Gå til innhold

Lyst på ny iPhone - lenge til neste?


oxox

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe ny telefon men om det kommer en ny Iphone om ikke så lenge da tenker jeg bare å vente.

 

Ihpone 5 kanskje? siden iphone 4s var jo bare en oppgradering.

 

Er det noe informasjon om en evt ny iphone?

 

 

(ihpone er eneste allternativ, skal ikke ha noe android piss)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har tenkt å kjøpe ny telefon men om det kommer en ny Iphone om ikke så lenge da tenker jeg bare å vente.

 

Ihpone 5 kanskje? siden iphone 4s var jo bare en oppgradering.

 

Er det noe informasjon om en evt ny iphone?

 

 

(ihpone er eneste allternativ, skal ikke ha noe android piss)

Kan jeg spørre på hvorfor en iPhone er det eneste alternativet?

 

Og Android er langt i fra å være noe piss. For hvis Android er piss, ja da er hvertfall iOS piss.

 

Og når iPhone 5 kommer ut så kommer den vel til å bruke eldgammel teknologi over hva andre mobiler i fra Samsung f.eks kommer til å bruke.

 

http://www.youmobile.org/blogs/entry/Samsung-Galaxy-S-III-I9500-press-images-leaked

Endret av Vindicator
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noen følte seg alvorlig tråkka på her, nok engang tror jeg :p

 

Hvorfor ikke bruke teknologi som funker framfor å hive ut noe som er så nytt at det ikke er sjekket at det funker skikkelig enda da? Hver sitt satsningspunkt, og begge lykkes utrolig bra..

 

Om iOS er piss så er hvertfall Android det..? Det blir for dumt å komme med sånne påstander, men jeg kunne fint snu den uten at jeg gidder å bry meg!

 

Apple har sine fordelere og bakdeler, noen er f.eks på dockingstasjoner og bil-spillerer som du får i alle mulige prisklasser, til dekse..

Om jeg må være litt mere låst enn det du er til din kjære Android, så er det en liten pris å betale.

 

Hva skjer forresten med at du stempla meg som fanboy tidligere Vindicator? På seg selv kjenner man andre eller?

Jeg er ikke innteresert i å krangle om hva som er best, men jeg kunne overhode ikke tenke meg enn Android-telefon, men sier ikke at den suger fordet..

Lenke til kommentar

Noen følte seg alvorlig tråkka på her, nok engang tror jeg :p

 

Hvorfor ikke bruke teknologi som funker framfor å hive ut noe som er så nytt at det ikke er sjekket at det funker skikkelig enda da? Hver sitt satsningspunkt, og begge lykkes utrolig bra..

 

Om iOS er piss så er hvertfall Android det..? Det blir for dumt å komme med sånne påstander, men jeg kunne fint snu den uten at jeg gidder å bry meg!

 

Apple har sine fordelere og bakdeler, noen er f.eks på dockingstasjoner og bil-spillerer som du får i alle mulige prisklasser, til dekse..

Om jeg må være litt mere låst enn det du er til din kjære Android, så er det en liten pris å betale.

 

Hva skjer forresten med at du stempla meg som fanboy tidligere Vindicator? På seg selv kjenner man andre eller?

Jeg er ikke innteresert i å krangle om hva som er best, men jeg kunne overhode ikke tenke meg enn Android-telefon, men sier ikke at den suger fordet..

Ny teknologi funker utmerket. Og du vil ha bevis for det?

 

Ja se på Samsung Galaxy S II eller Samsung Galaxy Note.

 

Også blir dette sagt: Om iOS er piss så er hvertfall Android det..? Det blir for dumt å komme med sånne påstander, men jeg kunne fint snu den uten at jeg gidder å bry meg!

 

Så påstanden som ble sagt over om at Android er piss er noe bedre da?

 

Når noen slenger med leppa, så må dem tåle å få tilbake også.

