Gå til innhold

Vet vi egentlig hva vi gjør: Om krigen vi ikke får se.


erlendeg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet vi egentlig hva vi gjør?......

Kan ikke du heller lage enn anti- militæret/usa/krig konspirasjons teori tråd, så kan dette heller diskuteres, enn at du fyller tråder som blir brukt til annet, med negative kommentarer, filmer og quotes?

 

Tipper dem fleste som skriver på denne siden av forumet er mere interessert i å ha en fin førstegangstjeneste, enn å diskutere irak krigen, og hvor hodeløse du mener alle soldater er. 

Endret av ANONIII
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet vi egentlig hva vi gjør?......

Kan ikke du heller lage enn anti- militæret/usa/krig konspirasjons teori tråd, så kan dette heller diskuteres, enn at du fyller tråder som blir brukt til annet, med negative kommentarer, filmer og quotes?

 

Tipper dem fleste som skriver på denne siden av forumet er mere interessert i å ha en fin førstegangstjeneste, enn å diskutere irak krigen.

 

du bør kanskje sjekke den du kaller for teorist.. og hvor er negative kommentarer? Er det et problem at rèelle ting blir diskutert? Det er hvertfall militært, deretter er det vel opp til den enkelte å vurdere hva en bra førstegangstjeneste er, desto bedre hvis de vet hva som faktisk foregår. Eller er det kun det de blir fortalt som skal være bra?

 

Tror all informasjon er bra, så de har sjansen til å gjøre korrekte valg i militæret basert på god kunnskap.

Lenke til kommentar

Vet vi egentlig hva vi gjør?......

Kan ikke du heller lage enn anti- militæret/usa/krig konspirasjons teori tråd, så kan dette heller diskuteres, enn at du fyller tråder som blir brukt til annet, med negative kommentarer, filmer og quotes?

 

Tipper dem fleste som skriver på denne siden av forumet er mere interessert i å ha en fin førstegangstjeneste, enn å diskutere irak krigen.

 

du bør kanskje sjekke den du kaller for teorist.. og hvor er negative kommentarer? Er det et problem at rèelle ting blir diskutert? Det er hvertfall militært, deretter er det vel opp til den enkelte å vurdere hva en bra førstegangstjeneste er, desto bedre hvis de vet hva som faktisk foregår. Eller er det kun det de blir fortalt som skal være bra?

 

Tror all informasjon er bra, så de har sjansen til å gjøre korrekte valg i militæret basert på god kunnskap.

 

Jeg syntes selv all kunnskap er god kunnskap, og liker å diskutere. Derfor jeg vil du skal lage en tråd om det, istede for at du legger fra deg spor her og der, som virker negative. F.esk den ene quouten hvor du sa noe ang. at soldater er dumme, også hvor du linket et par youtube videoer hvor dem la frem en teori at USA var i A-stan for å ta/hente/bruke Opium.

 

Også dem fleste inne til førstegangstjeneste har det liten til ingen betyding om krigene rundt om i verden er av riktig grunnlag, eller hva som skjer.

Lenke til kommentar

Ja er spor folk bør se på, detsverre er det stort sett spor vi har å gå etter. Er ikke mine ord heller greit å vite hva sjefen sier. Negativt? Detsverre har vi tillatt det å bli sånn. Hva er mest negativt, sannheten eller at noen poster den her? Hvem har rett til å definere ordet negativt? Hvertfall ingen moderator heller eier av dette forumet, deretter kan jeg akseptere at det er "negativt" i henhold til moderator's rammer, altså negativt for dette forumet, det må en hver bruker bare akseptere selvfølgelig... Send meg en PM om ting jeg gjør feil evt. i stedet for usakelig sletting av inlegg (ikke alltid rampage(høhø skål!), til tider).

 

Ellers får dere døgnvakter ha en god jul mvh

Endret av erlendeg
Lenke til kommentar

"War is an ugly thing, but not the ugliest of things. The decayed and degraded state of moral

and patriotic feeling which thinks that nothing is worth war is much worse.

The person who has nothing for which he is willing to fight, nothing which is more important

than his own personal safety, is a miserable creature and has no chance of being free unless made

and kept so by the exertions of better men than himself." ~John Stewart Mill

 

Relevant informasjon er vel cluet her. De aller fleste som benytter seg av denne tråden er folk som er i/skal i førstegangstjeneste, og er ute etter å dele/tilegne seg erfaringer. Nå har det seg slik i Norge at vi har vernePLIKT, i motsetning til mange andre land, noe som igjen gjør at en god del som går gjennom dette ene året ikke er de mest super-motiverte.

 

For en stor del av de som er motiverte for en tjeneste i kongens klær, så vil jeg si at størstedelen ikke vil tenke på om krigen i Libya var for rette grunner. Eller noen andre kriger for den saks skyld. For dem er det heller et spennende år, hvor de lærer mye nytt de ikke kunne ha lært andre steder, de møter andre mennesker fra rundt om i Norge, de vokser mye som person og lærer seg selv bedre å kjenne. Vennskapet som dannes i fgtj. er også et ganske unikt vennskap, du lærer å kjenne og stole på en annen person ila 12 måneder på en helt annen måte enn kompisen du vokste opp med. Kall det en spesiell folkehøyskole.

 

For de som etter 12 måneder velger å prøve seg som vervet, så er det noe annet. Noe som får meg til å lure på om du har hatt førstegangstjeneste i utgangspunktet. Har du hatt og var misfornøyd med den informasjonen du fikk der, eller er dette noe du synser på?

 

Jeg har faktisk hatt utallige diskusjoner om bl.a IntOps og profesjonen soldat med diverse folk. Det jeg har lært er at å diskutere med folk som aldri har vært inni systemet og hatt førstehåndserfaring med det som skjer i forsvaret, er ganske nytteløst. Man kan diskutere fram og tilbake, og resultatet er som regel at den ene fremstår som en new-age hippie og den andre som George W. Bush uten at noe i diskusjonen har vært relevant pga begge har satt seg på sin mening. In the end, så har det alltid vært krig i verden, enten på et lite eller stort plan. Ingen ting, vil endre det.

 

Det er heller ikke noe i veien for å ha en egen mening, når man jobber innenfor militæret. Man kan være så uenig man vil med krigen i "hvorsomhelst" og avgjørelsene i regjeringen, og stemme hva man vil, men når ordren kommer så er det hæla sammen og løs oppdraget på en profesjonell måte. Vi velger ikke hvor vi skal, men vi har valgt jobben av en høyere grunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"First printed in 1954, "Pawns in the Game" is the best single work available on the evil conspiracy that has been responsible for the devastating wars and continuing conflicts of the past century, and which is now close to its ultimate goal of total world domination through a dictatorial One World Government."

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mye av det samme som nyhetsspeilet.no. (Forøvrig mye god underholdning på den sida, hvis du ikke er av tinfoilhat typen, da er innholdet bedre en bibelen).

 

klarer du ikke bedre en det? har ingenting med den siden å gjøre, den siden blant mange andre er bare en reaksjon mot oppgulpet det etablerte kartellet promoterer. inkludert er da diskusjon.no bevist av troll som killswitch og andre skriveglade "guruer"

 

http://www.google.no/search?hl=no&site=&q=military+puppets+to+manipulate+social+media&btnK=Google-s%C3%B8k&oq=&aq=&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=

 

"THE media by which special pleaders transmit

their messages to the public through propaganda include

all the means by which people to-day transmit

their ideas to one another."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...