Gå til innhold

[Løst] Forbedre utholdenheten og gå ned i vekt - tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så lenge du trener 1 time om dagen så tror jeg du skal greie å gå ned i vekt, samtidig som du øker kondisjonen. Tror nok ikke et annet kosthold er så kjempeviktig så lenge du spiser normale matvarer. Ikke spis noe godteri eller drikk brus er vel kanskje noe man kan venne seg til ;)

 

Opptakskrav til forsvaret er å springe 3000 meter på 14 min. Prøv dette på en tredemølle en gang. Sjekke hvor lang tid det tar, og prøv å holde et godt og jevnt tempo. Kanskje gå til innkjøp av egen tredemølle. I mine tanker så går det saktere jo mer sliten du blir hvis du jogger ute, men hvis du bruker tredemølla, så kan du jo ikke bare jogge saktere fordi den holder jevnt tempo hele tiden.

 

Tror nok du skal greie det fint jeg... Tren kanskje litt knebøy også. Sies å hjelpe når det kommer til springing ;)

Lenke til kommentar

Intervall er tingen søk etter en du kan trene med helst en som er bedre, men viss han er på samme nivået som deg er han også der som moralsk støtte, løping er mye bedre med en venn. Sett også opp faste tider, snakk med foreldrene dine om evt. straffer om du sluntrer unna pga latskap.

 

Men ikke kjør for hardt, vil også ta en fast runde du sjekker formen hver måned eller noe. Løp den runden en gang når du starter på ditt nye liv og ha det som mal på hvordan det går med løpingen din. Ha også noen former for goder når du gjør det bra på en test, si at viss jeg gjør det bra skal jeg unne meg et eller annet (ett eller annet som får deg til å ville yte litt ekstra)

 

Start med en intervall i uka og noen lengre turer. Så ser du hvordan det går. Men ikke brenn deg ut første uka med masse trening, da går ikke motivasjonen opp. Etter noen av de lengre turene kan du ta litt statisk styrke for å bedre kjerne muskulaturen.

 

Du burde dog finne en som kan hjelpe deg med løpinga om du kjenner en som går idrettsfag på skolen og er flink er det ingenting i veien med å spørre personen, eller ennå bedre er en som jobber som privat trener eller har noe ansvar på et treningstudio osv. Det er mange i ditt nærmiljø som har peiling du må bare finne dem og si hei jeg trenger hjelp og har hørt du er flink.

 

Ikke tenk så mye på 3km de 3 km vil gå bedre uansett ved intervall.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Variert trening. Ikke kun intervall, og ikke kun rolig langkjør. Trener du det samme hele tiden vil det gå utover motivasjonen din. Start også rolig, og ha en jevn progresjon. Det er lett å dra på seg belastningsskader hvis man starter for hardt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har heller begynt å sykle på ergometersykkel, noe som faktisk har gitt positive resultater. Jeg sykler på det nest tyngste (man kan velge tyngdenummer fra 1-8, jeg sykler på 7), noe som overraskende nok ikke er så tungt. Startet 1. januar, og har syklet 60 minutter hver dag. Jeg sykler rolig, dvs har ikke noe alá spinningtime på et treningssenter der det går mellom å sykle rolig og hardt. Hvor mye vil det å sykle rolig påvirke kondisen? Det står alt mellom 30-38 på ergometersykkelen, og jeg vil tro det tilsier hastigheten (km/t).

 

Kan jo si litt om på hvilken måte jeg har forbedret meg på:

Dag 1 syklet jeg 27km.

Dag 2 syklet jeg 28km

Dag 3 syklet jeg 29km

Dag 4 syklet jeg 31km

Dag 5 Syklet jeg 32km

Dag 6 syklet jeg 33km

Dag 7 (idag) syklet jeg 33km, dog 200 meter lengre enn i går.

 

Alt dette er syklet på tid, altså 60 minutter. Pulsen ligger på 140-160

 

Jeg har vel muligens gått ned i vekt også, hittil kanskje kun 1kg (er ikke sikker, vekten varierer, men har gått fra 106.2 til 105.5, men har hatt den på 105.2 også. Spiser ei brødskive med f.eks ost/skinke til frokost og et glass melk, ei brødskive med ost til lunsj og vann som drikke, middag som mamma/pappa lager, der vi kun hadde "junkfood" på fredagen og det var hjemmelaget pizza.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du sykler mye, så blir du flink til å sykle mye. Du kan desverre ikke trekke parraleller fra sykling til løping, for du bruker ikke kroppen på den samme måten...

