Gå til innhold

Test: Slik fungerer nettbrettene i stua


Anbefalte innlegg

\

Nyph:

12 Mbps med kurant komprimering er da absolutt greit på en større TV også. Det er fullt på høyde med mesteparten av HD-kanalene du får fra din innholdsleverandør. Jeg tror heller ikke de fleste forventer absolutt topp kvalitet når de kobler nettbrettet sitt til TVen. Da setter man gjerne heller i en BluRay. Erfaringsmessig er det også fullt på høyde med DLNA og medieavspillingen gjennom nye TVer. Personlig må jeg si jeg ikke kobler nettbrettet til TVen. Nettbrettet bruker jeg heller som fjernkontroll med gestures når PCen er koblet mot TVen.

 

Hele poenget er jo at man skal kunne spille av filer i den kvaliteten man har dem i orginalt. Å forvente "absolutt topp kvalitet" er ikke det samme som å forvente at nettbrettet kan spille av filen uten å komprimere den. Denne testen tok ikke med streamingtjenester, noe som jeg synes var greit ettersom det er mange forskjellige slike tjenester, på forskjellige platformer, til forskjellig pris med forskjellig utvalg. Det å forsvare iPad med at det ser "absolutt greit" (dine ord) ut på en større TV blir jo litt feil når poenget er å finne ut av hvilke nettbrett som egner seg best til denne oppgaven?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns hele ipad2 og nettbrett generelt sett er relativt dårlige. Har hatt ipad2 siden i sommer og brukt den ganske mye, men har enda til gode å finne noe som jeg syns den gjør mye bedre enn en netbook eller ultraportabel 11-12" med ssd disk(bortsett fra å komme ut av standby og batteritid. Foreløpig er mange av de virkelig gode applikasjonene til iphone ikke kommet i egen versjon på ipad(feks spotify) og man må laste ned og jailbreake paden for i det minste å få retina grafikk på disse når man forstørrer de. Opplever titt og ofte at applikasjoner lukker seg selv å må startes på nytt. De desidert beste mediaspillerene jeg har fått inn på den nå er xbmc og plex. Xbmc krever dog at man jailbreaker, men versjon 11 beta(eden) fungerte helt upåklagelig ved streaming av 1080p filer over wlan så lenge wlan er stabilt. Nei dette er rett og slett bare en gadget for de som har alt fra før av(som meg) eller lite kyndige personer som min mor som kun skal lese vg og facebook på en enkel måte.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...