 

Hvem bryr seg dockingstasjoner til iPhone når 90% av alle dockingstasjoner er noe man aldri bruker?

 

Men greit å ha muligheten til dockingstasjoner uansett.

 

Også spurte du om dette: Hva skjer forresten med at du stempla meg som fanboy tidligere Vindicator?

 

Nå har jeg aldri sagt at du er en fanboy, fordi å bruke ordet fanboy mot noen er noe man kan få advarsler av i fra forum moderatorene på. Så jeg vet ikke, men mulig du oppfattet det som at jeg tok deg for å være en fanboy i fra et svar jeg skreiv selv om jeg ikke har sagt det eller ment det.

 

Men måten man skriver på kan faktisk ha en betydning på hvilke svar man får tilbake i fra andre og som i tillegg kan medvirke på at man kan oppfatte svar i fra andre til å være litt rar.

 

Men uansett, det beste kjøpet man kan gjøre i dag med tanke på pris er å kjøpe en Samsung Galaxy S II.

Endret av Vindicator
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva den faktiske tråden anngår: Det er ikke revolusjonerene forskjeller det er snakk om mellom iPhone versonene. Jeg mistenker også at iPhone 5 vil være i en litt annen prisklasse enn dagens 4S. Skal du ha iPhone så kan du enten vente og betale litt mer(strengt tatt gjetting fra min side), samtidig som du får noe nyere, og bedre, eller spare litt penger, og få den nå. Selv ville jeg ventet litt, til et eventuelt januarsalg her og der?

Lenke til kommentar

Noen følte seg alvorlig tråkka på her, nok engang tror jeg :p

 

Hvorfor ikke bruke teknologi som funker framfor å hive ut noe som er så nytt at det ikke er sjekket at det funker skikkelig enda da? Hver sitt satsningspunkt, og begge lykkes utrolig bra..

 

Om iOS er piss så er hvertfall Android det..? Det blir for dumt å komme med sånne påstander, men jeg kunne fint snu den uten at jeg gidder å bry meg!

 

Apple har sine fordelere og bakdeler, noen er f.eks på dockingstasjoner og bil-spillerer som du får i alle mulige prisklasser, til dekse..

Om jeg må være litt mere låst enn det du er til din kjære Android, så er det en liten pris å betale.

 

Hva skjer forresten med at du stempla meg som fanboy tidligere Vindicator? På seg selv kjenner man andre eller?

Jeg er ikke innteresert i å krangle om hva som er best, men jeg kunne overhode ikke tenke meg enn Android-telefon, men sier ikke at den suger fordet..

Ny teknologi funker utmerket. Og du vil ha bevis for det?

 

Ja se på Samsung Galaxy S II eller Samsung Galaxy Note.

 

Også blir dette sagt: Om iOS er piss så er hvertfall Android det..? Det blir for dumt å komme med sånne påstander, men jeg kunne fint snu den uten at jeg gidder å bry meg!

 

Så påstanden som ble sagt over om at Android er piss er noe bedre da?

 

Når noen slenger med leppa, så må dem tåle å få tilbake også.

 

Hvem bryr seg dockingstasjoner til iPhone når 90% av alle dockingstasjoner er noe man aldri bruker?

 

Men greit å ha muligheten til dockingstasjoner uansett.

 

Også spurte du om dette: Hva skjer forresten med at du stempla meg som fanboy tidligere Vindicator?

 

Nå har jeg aldri sagt at du er en fanboy, fordi å bruke ordet fanboy mot noen er noe man kan få advarsler av i fra forum moderatorene på. Så jeg vet ikke, men mulig du oppfattet det som at jeg tok deg for å være en fanboy i fra et svar jeg skreiv selv om jeg ikke har sagt det eller ment det.

 

Men måten man skriver på kan faktisk ha en betydning på hvilke svar man får tilbake i fra andre og som i tillegg kan medvirke på at man kan oppfatte svar i fra andre til å være litt rar.

