Gå til innhold

Steam sprengte egen rekord (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Man trenger jo ærlig talt å bare aktivere dette en gang på hver enkelt datamaskin, deretter lagres passordet seg lokalt på maskinen din. Så jo før man gjør det jo bedre, i tilfelle en ny storm skulle dukke opp i nærmeste fremtid.

 

Det er dette folk ikke skjønner somregel :)

 

Det burde jo vere heilt unaudsynt. Steam er ein flott teneste, men offline-modusen og prisane er under par.

 

Når jeg en sjelden gang mister nettet , så bare fyrer jeg opp i offline modus og alt fungerer som det skal , mer kan jeg ikke si. Det er bare min erfaring :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man trenger jo ærlig talt å bare aktivere dette en gang på hver enkelt datamaskin, deretter lagres passordet seg lokalt på maskinen din. Så jo før man gjør det jo bedre, i tilfelle en ny storm skulle dukke opp i nærmeste fremtid.

 

Det er dette folk ikke skjønner somregel :)

Hvis du faktisk var en av de som skjønte sammenhengen i dette kunne du bare skrevet det samme fremfor bare "hmm det virket jo for meg". Men du tok nok bare en "spansk" en i diskusjonsrekkefølgen her.

 

Enlighten me, then.

Da jeg prøvde å starte et spill loadet Steam; jeg fikk beskjed om at Steam ikke kunne koble seg til internett, og fikk tilbud om å starte spillet i Offline- modus. Neste beskjed var noe sånt som at "Steam cant connect to internet" etterfulgt av avbrutt loading.

 

...

Testa ut mens jeg skrev dette innlegget.

Man må velge Offline- mode FØR man mister internett. Det er ikke alltid like greit med uforutsette ting.

Men nå vil det hvertfall fungere neste gang...

Det fungerer vertfall her , godt du fant ut av det :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
EA og Microsoft har ikke sjangs mot Steam, Steam er "above and beyond" alle andre spillbutikker og sentre på nett, selv om de har litt stive priser.
Jeg har ikke så mye imot Steam. Ser man bort fra den latterlige prisinga.Men jeg har vært uten internett i en uke nå, på grunn av at modemet mitt tok kvelden. Jeg liker hvordan jeg måtte være ONLINE for å kunne spille Steam- spill OFFLINE. /golfclap
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at Steam fungerer utmerket OFFLINE , dvs den har en offline modus.Får du ikke dette til ,. så er det din egen feil.Har brukt offline-modusen masse.

Du må skru offline mode på for de enkelte spill når du er online. Så hvis routeren plutselig tar fyr, så får du ikke spilt offline med mindre du hadde skrudd offline på mens routeren fortsatt fungerte.

 

Tre ting som irriterer meg med steam:

- Tidvis elendig båndbredde

- Tidvis får du ikke kontakt med serveren, og du må prøve igjen senere (selv om du bare skal starte et single-player spill)

- Å kjøpe i steam funker ALDRI. Jeg får alltid Error Code -2 hver forbanna gang. Så må jeg trykke Back, og bare prøve igjen, så funker det.

 

Siste gang nettet mitt forsvant , og jeg prøvde å logge meg på steam , så spurte den bare om jeg skulle kjøre offline modus , og vips var jeg inne og kunne spille alle spillene. Jeg fatter ikke hva dere kåler med,,,

Lenke til kommentar
EA og Microsoft har ikke sjangs mot Steam, Steam er "above and beyond" alle andre spillbutikker og sentre på nett, selv om de har litt stive priser.
Jeg har ikke så mye imot Steam. Ser man bort fra den latterlige prisinga.Men jeg har vært uten internett i en uke nå, på grunn av at modemet mitt tok kvelden. Jeg liker hvordan jeg måtte være ONLINE for å kunne spille Steam- spill OFFLINE. /golfclap

 

Er da ikke så vanskelig å klikke på offline mode istedet for retry connection.

Lenke til kommentar

"Kålingen" Steam utsetter brukerne for er at man sjelden har behov for å sette klienten i "offline modus" når man faktisk har en fungerende forbindelse. Har de ikke utført denne handlingen i forkant, som ikke lyser mot deg som tips i daglig bruk, så sitter de med skjegget i postkassen når forbindelsen faller ned.

 

Jeg har full forståelse for at en del oppegående vesner i denne tråden har slitt med dette og jeg tenker vi snakker griseflaks frem forståelse blant noen her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Prisene på Steam gjekk i taket i 2008 eller 2009, då dei bestemte at ein dollar tilsvarte ein euro. I ettertida har Valve prøvd å dumpe skulda på alle andre, med å konsekvent svare at "utgjevarar avgjer regional prising". Utgjevarane, på si side, er nøgde med å mumle eitelleranna og peike på Valve. Litt uklart kven som har ansvaret for at nye spel frå dei store utgjevarhusa er billegare å kjøpe fysisk i butikk enn på spel.

 

I fall som dei siste CoD-spela er det stadfesta at Activision har satt MSRP høgare enn vanleg (59€ vs 49€), men det er jo nær sagt berre Steam som har innretta seg - jamfør til dømes Platekompaniet og andre retailkjeder, som ikkje har gått med på å kunsteg blåse opp prisen.

 

Offline mode krev at du førebur deg på å vere offline med å aktivere den medan du framleis er online. Upraktisk om du brått vert utan internett, men heilt kurant for laptopar i farta eller planlagde outages. Om du har jamne problem med nettet kan det jo vere greitt å berre ha Steam i offline mode til vanleg, og kun vere online når du skal browse/kjøpe/patche.

