haerens-avdelinger/brigadenord/Sider/Panserbataljonen.aspx

 

 

Takker! Men kan jeg få noen videre utdanning innenfor dette?

Jeg vil prøve meg som fallskjermjeger mens jeg er i forsvaret, men jeg vil helst ha noe i bunn, i tilfelle jeg ikke kommer inn som jeger. Og da vil jeg helst drive ute i felten, og drive med kjøretøy.

Endret av rapak1
Lenke til kommentar

Jeg er jo egentlig veldig mye mer gira på å bli fallskjermjeger eller noe lignende, enn mekaniker. Men mekaniker-delen er veldig grei å falle tilbake på hvis det ikke går så veldig bra med jegertjenesten. Derfor vil jeg finne ut mest mulig om hva og hvor jeg kan jobbe som mekaniker med, i forsvaret.

 

Selv tror jeg det er lurt med en utdanning før jeg skal prøve meg som jeger.

Men kan jeg bli grenader i PBN, og så søke meg som jeger etterpå? Vil jeg da kunne gå tilbake til PBN hvis jeg ikke kommer inn som jeger?

PS: Jeg er veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar

Blir litt mange spørsmål, men vil gjerne planlegge fremtiden mest mulig, så jeg er supertakknemlig for svar :)

Hvis jeg utdanner meg innenfor PBN, og prøver meg som jeger etterpå, og er heldig og kommer inn som jeger. Kan jeg da gå tilbake til min forrige stilling noen år etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...