 

Men uansett, det beste kjøpet man kan gjøre i dag med tanke på pris er å kjøpe en Samsung Galaxy S II.

 

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du skal gå inn å prøve å vende alle over på Android selvom de tydelig gir beskjed om at det ikke aktuelt..

 

Jeg syns heller ikke det er kult å lese at TS og meg selv blant mange andre blir stempla som "dumme" for å like iPhone/iOS..

 

Uten å gå til noen form for personlig angrep på deg, men jeg foreslår at du bruker kunnskapen din (for den er jeg helt sikker på er veldig god) på de som enten trenger hjelp med å finne en Android-telefon, eller de som er fleksible, uten at man trenger å "pushe" noen hit eller dit, for det viktigste er jo tross alt at h*n som trenger hjelp med å velge telefonen blir fornøyd, det er jo alle tjent med da ingen vil ha misfornøyde kunder om det så er Apple eller Android det gjelder :)

 

Beklager om du føler deg truffet, for dette er ment som konstruktiv kritikk, og det gjelder langt ifra bare deg! Dere som er så entusiastiske sitter tross alt på masse god kunnskap :)

 

Fortsatt god jul til alle sammen, beklager til TS for avsporing, så kan vi evt. ta denne diskusjonen videre i en annen tråd e.l :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror ikke Apple kommer med en ny Iphone før om hvertfall et halvt år. Ifølge Macrumors buyersguide er gjennomsnittet før en ny Iphone nesten 300 dager (nesten 100 dager siden 4S ble sluppet).

Hadde jeg vært deg ville jeg bare kjøpt 4S og ikke tenkte noe mer på det. Det skal jeg gjøre, hvertfall! :)

 

EDIT: Sånn for å sammenlikne, så var jo 3GS en ren specbump av 3G. Det tok likevel et år før 4 kom.

Endret av Trussl
Lenke til kommentar

Hei, jeg har tenkt å kjøpe ny telefon men om det kommer en ny Iphone om ikke så lenge da tenker jeg bare å vente.

 

Ihpone 5 kanskje? siden iphone 4s var jo bare en oppgradering.

 

Er det noe informasjon om en evt ny iphone?

 

 

(ihpone er eneste allternativ, skal ikke ha noe android piss)

Kan jeg spørre på hvorfor en iPhone er det eneste alternativet?

 

Og Android er langt i fra å være noe piss. For hvis Android er piss, ja da er hvertfall iOS piss.

 

Og når iPhone 5 kommer ut så kommer den vel til å bruke eldgammel teknologi over hva andre mobiler i fra Samsung f.eks kommer til å bruke.

 

http://www.youmobile.org/blogs/entry/Samsung-Galaxy-S-III-I9500-press-images-leaked

 

Kan jeg spørre hvorfor jeg finner deg i alle iPhone tråder og det eneste du snakker er om hvor dårlig iOS er og hvor godt Android er ?

 

Når trådstarter er interessert på en iPhone, hvorfor komme inn her og si at det er piss og heller gi Android alternativer ? Selvsagt er det greit med flere mulige valg men har en person sagt hva han vil ha hvorfor prøve å endre på det ? Hold deg heller til hva trådstarter spør om, og gi saklige tilbakemeldinger uten å snakke nedlatende om valget hans. Det er veldig sårende, folk kan bli lei seg.

Ser at også pluggen og andre reagerer på deg, hvorfor ikke ta det til deg og prøve å endre på det ? Folk sier det ikke uten mening.

 

On-topic:

 

Jeg tenkte det samme Som deg men endte opp med å kjøpe 4S og heller selge den når 5 evt. kommer ut. 4S er en veldig flott telefon, meget rask på Internett, den flyter sykt bra og godt kamera. Det var bare noen av godbitene med en 4S. Absolutt fornøyd med valget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvorfor jeg finner deg i alle iPhone tråder og det eneste du snakker er om hvor dårlig iOS er og hvor godt Android er ?