 

Noko Steam burde plukke opp frå Origin eller Impulse er å ikkje knyte installasjonsstaden til sjølve programmet opp mot alle spela. Ja, er klar over program som SteamMover, men å bruke windowsfunksjonar som junctions for å kompensere for noko som i utgongspunktet er lite gjennomtenkt funksjonalitet, er sjølve definisjonen på ein band-aid-løysing.

 

Utgiverne peker da aldri på Valve. De bare holder kjeft og later som ingen ting.

 

Det ER utgiverne som bestemmer prisen. Valve tar en liten honnør, ja - det koster faktisk å drive slike massive servere og slikt. De kan ikke gjøre alt dette helt gratis. Det finnes mange unntak til prisforskjellene prisen. Serious Sam 3, for eksempel, er langt billigere her i Norge enn det er andre steder i Europa. Det er til og med billigere enn i USA! Om da Steam hadde full kontroll på prisingen, så ville det vært helt ulogisk at flere spill (som oftest fra mindre utviklere som ikke er knyttet til store utgivere som Ubisoft, EA, THQ, Activision osv) plutselig kommer ut på Steam til en langt lavere pris her.

 

Dessuten er samtlige Valve-spill langt billigere enn andre spill på Steam. Portal 2, for eksempel, kostet vel $45 eller $50 i USA. Her i Norge fikk vi det for 37eur (enda lavere om man forhåndsbestilte). Left 4 Dead-spillene har alltid vært billig også. Jeg kan nesten sverge handa mi på at DOTA 2 også blir å koste under €50.

 

Det har også lenge gått rykter om at det er store amerikanske butikker som Wal-Mart, Best Buy og Gamestop, som tvinger de digitale prisene opp, ved å true utgiverne til å sette opp prisen digitalt, ellers nekter de å selge spillene fra denne utgiveren, i sine hyller i det hele tatt. Hvorvidt dette er sant, er det ikke lett å vite, men det ER faktisk logisk om man tenker litt på det. Disse "brick & mortar" butikkene selger knallbra med spill i USA, men det digitale markedet blir bare større og større. Ved å tvinge prisene opp på det digitale markedet, forsikrer de seg om at de selv fortsetter å selge godt så lenge spill selges fysisk.

 

Det faktum at Valve's egne spill (og mange spill fra uavhengige utviklere) selges til mer balanserte priser på Steam, støtter også opp om dette argumentet.

 

Når jeg da sier RYKTER, så betyr det dog ikke at det veldig "far out" likevel. Her er for eksempel en artikkel om da Dark Horse for en måned siden begynte å snakke om å selge digitale tegneserier til en lavere pris enn hva de selges for i fysiske butikker. Man kan jo se oppstanden mot det, og det er ikke mye annerledes for spill. Hovedforskjellen for spill, er at det er gigantiske butikkjeder som ofte selger disse spillene - kjeder med stor makt og innflytelse - mens tegneserier (foruten Donald, Spider-Man osv) oftest selges i mindre "nerdebutikker".

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg synest det er interessant å se på Steam sin statistikk over maskinvare og programvare, siden dette er en god indikasjon på hva typiske spillere har.

 

F.eks. er det en svak avtagende tendens med Intel-grafikk, og statistikken viser at minimalt av nVidia og AMD er integrerte løsninger. Siden antall brukere har økt i perioden betyr altså dette at både andelen med dedikerte grafikkløsninger og antall dedikerte grafikkløsninger totalt har økt. Dette er interessant siden en del artikler i media spår det motsatte. Det er i oss utvikleres interesse at kundemassen har best mulig maskinvare.

 

PC-spill markeded blomstrer som aldri før :)

Ja PC-spill selger ganske godt for tiden, og jeg håper trenden fortsetter slik PC-spill får fokus blant utviklere igjen (merkelig nok går fokuset der motsatt vei).

 

Steam har også vært viktig for mange uavhengige utviklere, og dermed skapt en del levebrød samtidig som de har bidratt indirekte til økt mangfold.

 

Men jeg synest at prisene kunne vært lavere.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

EA og Microsoft har ikke sjangs mot Steam, Steam er "above and beyond" alle andre spillbutikker og sentre på nett, selv om de har litt stive priser.

 

Jeg har ikke så mye imot Steam. Ser man bort fra den latterlige prisinga.

Men jeg har vært uten internett i en uke nå, på grunn av at modemet mitt tok kvelden.

Jeg liker hvordan jeg måtte være ONLINE for å kunne spille Steam- spill OFFLINE.

/golfclap

 

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at Steam fungerer utmerket OFFLINE , dvs den har en offline modus.

Får du ikke dette til ,. så er det din egen feil.Har brukt offline-modusen masse.

 

Prøvde denne i romjula etter at dagmar gjorde litt skade. Vet du hva? Jeg måtte være online for å aktivere offline modusen. Så der tapte steam endel poeng for min del. Hva er poenget med en offline modus om den krever at jeg er online først? Det er jo hele poenget med offline modus, at jeg ikke kommer meg online!

 

Og angående norske stat at steam er dyrt. Hæ? Kødder dere? Hvordan har det seg da at norske spillbutikker er billigere enn steam? Steam ble dyrt når de gikk over fra dollar til euro, og drog 1-1 på prisen. 1 dollar er pokkern meg ikke verd 1 euro. Tilbudene er VELDIG bra, men som butikk bruker jeg ikke steam. Det er bare en online samling for spillene mine. Akkurat der fungerer det greit. Skulle likt å sluppet reklame spammen fra tid til annen, men det er no så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...