Gå til innhold

Skru på kjøretøy i felt


rapak1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søk deg til CSS, Combat Service og Support. Dette er brigade nords støtteapparat, her omhandler vi mye av reprasjoner i felt og mye transport. Kommer du inn i en kontigent med lite folk som har fagbrev er du som fagbrevsmann så og si sikret en plass på en replag. Replaga er alt fra hjulrep, tårnrep, cv90skrogrep, våpenrep, belterep osv. Stor mulighet for BV-lappen og da replaga har hver sin BV som forflytningskjøretøy. Er og mulig å komme inn i bergning, dette vil jeg anbefale da du får samme bergningskurset som sivilt og sivil c-lapp, du kan med andre ord gå rett fra fgtj. og inn i sivil jobb som bilberger gratis.

Lenke til kommentar

Søk deg til CSS, Combat Service og Support. Dette er brigade nords støtteapparat, her omhandler vi mye av reprasjoner i felt og mye transport. Kommer du inn i en kontigent med lite folk som har fagbrev er du som fagbrevsmann så og si sikret en plass på en replag. Replaga er alt fra hjulrep, tårnrep, cv90skrogrep, våpenrep, belterep osv. Stor mulighet for BV-lappen og da replaga har hver sin BV som forflytningskjøretøy. Er og mulig å komme inn i bergning, dette vil jeg anbefale da du får samme bergningskurset som sivilt og sivil c-lapp, du kan med andre ord gå rett fra fgtj. og inn i sivil jobb som bilberger gratis.

 

Takk skal du ha. Mener du dette? http://forsvaret.no/utdanning-karriere/velg-utdanning/utdanningskalkulator/sider/combat-service-and-support-bataljonen-hbs.aspx

Lenke til kommentar

Hvis du ønsker å bli mekaniker på tunge kjøretøy, og helst pansermateriell så er PBN stedet.

Jeg er instruktør og utdanner på alle nivåer på pansret materiell, fra 1 linje til 3 linje.

M113 familien, CV9030N, Leopard 1 skrog og Leopard 2.

 

Kravet for å få materiellspesifikk utdanning (MSU) på dette er fagbrev, da helst på tungt materiell, landbruk ol. Men dette kan fravikes hvis det viser seg at man har annen god bakgrunn. Har selv hatt soldater med kun grunnkurs mekaniske, eller automasjonsfaget. Alt er mulig.

 

I tilfeller som dette så bruker avdelings å ta kontakt med ansvarlig (i dette tilfelle meg), og ting bruker og løse seg.

 

Hold deg langt unna CSSBn.

Sorry folkens, det er for mye fokus på å "ta grop" enn relevant teknisk fagtjeneste.

De opererer også mer i de bakre områdene, som tyngre replag.

Kom deg til de fremskutte i panser.

 

I panser kan du også ende opp som en del av crewet på NM217 bergepanser, som hjelpemann med kompetanse på det fagtekniske på de tunge kjøretøyene.

 

Hvis flere spørsmål, så bare ta kontakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...