 

Når trådstarter er interessert på en iPhone, hvorfor komme inn her og si at det er piss og heller gi Android alternativer ? Selvsagt er det greit med flere mulige valg men har en person sagt hva han vil ha hvorfor prøve å endre på det ? Hold deg heller til hva trådstarter spør om, og gi saklige tilbakemeldinger uten å snakke nedlatende om valget hans. Det er veldig sårende, folk kan bli lei seg.

Ser at også pluggen og andre reagerer på deg, hvorfor ikke ta det til deg og prøve å endre på det ? Folk sier det ikke uten mening.

Kan jeg spørre deg på hvorfor du er i alle tråder å klager på at jeg spør brukere pent om HVORFOR dem kun foretrekker en iPhone?

 

Når ble det galt å spørre på hvorfor?

 

Og jeg har ikke snakket nedlatende på valget hannes. Jeg bare prøver å forklare på hva jeg egentlig spør etter her i tråden og prøver også å forklare meg på best mulig måte med all babbel dere kommer med her.

 

Og er jo heller ikke enkelt å forklare seg på en bra måte her når noen må komme med påstander som ikke holder grep og som heller ikke har blitt snakket om. Som f.eks dette med at du klager på at jeg snakker nedlatende om valget til trådstarteren, som igjen er tull.

 

Og jeg er jo enig i det Runar sier at det blir galt å prøve å få han til å konvertere til Android når han sier han ikke vil ha det. Men igjen, er ikke galt å spørre hvorfor.

 

Og du sier dette: Når trådstarter er interessert på en iPhone, hvorfor komme inn her og si at det er piss og heller gi Android alternativer ?

 

Javel, så du fikk ikke med deg at trådstarteren kalte Android for piss, som da i følge deg ikke er galt å si?

 

Men når noen prøver å forklare at Android er langt i fra å være noe piss, ja da er det galt og da er det å skryte av Android?

 

Personlig så vet jeg rett og slett ikke hvor dere egentlig skal hen med måten dere snakker på. Men mitt ønske er at dere kan starte å lese det jeg sier og innse at Android ikke er noe dårligere enn iOS.

 

Jeg personlig bryr meg rett i.........jah, du vet hvor, på hva han velger. Jeg er bare interresert i å høre på hvorfor han kun vil ha iOS.

Endret av Runar waits for alice
Fjernet unødvendig sitering av mange innlegg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre deg på hvorfor du er i alle tråder å klager på at jeg spør brukere pent om HVORFOR dem kun foretrekker en iPhone?

 

Når ble det galt å spørre på hvorfor?

 

Og jeg har ikke snakket nedlatende på valget hannes. Jeg bare prøver å forklare på hva jeg egentlig spør etter her i tråden og prøver også å forklare meg på best mulig måte med all babbel dere kommer med her.

 

Og er jo heller ikke enkelt å forklare seg på en bra måte her når noen må komme med påstander som ikke holder grep og som heller ikke har blitt snakket om. Som f.eks dette med at du klager på at jeg snakker nedlatende om valget til trådstarteren, som igjen er tull.

 

Og jeg er jo enig i det Runar sier at det blir galt å prøve å få han til å konvertere til Android når han sier han ikke vil ha det. Men igjen, er ikke galt å spørre hvorfor.

 

Og du sier dette: Når trådstarter er interessert på en iPhone, hvorfor komme inn her og si at det er piss og heller gi Android alternativer ?

 

Javel, så du fikk ikke med deg at trådstarteren kalte Android for piss, som da i følge deg ikke er galt å si?

 

Men når noen prøver å forklare at Android er langt i fra å være noe piss, ja da er det galt og da er det å skryte av Android?

 

Personlig så vet jeg rett og slett ikke hvor dere egentlig skal hen med måten dere snakker på. Men mitt ønske er at dere kan starte å lese det jeg sier og innse at Android ikke er noe dårligere enn iOS.

