Gå til innhold

Trenger jeg ett dyrt skjermkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermer, skjermkort har du?

Hva slags spill tenker du på?

 

Som regel skal man bruke over full HD skjermer i flere skjermer burde man gå mist for HD 6970 eller Nvidia GTX 580, spessielt til crysis 2 eller andre krevende skjermkort spill.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Når jeg mener spill så mener jeg Crysis, Skyrim osv. Jeg har ikke bygd pcen enda, det er derfor jeg lurer.

 

Så det du sier er at jeg burde kjøpe ett skjermkort med høy oppløsning får at det skal funke på to 1080p skjermer? :)

 

kjøp HD 7970 når det kommer ut på mandag, passer deg perfekt hvis du bruker flere skjermer eller bare vil ha alt på veldig høy grafikk

Lenke til kommentar

Når jeg mener spill så mener jeg Crysis, Skyrim osv. Jeg har ikke bygd pcen enda, det er derfor jeg lurer.

 

Så det du sier er at jeg burde kjøpe ett skjermkort med høy oppløsning får at det skal funke på to 1080p skjermer? :)

 

kjøp HD 7970 når det kommer ut på mandag, passer deg perfekt hvis du bruker flere skjermer eller bare vil ha alt på veldig høy grafikk

 

Hvor kan jeg kjøpe den?

Lenke til kommentar

Når jeg mener spill så mener jeg Crysis, Skyrim osv. Jeg har ikke bygd pcen enda, det er derfor jeg lurer.

 

Så det du sier er at jeg burde kjøpe ett skjermkort med høy oppløsning får at det skal funke på to 1080p skjermer? :)

 

kjøp HD 7970 når det kommer ut på mandag, passer deg perfekt hvis du bruker flere skjermer eller bare vil ha alt på veldig høy grafikk

 

Hvor kan jeg kjøpe den?

Komplett, dustinhome, netshop, ps.no, multicom...

Spørsmålet du bør stille deg er om du har lyst til å betale 4000+ kr for et skjermkort, hva du ønsker deg av spillytelse (90% av opplevelsen er avhengig av grafikkortet) og om det er verdt å betale 200% mer for 100% mer ytelse.

Lenke til kommentar

Hvordan vil spilling foregå på bare to skjermer? Regner med du har planer om å spille på kun den ene sikkert? Hvis bildet blir delt på to skjermer så er du sikkert klar over at siktekornet (senter av spillbildet) havner midt i mellom skjermene og at det ikke blir mulig å sikte fornuftig med pil og bue etc.

 

Uansett så bør man ha et relativt dyrt skjermkort hvis det er gaming man satser på. For crysis og skyrim er ikke kravene så høye, men med oppløsningen 1920x1080 så bør man minst bruke 2000kr, og gjerne et geforce gtx560 eller bedre. Du kan evt kjøpe et billig 560TI nå også oppgradere igjen til neste generasjons mellomklassekort om et år ca.

 

PS: gtx580 bråker som en partysvenske når man spiller.

Lenke til kommentar

Uansett så bør man ha et relativt dyrt skjermkort hvis det er gaming man satser på. For crysis og skyrim er ikke kravene så høye, men med oppløsningen 1920x1080 så bør man minst bruke 2000kr, og gjerne et geforce gtx560 eller bedre. Du kan evt kjøpe et billig 560TI nå også oppgradere igjen til neste generasjons mellomklassekort om et år ca.

Du trenger på ingen måte et voldsomt dyrt grafikkort for å spille PC-spill. Et 560 Ti er fortsatt kraftig nok til å kjøre de fleste spill på High og vil sannsynligvis være det i de fleste spill inntil neste generasjon med konsoller lanserer.

PS: gtx580 bråker som en partysvenske når man spiller.

GTX 580 er relativt stille for et entusiastkort, et kort som bråker litt er HD 6990. Det er bare en del av gamet når man går oppover i ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...