Gå til innhold

Kvalitet på Razer produkter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ryktet Razer har på seg er vel noe i den dur at "de er gode på mus, men har litt raklete produkter kvaitetsmessig på de andre frontene".

 

Selv setter jeg ikke så høy tillit til slike rykter og anektotiske bevis. Det er skjeldent nok tallmateriale for å basere sike påstander på uten at man går systematisk til verks.

 

I forhold til å velge produkter kommer man osm regel lengst med å støtte seg til reviews på nett av folk som har god peiling - og satse på at de vet noenlunde om hva de snakker om. Det kommer du ihvertfall lengre med enn å ta inn over deg en håndfull med statistisk irellevante utsagn om produsent X og Y.

 

Mitt tips er: Velg primært basert på reviews av et spesifikt PRODUKT, ikke hvem som lager produktet. Selv om noen firma helt sikker har gjevnt over lavere eller høyere kvalitet på sine produkter enn gjennomsnittet så vil som oftes kvalitetsnivået mellom forksjellige produkter fra samme produsent variere mer enn gjennomsnittet mellom selskaper. Merkenavn eksisterer ikke for din fordel - men er noe kunstig som er laget for marketing primært. Ikke fall i den fellen men bruk heller den relevante informasjonen du faktisk har tilgjengelig på produktet du snuser på :)

 

Selv har jeg eid en Razer Diamondback som jeg brukte veldig lenge. Denne synes jeg var veldig bra for mitt type "claw" musegrep og responsiv og grei. Den døde til slutt etter 4-5 år med meget hyppig bruk da microbryteren på venstreknappen rett og slett gebynnte å bli sliten og måtte trykkes hardere ned enn normalt for å registrere. Dette vil jeg dog regne med er noenlunde normalt å forvente i forhold til hvor mange hundre-tusen klikk den knappen fikk over de årene jeg brukte den, så jeg gir ingen minus for det forsovidt. Alt slites ut til slutt.

 

Det er vel og merke bare min egen lille anektote - som er like verdiløs som alle andres ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Er nok noe varierende kvalitet. Har to Razer Diamondback mus som vel nærmer seg sju år gamle. Den ene funker knall fortsatt, og den andre funka knall til for tjue minutter siden da festeanordninga til hjulet knakk og som derfor skal pensjoneres (derfor jeg stakk innom denne seksjonen av forumet faktisk). Har også et Lycosa tastatur, som jeg kjøpte i høst og egentlig er relativt fornøyd med bortsett fra en irriterende (og utbredt) kontaktfeil som av og til gjør at maskinen tror at du holder nede en tast, men om man gidder å lodde dævelskapen er det et helt ok tastatur, om noe overpriset.

 

Har også en xbox-kontroller fra dem som virker å være av relativt god kvalitet.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange razer produkter gjennom åra, og har _aldri_ hatt noe som helst problem med noen av dem. Nå har jeg Razer Deathadder, Marauder, BlackWidow Ultimate Mechanical og Naga Epic. Alle funker som de skal, og jeg har aldri vært mer fornøyd med noe annet merke for gamingutstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...