 

Jeg personlig bryr meg rett i.........jah, du vet hvor, på hva han velger. Jeg er bare interresert i å høre på hvorfor han kun vil ha iOS.

 

Dette er den første tråden jeg klager på deg, jeg har argumentert med deg men aldri klaget på din oppførsel her.

 

Det er ikke galt i å spørre hvorfor men når du begynner å snakke og skryte over android når han sier t han ikke vil ha det, det er då jeg reagerer. Jeg må også ærlig innrømme at jeg ikke lå merke til at trådstarter kalte android piss, det merket jeg ikke først etter jeg hadde postet innlegget.

 

Jeg har aldri sagt at iOS er bedre enn Android eller Windows Phone for den saks skyld. Det er bare bra å argumentere hvorfor det ene eller det andre er bra, det er derfor vi hjelper dem. Men ikke bruk barnslige ord som piss osv når du argumenterer, folk tar deg ikke seriøst da. Jeg har sagt at jeg liker iOS bedre men aldri sagt at det generelt er bedre, det er best for meg.

 

Når jeg nevnte nedlatende var det med tanke på at du sier at hans valg er piss. Igjen jeg hadde ikke lagt merke til at han hadde sagt at android er piss, dette beklager jeg.

 

Jeg skriver fra mobil, litt vanskelig å holde oversikten men håper jeg har svart på det meste.

Endret av Runar waits for alice
Fjernet unødvendig sitering av mange innlegg.
Lenke til kommentar

Dette er helt sikkert helt feil tråd men må bare få sagt det.

 

Runar waits for alice, du er en helt fantastisk moderator. Du gjør en kjempe jobb her på forumet, håper du holder ut med oss lenge.

 

Beklager om jeg fikk meg selv til å virke uprofesjonell eller useriøs.

Kan diskuteres.

 

 

Tilbake til emnet! iPhone 5 vil sannsynlig blir lansert i Norge i september.

Lenke til kommentar

Hardware er selvfølgelig et stort pluss og det trengs mye for å få en god opplevelse. Men la meg ta ett eksempel. Pappa har både iPad og Galaxy Tab 10.1. Nå husker jeg ikke hvor stor prosessor Tab har i farten men tror det er rundt 1ghz x 2 slik som iPad. Alt flyter bedre på iPaden, nettleseren er raskere, det lugger litt, spesielt i Android Market. Som sagt har de ca like stor prosessor. iOS bruker hardware ja men ikke like mye som Android krever.

 

A5 er ikke gammelt, ikke så stor nei men god nok. Min 4S flyter dødsbra, rask Internett osv. Så lenge den klarer å utføre det jeg trenger er jeg fornøyd, 4S klarer det til det ypperste. SGS2 ville sikkert gjort det samme men med et Android Market som er altfor utrygt satser jeg ikke på Android igjen med det første.

 

Jeg kan ingenting om video osv på smartelefon så skal ikke snakke om det.

Endret av Hunterra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og når iPhone 5 kommer ut så kommer den vel til å bruke eldgammel teknologi over hva andre mobiler i fra Samsung f.eks kommer til å bruke.

Jeg har ingen tro på at Apple plutselig begynner å bruke simpel teknologi etter Jobs er borte.

Personlig kommer jeg ikke til å kjøpe noe Apple-produkt pga det lukkede universet, men det får være hold i evt kritikk av produktene.

 

Smarttelefoner som skal henge med fremover må være på topp både med OS og hardware, for konkurransen blir steinhard med Windows Phone som ny aggressiv aktør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt flyter bedre på iPaden, nettleseren er raskere, det lugger litt, spesielt i Android Market. Som sagt har de ca like stor prosessor. iOS bruker hardware ja men ikke like mye som Android krever.

