Gå til innhold

Advarsel: Datakjeden.no


Anbefalte innlegg

Bestilte en vifte fra Datakjeden.no for noen uker siden, den har fortsatt ikke blitt levert etter flere uker til tross for at de har 50+ på lager. I profilen min hos datakjeden står det at den er "Behandlet" og når jeg googlet på "datakjeden behandlet" for å finne hva det betydde så fant jeg en haug med sider der kunder ikke har fått levert varene.

 

Grunnen til at jeg poster her er at jeg håper ikke noen bestiller noe skikkelig dyrt og ikke får det levert. Selv antar jeg at viften min er tapt og gidder ikke stresse noe for et par hundrelapper.

 

Slik det ser ut som nå er at pengene som kommer inn fra kunder går til å betale lønn og utgifter slik at de unngår å bli slått konkurs. Mens det som "er til overs" etter dette går til å betale levrandøerene slik at varen blir sendt til deg.

 

Uansett om Datakjeden.no faktisk leverer viften på et tidspunkt så bruker de så uhyggelig lang tid på noe som de "har på lager" at advarselen fortsatt er gyldig i mine øyne.

 

Andre nettbutikker leverer innen få dager, så ingen grunn til å bli stuck hos datakjeden.

 

Datakjeden.no virker på meg som et pyramidespill der det er de siste kundene som blir taperene når de en dag går konkurs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god advarsel dette. Bruk nettbutikker du kan stole på, som Komplett, Dustin Home, MPX og evt. NetOnNet og CDON.

 

De bryter ikke norsk lov - dvs de trekker ikke penger fra kortet før varen er pakket og sendt, de har lager - de er ikke drevet av lugubre folk som bare har kontor.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Vi bestilte engang et par hundre meter med nettverkskabler fra datakjedens nettbutikk som aldri kom. Heldigvis bestilte vi på faktura og ikke med forhåndsbetaling, så da ble det ikke noe problem med å kreve penger tilbake.. Vi etterlyste varene uten å få noe svar. Da ga vi opp.

Synes det var dårlige greier, jeg kommer ikke til å bestille varer fra nettbutikken deres igjen, ihvertfall ikke på en stund.

Men de har greie fysiske butikker hvis man trenger noe på direkten og ikke ønsker å vente på posten, og for å være fysisk butikk så er ikke prisene så ille heller (sett i forhold til butikker som f.eks elkjøp og expert). Jeg har handlet mye på datakjeden på laksevåg senter i bergen, og har ikke noe å utsette på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte er skjermkort fra Amentio på Fredags kveld (13.01.12) og da var det, i følge dem "På lager: 4". Dette sto også i bestillingen at det var 4 stk på lager, men nå står det "Ikke på lager" innpå min profil. Vil dette bety at JEG har fått et skjermkort (siden det var flere igjen da jeg bestilte, også Lørdagen), eller betyr det at jeg ikke får det, fordi de er tomme nå.

Endret av Mortis747
Lenke til kommentar

Synd å se at Amentio fortsatt drar det gode Datakjeden navnet ned i dritten.

 

Alle her MÅ skjønne at selv om Amentio sier det er 2 forskjellige selskaper så er det ikke det.

Det er de samme idiotene som fortsatt tror de kan drive butikk som holder på.

 

De har kun to org. nummer etter de avviklet alle de gamle datakjeden-butikkene sine AS(noe som sikkert ble gjort som ett ledd i finansieringen av oppkjøp). Alle de gammle datakjedenbutikkene var egne AS og hadde derfor kredittgrense per AS.

 

Under avtale med bobestyrer har de "nye eierne" ITD BUTIKK AS med orgnummer: 996897451 og ITD WEB AS med orgnummer: 996897125, men det er de samme som står bak, lovet å ta vare på flest mulig ansatte og kunder etter konkursen i Amentio - Datakjeden AS ...

 

De har ikke overholdt dette da mange fortsatt ikke har fått det de har betalt for og flere ansatte har blitt dyttet rolig ut i kulden.

Gjør meg en stor tjeneste og aldri handle hos disse amatørene igjen.

Hilsen tidligere Butikksjef i Amentio - Datakjeden AS

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...