Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av skjermkort


robinabc

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er da ute etter et nytt skjermkort da mitt er absolutt meget utdatert og har fått en del bluescreens siste ukene.

 

Men er en god stund siden jeg har byttet ut skjermkort, så lurer da på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe.

 

Er ute etter en pris under 1500,- men samtidig skal det være verdt pengene. Setter også pris på om det er fra komplett.no

 

Setter pris på alle svar, spør om dere trenger informasjon angående noe.

Endret av robinabc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje greit å nevne hvordan CPU du har. Så vet vi hva vi velger skjermkort til.

 

Nvidia 560 ti koster 1800 men yter veldig bra.

HD 6870 koster 1300 men yter litt dårligere enn 560 ti

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626704 er CPU'en

Har også 750W strømforsyning om dette hjelper.

 

Kan være villig å strekke i prisen for å få et skjermkort som er kvalitet på og drar dagens spill som Battlefield 3 o.l

Lenke til kommentar

Det klarer det på low/medium. Nå kommer det ann på øyet som ser, noen klarer seg med 30 bilder i sekundet, mens andre må ha minst 60.

 

Har du råd ville jeg ha gått for 560 ti kortet. Har du ikke råd så er det bare å kjøpe 6870, det vil også fungere bra, bare ikke yte like godt.

Lenke til kommentar

Det klarer det på low/medium. Nå kommer det ann på øyet som ser, noen klarer seg med 30 bilder i sekundet, mens andre må ha minst 60.

 

Har du råd ville jeg ha gått for 560 ti kortet. Har du ikke råd så er det bare å kjøpe 6870, det vil også fungere bra, bare ikke yte like godt.

Takker så meget for hjelpen fra deg! Går for 6870 med tanke på at jeg ikke er like avhengig av gaming som de yngre tider og har brukt et nvidia geforce 9800gt til den dag i dag, så blir nok en fin oppgradering fra mitt synspunkt.

 

Ha en fin morgen/dag videre :-)

Lenke til kommentar

Han kommer ikke over 60 fps uansett skjermkort. Husk at ett standar 560 ti kort som er testet der er på 832 mhz, mens de fleste man får kjøpt er klokket opp til 900 mhz, det var også det jeg linket. Vil han ha nærme 60 fps på high bør han velge 560 ti, men hvis han klarer seg med low/medium kan han fint gå med 6870.

 

http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_core_i3_2120/10.htm

http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_core_i3_2120/9.htm

 

Skulle ikke tro at cpu skulle holde han kjempefælt tilbake hvis man ser på den grafen der.

Se spesielt på side 9 hvor dem tester civ 5, ett spill som elsker mangetråede cpuer.

Lenke til kommentar

Ville ha valgt 560 ti kortet, det sparker nevneverdig bedre ifra seg.

Nei. 15% maks om du ser på et 900MHz-kort.

 

Ville ha valgt 560 ti kortet, det sparker nevneverdig bedre ifra seg.

Men vil 6870'en skuffe i forhold til prisen, og tror du det kunne ha klart å kjøre bf3 på grei grafikk uten altfor store laggs?

HD 6870 leverer rundt 85-90% mot 560 Ti avhengig av fabrikkoverklokk.

 

Det klarer det på low/medium. Nå kommer det ann på øyet som ser, noen klarer seg med 30 bilder i sekundet, mens andre må ha minst 60.

 

Har du råd ville jeg ha gått for 560 ti kortet. Har du ikke råd så er det bare å kjøpe 6870, det vil også fungere bra, bare ikke yte like godt.

Du ser på forskjellen mellom 50fps average og 55-58fps average på high med begge kortene. Ingen av de er kraftige nok til å kjøre Ultra mykt siden 1GB VRAM er for lite og regnekraften uansett ikke strekker til, selv med SLI/CFX (microstutter er et lite helvete i BF3 på Ultra).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...