Den fremgangen som du beskriver, den ville du ha fått uansett hvilken idrett/sport du hadde begynt med.

All trening hjelper, men om du ønsker deg inn på Forsvarets befalsskole, så bør du trene løping, svømming, chins (hangups), situps og pushups. Der er ikke krav til førstegangstjenesten, men retningslinjer.

 

Jeg ønsker å anbefale deg å få begynne å trene på intervall, og det er lettest å få til på en tredemølle. Der finnes det som regel en "tidtaker", noe som viser deg hvor lang tid som har gått. Det gjør det enklere å kjøre 4X4, 4 min på, 4 min av. Om du ikke klarer å fullføre første, så bør du tenke på følgende ting:

1 Rom var ikke bygget på en dag!

2 Når du tror at du er helt utslitt, og ikke har mer å gi... da har du 95% kapasitet å gå på

3 Å ikke trene kan mest sannsynligvis føre til en smertefull død som følge av hjertestans

 

Fortsett å spise variert. Vei deg om morgenen, når du står opp, ETTER at du har vært på do. Å begynne på noen form for diett føler jeg at du ikke er klar for (alt til sin tid)

 

Forslag til treningsprogram for inntak til Hærens Befalsskole:

Dag 1: Jogging/Løping intervall

Dag 2: Chins, Pushups, situp

Dag 3: Jogging/Løping terreng

Dag 4: Svømming

Dag 5: Hvile

Og så begynner du på nytt igjen

 

Og fordi du ønsker å se din egen utvikling, så må du for din egen skyld føre en treningslogg. I denne fører du opp alle ting du kan, fex kroppsvekt, mål for treningen, faktisk resultat (klarte du å overgå målsettingen?) dato ++ (skaff deg gjerne en pulsklokke. Jeg har Polar FT80

En ting til: Eneste måten å få vekk kiloene på ved hjelp av trening, er å svette dem vekk, så dette krever ganske mye intensitet fra din side.

 

Lykke til, dette kommer til å gå BRA!!!!

Lenke til kommentar

Hey!

 

Alt trening er bra trening. Om du sykler mye, så vil du fortsatt bli bedre på 3000m og. Du trener opp hjerte, lunger og musklene dine blir bedre på aerob arbeid.

 

Ut i frå 3kkm så tenker eg meg du skal til militæret? Befal utdanning?

 

Eg trener selv mot dette kravet no. Ein gong i tid, så var eg i meget god form, men den har dabba av skikkelig.

Men eg har gått frå 20min på 3kkm til 15min på 3 uker, så det er håp;)

 

Uansett, vis du kunne skrive kva du vil oppnå, så kan eg godt sette opp ein plan for deg. Med trening, diet og kost tilskudd.

Er det berre 3000m? Eller skal du forbedre deg på sit-ups/push-ups også?

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal inn i Forsvaret. Skal ut å jogge i dag for første gang. Var på sesjon del 2 31. januar, og sprang vel noe som 9 minutter og 22 sekunder på løpetesten. Jeg skal i grunn bare inn i førstegangstjenesten, men det hadde jo vært en fordel om jeg kunne klare løpetesten. Sit-ups trenger jeg ikke å forbedre meg på, er rimelig "sterk" der. Men push-ups derimot, jeg kan så å si ikke ta en eneste en. For fire dager siden klarte jeg en, men ikke mer. Men så skal det sies at jeg er sterkere i armene enn en annen kar som kan mange armhevinger, så det har vel noe med at jeg ikke kan løfte vekten min.

 

Målet er som sagt å komme i bedre form til jeg skal i Forsvaret i juli.

Lenke til kommentar

Det kommer vel ann kor mye energi og peng du er villig til å bruke på det.

 

Eg ville anbefalt å gå til treningssenteret. Der får du den beste resultat.

