Gå til innhold

Samsung Galaxy S II vs Nexus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme!

 

Uten at jeg har fysisk sett en Nexus, virker den jo ikke å være vesentlig mye større ifølge spesifikasjonene - men om den føles mye større er jo vanskelig å lese seg til.

Det virker også ved første øyekast som om S2 har "mer" enn Nexus, selv om Nexus vel er raskere.

Argumentet mitt for å vurdere Nexus er oppløsningen - men dersom man "mister" en del spesifikasjoner (som f.eks radio og gorillaglass) i forhold til S2 er det kanskje ikke verdt det..

Samtidig er det kanskje en S3 på vei.. ?

Antakeligvis kommer jeg aldri til å få meg ny mobil.. ;)

Lenke til kommentar

Har brukt begge og min personlige mening er som følger:

 

Skjerm:

Er ikke for stor om man bekymrer seg for det. Størrelsemessig er den akkurat stor nok. Fordelen er at skjermen er såpass mye større enn andre. VS S2 er den ikke mye større men det skyldes avrundede hjørner og tynnheten.

Skjermen er klarere og bedre når det gjelder bilder og surfing. Filmer derimot vinner S2 på.

 

Kamera:

Enkelt. Her vinner S2 som har ett av markedets beste kamera og videotakere. Er vel kun N8 som er bedre mener jeg.

 

Batteritid:

Nexus synes jeg har litt bedre batterikapasitet. Gjør mye av det samme på begge og S2 må som regel lades hver kveld.

 

OS:

Nexus har ICS og det er overlegent bedre enn touchwiz-waz som Samsung har lagt oppå. Jeg foretrekker vanilla kontra kjipe ting Samsung legger på. Dessuten ser ICS bedre ut enn den versjonen S2 kjører på.

 

Hastighet:

Ikke merkbart forskjell, men når det gjelder surfing merket jeg stor forskjell. Nexus er en av de raskeste på dette. iPhone 4S tror jeg er litt raskere, uten å ha sammenlignet ved siden av hverandre.

 

Design:

Smak og behag men jeg synes Nexus ser bedre ut enn både sort og hvit S2.

 

Pris:

Grunenn til at jeg solgte Nexus var at jeg følte ikke at den var verdt 1500 kr mer enn det S2 er. Fordelene er ikke så store i favør Nexus. Men om penger ikke er av betydning så ville jeg gått for Nexus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...