 

A5 er ikke gammelt, ikke så stor nei men god nok. Min 4S flyter dødsbra, rask Internett osv. Så lenge den klarer å utføre det jeg trenger er jeg fornøyd, 4S klarer det til det ypperste. SGS2 ville sikkert gjort det samme men med et Android Market som er altfor utrygt satser jeg ikke på Android igjen med det første.

Grunnen til at Galaxy Tab 10.1 lagger litt er fordi den bruker en 'Nvidia Tegra 2 T20' CPU og ULP GeForce GPU som er kjent for å yte dårlig. Med andre ord, den bruker en helt annen prosessor og skjermkort enn det Galaxy S II gjør.

 

Hadde Galaxy Tab 10.1 brukt samme CPU (Samsung Exynos 4210) og GPU (ARM Mali-400 MP) som Galaxy S II har, så hadde alt gått like smooth på Galaxy Tab 10.1 som på Galaxy S II telefonen.

 

I følge Apple så er A5 CPU'en ganske ny, men ser man på spesifikasjonene til CPU'en, så vil man se at A5 CPU'en kjører med 2x Cortex A8 CPU'er som er satt sammen til en Apple A5 CPU. Som da igjen ikke er så ny alikavel.

 

Og ser man da på en Samsung Exynos 4210 CPU som er 2x Cortex A9 CPU'er. Så vil man skjønne hvorfor Exynos CPU'en i Galaxy S II grisebanker CPU'en i iPad 2 og iPhone 4S.

 

Cortex A9 er MYE nyere enn Cortex A8. Og Cortex A9 yter omtrent 25% bedre enn Cortex A8 per CPU kjerne.

 

Jada, man får rask internett på iPhone 4S med takke for dårligere surfe opplevelse siden iOS ikke støtter flash. Men likavel så er Samsung Galaxy S II f.eks en del kjappere og smoother enn iPhone 4S selv med flash aktivert i nettleseren.

 

Næh, iOS (AppStore) er ikke noe serlig tryggere enn Android (Android Market) om man bare tenker litt før man trykker Installer.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

I følge Apple så er A5 CPU'en ganske ny, men ser man på spesifikasjonene til CPU'en, så vil man se at A5 CPU'en kjører med 2x Cortex A8 CPU'er som er satt sammen til en Apple A5 CPU. Som da igjen ikke er så ny alikavel.

Dette her er helt feil, A5 er Cortex A9. GPUen er også den beste som er tilgjengelig på markedet akkurat nå. Vet ikke hvor du har fått dette fra, men jeg kan anbefale deg å begynne å lese Anandtech.com som har svært gode tester av nettbrett og mobiler. De har også gode artikler på nye ARM-brikkesett og lignende.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A5

Lenke til kommentar

I følge Apple så er A5 CPU'en ganske ny, men ser man på spesifikasjonene til CPU'en, så vil man se at A5 CPU'en kjører med 2x Cortex A8 CPU'er som er satt sammen til en Apple A5 CPU. Som da igjen ikke er så ny alikavel.

Dette her er helt feil, A5 er Cortex A9. GPUen er også den beste som er tilgjengelig på markedet akkurat nå. Vet ikke hvor du har fått dette fra, men jeg kan anbefale deg å begynne å lese Anandtech.com som har svært gode tester av nettbrett og mobiler. De har også gode artikler på nye ARM-brikkesett og lignende.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_A5

Mulig du har rett. Men noe er forandret på A9 chippen som Apple bruker i A5 prosessoren. For når Exynos 4210 CPU'en i Galaxy S II spiser 1080p MKV filmer med 30 Mbps som om at det var en gif animasjon så er det noe som sier meg at CPU'en i Galaxy S II er MYE kraftigere enn A5 CPU'en. Dette med 1080p filmer i MKV eller MP4 klarer ikke A5 CPU'en i iPhone 4S eller iPad 2 å kjøre rett fra telefonen eller iPad'en.

 

Så noe er gjort mye bedre i Exynos CPU'en som ikke A5 CPU'en har.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...