 

Før kvar trening, så må du varme opp. 10min på mølla skal holde. Start med 8km/t og jobb deg sakte oppover.

Øk sånn ca 1km/t i uka.

12km/t = 15min på 3000m

15km/t = 12min

 

 

Så vil eg anbefale å trene 5 gonger i uka. Her er trenings plan:

På styrke så kjører du 3 sett for kvart øvelse, med minst 4, maks 6 reps. Dvs om du ikkje greier å ta 4, så må du gå ned i vekt. Om du greier 3 sett med 6 reps, neste gong øker du vekta.

For utholdenhet kjører du 3 sett med 20-25reps. Same prinsipp. Om du tar mindre enn 20 - gå ned i vekt. Om du tar meir enn 25 - gå opp.

 

Mandag - styrke:

Til oppvarming, jogging, så push-ups. Du kan ta push-ups med knea på bakken. Prøv å ta 3 sett med 10-15 push-ups

Brystmuskler:

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/barbell-bench-press-medium-grip

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/incline-dumbbell-press

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/cable-crossover

Skuldra:

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/arnold-dumbbell-press

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/front-dumbbell-raise

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/side-lateral-raise

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/face-pull

ABS: Ta på maskin, evt militæret still - men med vekter.

 

Tirsdag - styrke:

Rygg:

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/close-grip-front-lat-pulldown

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/elevated-cable-rows

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/straight-arm-pulldown

Biceps:

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/barbell-curl

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/spider-curl

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/concentration-curls

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/hammer-curls

 

På onsdag kjører du litt rolig jogging i 20-30min dei 6 første uker. Etter det, kjør på intervall trening.

Etter jogging/intervall så gjer noen øvelser for bein og forarma (sjekk ut på body-bodybuilding.com)

Roter på å kjøre 1 uke styrke - 1 uke utholdenheit her.

 

Torsdag - fri

Fredag - same øvelser som mandag, men kjør utholdenheit rutinen.

Lørdag - same som tirdag, men utholdenheit.

Søndag - fri

 

Om du greier å følge den, eg lover deg, du kommer i topp form når du skal bjynne på militæret.

Og det lønner seg og, får der er det hardt kjør frå dag ein!

 

Skriv alt ned på eit ark, ha det med deg og skriv ned kor mye du tar, slik at du kan vite det for neste trening. Då holder du også progresjonen din.

 

 

 

Når det gjelder diet, så skal eg ikkje gjere det så alt for avonsert med proteiner, carbs, % osv osv.

Her er noen tips som garantert kommer til å fungere:

 

- Kutt ut alt sukker og godteri (brus også). Erstatt det med frukt.

- Spis mindre pasta, ris, poteter (kut så mye på det som du greier)

- Spis mye kylling/fisk/kjøtt med grønsaker og salat

- Når du lager mat, bruk minst mulig olje til steiking.

- Spis mange små moltider, isteden for 1 stor.

 

Av supplements så trenger du for så vidt berre protein (whey og casein) og kjøp ein "pre-work out". For eksempel "ACG3" eller "C5".

Dei har alle amino-syrer du trenger, du sleppe å ha mange bokser og dei får dei motivert før og under trening.

 

Så slik kommer dagen/dietten din til å vær:

Våkne (f.eks kl 8:00)

8: Ta ein protein-shake. 1 og 3/42 scoop av whey og 1/4 av casein. Bland ut med vatn. Om du har ein blender, kan du godt lage smoothie med frukt, jus o.l.

10: frokost. 2 egg, 1/2 pølse, salat

13: Spis lunch. Istedenfor brødskiver, kutt litt salat (hiv inn tomat, agurk o.l) og litt stekt kylling. Istedenfor dressing ha litt oliven olje.

16: Protein-shake 1 og 3/4 av whey og 1/4 av casein.

16.15: Pre-workout

17-18:30 - trening

19: Protein-shake 1 og 3/4 av whey og 1/4 av casein

21: Middag. Fisk/kjøtt/kylling med grønsaker og salat.

23: Natt-shake. 2scoops av casein og 1/4 whey.

 

Dei første 4 ukene kommer vekta di til å gå litt opp og ned. Etter det, veg deg selv kvar mandag (første ting om morganen). Du skal gå sånn ca 1kg ned kvar uke.

