Gå til innhold

XFX Radeon HD 6970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du har en 500w PSU som ikke har mer enn 1 PCI-e kontakt så bør det ringe noen bjeller.

 

Sannsynligheten for at den i det heletatt klarer å levere i nærheten av det den er spessifisert for i mer enn 20 sekunder før den går til helvete er så lav at jeg ikke ville vurdert å drive en lyspære på den en gang.

 

Den er overhode ikke dimensjonert for å drive et topp kort under noen omstendigheter over hodet.

 

EDIT: http://www.dustinhome.no/ocz-zt-series-550-watt-power-supply-modular/product/5010618554

 

Kjøp den, så slipper du hvertfall å ta livet av kortet ditt innen det har gått 24 timer.

Endret av SWAT dude...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen :) så da kjøper jeg den psu når jeg har penger, har den de 2 kontaktene som skal kobles på gpu? finnes det noen billigere altenativer? Så vis jeg kobler på skjermkortet nå med bare en kabel så blir kortet defekt?

 

Hvis du kobler på det nye skjermkortet på den eldre psu'en uavhengig av hvilke kabler du bruker , så er sannsynligheten for at du griller skjermkortet, hovedkortet og resten av pcen og muligens eieren også svært stor.

 

Når det gjelder strømforsyning så bør man ikke prøve å spare så mange hundrelapper med mindre man er villig til å risikere komponenter til et par tusen kroner.

 

Uansett så bør en slik strømforsyning kunne gi deg nok strøm : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623444

Lenke til kommentar

OCZ ZT er faktisk bedre enn Corsair TX i forhold til prisen. Den kommer også med 5 års garanti (mot 3 på TX) og du trenger ikke enn 550w for et enkelt 6970. Du kan faktisk kjøre et GTX 580 med overklokket 2500k på en god 550w.

 

Dersom hardware i profilen din stemmer, så kommer du uansett aldri til å trenge halvparten kraften et 6970 har å by på uansett så det skal en del til før du vil stresse PSUen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...