Gå til innhold

Treningsprogram for nybegynnere


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og en venn av meg har tenkt å begynne på treningstudio så jeg kunne trengt hjelp angående treningsprogram. Et program som omfatter alle muskelgruppene selvfølgelig (rygg, mage, bryst, armer, ben, noe annet?). Jeg er klar over at det finnes en nybegynner-tråd men jeg kunne gjerne tenke meg å få noen personlige anbefalinger fra dere som har holdt på med dette en stund.

Jeg har ikke trent på treningstudio tidligere men jeg har trent litt forskjellige øvelser med manualer hjemme de siste ukene, så jeg har bittelitt erfaring. Jeg tenker å trene 3-4 ganger i uka. Vi er 16 år forresten (hvis det skulle ha noen betydning)

 

En annen ting jeg lurer på er hvor mange rep og sets man bør ta for å få best effekt og hvor tungt man bør løfte (% av maks). Har dere noen andre tips ang. trening så setter jeg også veldig pris på det! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje Drew Manning og hans trenings prosjekt kan være interessant? Han får dere ihvertfall til og holde motivasjonen oppe hvis dere for noen som helst måte har problemer med det. Og hver uke kommer han med nye og hardere treningsprogram og de er veldig bra vil jeg si! http://www.fit2fat2fit.com/men-printable-workout-plans/ - Kan kanskje være lurt å se på de workout klippene han har lagt ut for å se hvordan de gjøres og for å få greie på navnene til øvelsene.

 

Og til spørsmålet ditt vil jeg si det slik: Greier du flere reps en 12 på de spesifike øvelsene, kan du øke vekten. Kommer du ikke opp til 8 reps, kan det kanskje være lurt å få fjernet litt vekt. Og gjør du det i 3 set, skal det være bra nok. Men alt kommer an på hvordan du trener, det ser du f.eks på programmet til Manning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...