Om du mister meir vekt - spiss litt meir.

Om du mister for lite vekt - spiss litt mindre.

1 gong i uka (torsdag eller søndag) kan du spise litt meir og unne deg noe gødt (burger, kake, sjokolade).

 

 

Følg alt det der og det er 100000% at du kommer både til å miste vekt, samtidig som å øke kondisjon, styrke og utholdenheit i muskler!

Lenke til kommentar

Tusen takk for et fremragende innlegg! Det er til stor hjelp. Var ute å jogget i dag, og løp 3km på 20 minutter og 29 sekunder. Ikke det beste akkurat.

 

Øvelsene ser greie ut, jeg tror treningssenteret her har alt det nødvendige utstyret (bortsett fra mangel på plass for å ta push-ups). Det eneste som jeg tror jeg ikke kan gjøre, er en det å drikke protein shake. Jeg har ikke så god råd til å kjøpe noe som helst, så jeg vet ikke om den delen er gjennomførbar. Men, jeg har litt penger jeg kan ihvertfall bruke på en 'boks' proteiner. Hvor på nettet vil det være billigst å kjøpe dette?

Lenke til kommentar

Eg begynte trening november 2011. Motivasjonen min var bedre livskvalitet, smalere i livet, mindre mage og lettere til beins og sinns. Hovedtrening er løping.

 

Har da et par tips:

 

Om du ikke har det fra før, kjøp deg skikkelig treningstøy, fortringsvis beregnet på sesongen vi er inne i og laget for løping. Når eg løper har eg på meg ulllue, ullhals, trang ulltrøye, løpesokker, løpethights beregnet på kalde dager, ei god løpejakke som er vannavisende og vindtett og et par løpesko med tynn såle og goretex. Med denne kombinasjonen kan eg fint løpe i kuling, i regn og så langt ned som -6-7 grader, uten at det er utrivelig eller demotiverende.

 

Sørg for motivasjon, og ikke bruk den opp på en gang. Sørg for at treningsøktene er varierte, men også sammenlignbare. På denne måten blir du ikke lei løpeturene med det første, og du kan samtidig se fremgang. Sørg også for at du ikke gir ALT på hver tur, eller bruker timesvis hver dag. Dette vil bare tømme motivasjonen din, gjøre deg sliten, bryte ned muskler og kaste bort dyrebar tid. Før du vet ordet av det prøver du å finne unnskyldninger for å ikke trene daglig. Mine løpeturer er på ca 2,4-3,8 km, og tar 20-35 minutt, inkludert påkledning og tøying.

 

Skaff deg en treningslog, helst digital. Enten det er ei ren pulsklokke, stoppeklokke eller treningsapp på mobilen. Dette vil gjøre at du senere ser at du faktisk trener, du ser hvordan du utvikler deg og kan se når du trener dårligst. Alt dette er pluss på motivasjonskontoen og hjelper stort på forbedringen fremover. Eg bruker Endomondo på mobilen min til å registrere løype(GPS), puls(Polar pulsbelte) og tid(stoppeklokke i appen). Resultatene blir lastet opp på profilen min på Endomondo, og publisert på facebook profilen min. Det siste der sørger for at eg ikke sluntrer unna, samt kan skryte ekstra når eg gjør stor fremgang(løper raskere, føler meg bedre osv).

 

Utnytt musikk til trening. Musikk med korrekt rytme er undervurdert, men kan hjelpe deg å holde rytmen, tempoet og faktisk løpe hele veien(og ikke løpe, gå, løpe, gå hele veien). Eg bruker Audiofuel, og kjøper de sporene de har mikset som er laget for de typene løpetrening eg gjør. Dvs at de matcher tempoet, varigheten og typen. Som eksempel har eg et spor som er på 30 minutt. Underveis er det en stemme som hele tiden sier hvor langt eg er i sangen, og da vet eg også hvor lenge eg har løpt. Rytmen er tilpasset nivået på treningen, og har en klar og tydelig rytme det er enkelt å matche opp mot stegene. Som et annet eksempel har et et spor som er laget for intervalltrening, og har også en stemme som sier når du skal starte og stoppe de forskjellige intervallene, og en rytme som endrer seg for hvert intervall. Hjelper stort på motivasjonen under løpeturen og gjør det enkelt å faktisk holde ut helt i mål.

