Gå til innhold

Er dette mulig å programmere?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ikke peiling på programmering og lurer derfor på om dette er mulig å få til å programmere. Dette kommer til å få meg til å høres ut som den stalkeren, men det er kanskje nettopp det jeg er.

 

Jeg vil gjerne finne ut når en person spiller et spill. På nett finnes det lister over serverene og hvem som er online. Er det mulig å lage et program som f.eks oppdaterer en nettside hvert 5 min og loggfører når personen med det navnet jeg velger er online? Om dere forstår.

 

Om dette er mulig å få til, er jeg villig til å betale for det om noen faktisk klarer å få til det.

Endret av blablah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at dette selvfølgelig ikke går an?

 

Dersom serverne rapporterer til webservere om bruker x er online eller ikke (og trådstarter egentlig kun ønsker å loggføre dette) er det EKSTREMT lett å få til.

 

Muligheter og løsninger kommer helt an hvilket spill man snakker om og forutsetningene (skal dette være skjult, eller skal spilleren vite om det, etc.)

Lenke til kommentar

Steam har en innebygd løsning for dette, hvor man kan se hva folk på vennelista spiller. XFire har også en lignende løsning hvor den også loggfører hvor mye man har spilt et spill. Et eksempel med XFire er denne brukerkontoen: http://www.xfire.com/profile/flubbah/, som jeg fant på toppen av World of Warcraft lista. Battleifeld 3 bruker også lignende løsning med Origin og Battlelog. I teorien så trenger man kun en HTML parser.

 

Du også legge ut oppdraget ditt på http://www.freelancer.com

Lenke til kommentar

Hva mener du med at dette selvfølgelig ikke går an?

 

Dersom serverne rapporterer til webservere om bruker x er online eller ikke (og trådstarter egentlig kun ønsker å loggføre dette) er det EKSTREMT lett å få til.

 

Muligheter og løsninger kommer helt an hvilket spill man snakker om og forutsetningene (skal dette være skjult, eller skal spilleren vite om det, etc.)

Hvordan skal du kontrollere at spilleren er den samme? Mange servere har en first come, first serve på spillernavn. Hvordan skal du vedlikeholde en liste over spillservere?

Det smarteste er nok heller at spilleren selv registrerer hvilke spill, og servere som blir benyttet. Dette er mye ryddigere. Dette er noe steam fikser, men den holder ikke noe historisk statistikk over hvilke spill en spiller etter det jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...