Gå til innhold

Overklokka I7-920?


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg vurderer og overklokke min I7-920 2.66GHZ, men har da et par spørsmål angående dette.

 

Er det nødvendig med en ny kjøler? evt hvilken bør jeg gå for (Sku gjerne ha taklet 3.5Ghz +)

 

og hvor stabil pleier cpu ene å være når de er overklokka? funker det greit, eller kan du risikere hakking etc.

 

Tilslutt, er det nødvendig med noe annet en stock cooler at all?

 

 

mvh

Dryper

Endret av Dryper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du riskerer bluescreen, frysininger etc hvis du overklokker for mye eller har for lite volt.

 

Du bør nok ha både en god strømforsyning og god kjøler:

 

F.eks:

 

Corsair HX 650W PSU

Noctua NH-D14 CPU

 

Er jo gode. Vet ikke hva du har fra før ellers.

 

Du bør nok klare en 3.5 Ghz greit, med oppsettet over, men du kan nok oppleve at prosessoren blir degradert med tiden slik at du må gå ned på klokkehastigheten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er det nødvendig med en ny kjøler? evt hvilken bør jeg gå for (Sku gjerne ha taklet 3.5Ghz +)

Bloomfield har en tendens til å bli ganske varm. Så du trenger mer kjøling om du skal overklokke ja.

Billig kjøler, bedre kjøler, dyr kjøler. Forskjellen fra fra den billige til den dyre er nok 2-300 MHz

og hvor stabil pleier cpu ene å være når de er overklokka? funker det greit, eller kan du risikere hakking etc.

En skikkelig overklokk vil ikke merkes på annet enn at maskinen yter raskere, fullt mulig å få en 99.99% stabil overklokk om du ikke har mål om de helt ekstreme klokkefrekvensene.

Eneste som hindrer deg fra å overklokke er kjøling. Alt annet er solid som bare det.

 

i7-920 overclocking guide

Lenke til kommentar

Er det nødvendig med en ny kjøler? evt hvilken bør jeg gå for (Sku gjerne ha taklet 3.5Ghz +)

Bloomfield har en tendens til å bli ganske varm. Så du trenger mer kjøling om du skal overklokke ja.

Billig kjøler, bedre kjøler, dyr kjøler. Forskjellen fra fra den billige til den dyre er nok 2-300 MHz

og hvor stabil pleier cpu ene å være når de er overklokka? funker det greit, eller kan du risikere hakking etc.

En skikkelig overklokk vil ikke merkes på annet enn at maskinen yter raskere, fullt mulig å få en 99.99% stabil overklokk om du ikke har mål om de helt ekstreme klokkefrekvensene.

Eneste som hindrer deg fra å overklokke er kjøling. Alt annet er solid som bare det.

 

i7-920 overclocking guide

 

Tusen takk for svar!

 

Har bare et siste spørsmål før jeg runder av dette og bestiller meg en ny kjøler:

 

Vil NOCTUA NH-D14 S komme til å fungere videre på nye CPUer som kommer på markedet (over LGA1366) slik at jeg slipper å stresse med en slik sak igjen på nye pcer? Vet ikke om det er noe fasit svar på dette jeg men :).

 

 

edit: Lurer også litt på hvordan vannkjøling er iforhold til Air. Trodde Watercooling skulle være så bra til overklokking jeg :) Kommentarer?

 

mvh

Dryper

Endret av Dryper
Lenke til kommentar

Se på Noctua NM-I2011 Mounting-Kit

Socket compatibility LGA2011, Supported CPU series Intel Core i7 39xx & 38xx

 

Så antakelig vil det nok komme monteringsett, men hvorfor vurder dette nå? Fremtiden etter det kan ingen svare på. Men sokkel 2011 bør være fremtig nok.

 

Kjølerne blir nok byttet med vannkjøling med tiden, så da er nok luftkjølere borte for lenge siden.

 

Vannkjølere er nok for profosjonelle, samme med nitrogen.

Så var jeg deg, gå for det beste på luft f.eks Noctua NH-D14 CPU eller Corsair H100 som er både luft/vannkjøler i budsjett klassen og gå noe over det, syns jeg er meningsløst da er det bedre å oppgradere maskinen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var NH-D14 bestillt, cant wait :D

 

Takker for hjelpen fra begge to !

 

 

mvh

Dryper

Vet ikke om fortsatt er intresert, men hadde vært morro å høre hvordan dette gikk? ser du har ett oppsett veldig likt mitt eget, så er jo altid morro se hva du komer opp på ^^

selv Kjører jeg stabilt på 4.2 nå i fjerde måneden.

 

La ved Guiden jeg brukte da den passet veldig bra til mitt hovedkort da bare har en utgave over.

Core i7 920 oc 4G 2008.12.12_(ENG).pdf

Endret av Fangz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...