 

Ikke slit deg ut, la kroppen få hvile og restituere. Eg løper 4-6 dager i uken, alt etter timeplan ellers, og kombinert med korte økter så blir eg aldri utslitt, trøtt eller gåen. Eg var det naturligvis til å begynne med, men det skyldes mest et lavmål når det gjelder kondisjon. Det skulle uansett ikke mye til før dette ble kraftig forbedret. Maks 1-2 uker. Og merkbare forbedringer er et stort pluss på motivasjonskontoen. Husk at når du begynner å trene så vil du miste fett men også bygge noe muskler. Muskler du ikke har brukt så mye før må nå jobbe hardt og dette gjør at de vokser. Så det er godt mulig du ser at du har "kun" gått ned 400g på vekta, men i realiteten har du kanskje mistet 900g fett.

 

Dette er slik eg gjør det, og det hjelper stort. Eg har nå gått ned 6 kilo siden november, og føler meg piggere, har mer energi og overskudd, mindre syk og føler meg generelt i mye bedre form. Eg har faktisk ikke vært syk siden eg begynte treningen, og det til tross for at eg har løpt selv når det har blåst bikkjer ute(gode klær er viktig!). Har eg hatt en slitsom dag så piffer en løpetur opp humøret. Og stort sett når eg har løpt meg en tur så har eg alltid overskuddsenergi igjen. Men eg løper jo bare ~3km. :) Samtidig spiser eg automatisk bedre(av en eller annen grunn) og eg sover bedre(og noe lenger).

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke med styrke for bein? Og hvorvidt forsvaret er hardkjør fra dag én avhenger veldig av hvor man havner, og hva man betegner som hardkjør.

På onsdaga er det trening for bein. Veldig fin dag å ha det på, sidan du har ein dag av på torsdag, der kroppen kan bygge opp muskler.

Eg bytter på styrke/utholdenheit anna kvar uke. Det er nokk, tatt i betraktning at du jogga 10-15min før kvar trening.

 

 

Tusen takk for et fremragende innlegg! Det er til stor hjelp. Var ute å jogget i dag, og løp 3km på 20 minutter og 29 sekunder. Ikke det beste akkurat.

 

Øvelsene ser greie ut, jeg tror treningssenteret her har alt det nødvendige utstyret (bortsett fra mangel på plass for å ta push-ups). Det eneste som jeg tror jeg ikke kan gjøre, er en det å drikke protein shake. Jeg har ikke så god råd til å kjøpe noe som helst, så jeg vet ikke om den delen er gjennomførbar. Men, jeg har litt penger jeg kan ihvertfall bruke på en 'boks' proteiner. Hvor på nettet vil det være billigst å kjøpe dette?

Det er greit tid egentlig.

Eg har trent veldig masse før, men siste året har eg slutta å trene pga utdannelse. Så når eg bjynte på igjen, løp eg 3000m på 20min.

2 uke seinare var eg opp i 15. Om du virkeleg står på, så får du fantastisk framgong!

 

For å ta push-ups trenger du berre litt plass på gølvet. Det er alltid matter for å ta sit-ups, gjør det der. Veldig fint måte å varme opp kroppen på, samtidig som du "øver inn" teknikk for push-ups. "win-win" situasjon egentlig.

 

Her er "whey-80". Den er billigare enn "whey 100" og gjer jobben like bra, med mindre du sikter på å bli "Mr Olympia".

4kg pakke skal holde for 2 månaders bruk.

http://gymgrossisten.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=6&funk=visa_artikel&artnr=585r&extra=kampanj

alternativ er:

http://www.bodybuilding.com/store/opt/whey.html

 

Her er casein. Altså "slow-digesting protein", som vil hjelpe på å restituere dine muskler i løpet av heile natta.

1kg pakke skal holde for ca 1 månad.

og her er alternativet

http://www.bodybuilding.com/store/opt/cas.html

 

Også ville eg gått for den her:

http://www.bodybuilding.com/store/cellucor/c4-extreme.html

60 servings = 2.5 månaders bruk.

 

Den inneholder mange ulike amino-syrer, samt den gir deg skikkeleg "boost" og motivasjon for å trene.

 

Du må jo selvfølgelig se selv, kor mye penger du kan bruke, men protein er egentlig ein "must".

Når du trener, så bryter du ned muskler. Også må du gi dem tid (36-48timer) og næring for å bygge seg opp igjen.

Muskler består av protein. Med andre ord, du MÅ ha protein, for å få noe framgang.

 

Den ene måten, er å drikke "shakes". Den andre er å spise mat som inneholder protein. 1 shake koster deg ca 4kr. Du trenger 4 av dei pr. dag.

1 shake tilsvarer sånn ca 2 kylling-brøst. Du kan jo rekne selv kor mye DET koster.

 

Om du trener uten å få i deg nokk protein, så vil du fortsatt ha framgang. Men det vil være mye saktere.

Du kan jo samanlikne det med å kjøre bil.

Om du skal kjøre 1000km "så raskt som mulig". Men så har du bensin kun for 100km. Og du får bensin for nye 100km kvar dag. Då er det DET som begrenser kor langt du kommer.

Og same her. Musklene dine er klare for å ta meir, klare for å øke i styrke og utholdenhet, men du må gi dem noe å bygge seg av.

 

Amino-syrer er like viktige. Protein/muskler består av det. Dei hjelper deg raskere gjennombygge muskler.

samt er det veldig, veldig fint boost før trening, som får deg gåendes mentalt og fysisk.

 

Totalt så vil det koste deg ca 20kr dagen, om du kjøper begge proteina og pre-work out. Om du kan greier å samle penger til det -gjør det! Kroppen og helse er noe av beste investeringer du kan gjøre!

Om du kan ikkje/vil ikkje bruke penger på det, sei i frå, så kan eg forandre trenings-planen litt. Slik at den blir ikkje så intensiv og du vil få meir ut av det, tatt i betraktning du ikkje bruker protein.

Lenke til kommentar

Takk begge to for gode innlegg.

 

Jeg har vel bare 500 kroner til rådighet. Siden jeg ikke har jobb så får jeg ikke så mye penger, bortsett fra 50 kroner i uken som lommepenger fra foreldrene mine. Med 500 kroner, hvilke av de shakene burde jeg satse på?

Endret av DaMole
Lenke til kommentar

Gå for whey-protein (den er billigere) og pre-workout (C5).

Så kan du redusere frå 2 scoop pr serving til 1-1.5, slik at den varer lengst.

 

Du kan jo prøve å snakke med foreldre, kanskje får du litt ekstra penger, siden det er til eit "godt formål"?

 

Det "nomore" skrive er riktig og veldig gode tips også!

 

Uansett, lykke til! Vis du får har/får noen spørsmål, så må du berre spørre her eller sende PM!

Lenke til kommentar

Om budsjettet er såpass stramt så ville eg ventet litt med proteindrikker, for å være ærlig.

 

Det viktigste er å faktisk trene, og beholde motivasjonen til å gjøre det. Om du kombinerer trening med muskelbygging(og proteindrikker) så vil du uten tvil kunne få raskere resultat, men det forutsetter at du faktisk trener og gjør en innsats. Proteindrikker alene vil sjeldent endre noe alene.

 

Og å trene utendørs er fantastisk, og gratis. Så når du ser at du faktisk klarer å trene regelmessig, og klarer å holde motivasjonen oppe til å fortsette, DA kan du begynne med proteindrikke og andre kosttilskudd for trening.

 

Om du derimot vet at du klarer å gjennomføre treningen regelmessig så er det ingen problem å ta det først som sist. Noen er født med selvdisiplin og andre ikke :)

Lenke til kommentar

Ok, takker for tips. Skal begynne med programmet i neste uke. :)

 

Jeg er enig med deg nomore om at det best å jogge utendørs, selv om jeg jogget i snø og kald vind i går. Motivasjon begynner jeg å få etter gårdagens tur, særlig siden nå vet jeg at jeg skal inn i Forsvaret og har et mål om å bli i bedre form til jeg skal inn. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...