Gå til innhold

Speedup i Skyrim


Anbefalte innlegg

Klarte å slette saven som jeg hadde spilt på i en måned, fordi jeg var så uheldig og skrev over den gamle med en ny en...

 

Men det jeg lurte på var om det går an å skru opp tiden, slik at det ikke går like lang tid å komme seg dit jeg var som det gjør hvis jeg skal spille med vanlig tid. Altså få tiden til å gå 2x eller 4x fortere, med console commands. Det vil gjøre det mindre tidkrevende å komme seg fra by til by etc. i starten.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det står ei vogn utenfor byene. Tror den står i nærheten av stablesene. Snakk med ham, si hvor du vil dra og så er det bare å hoppe inn.

 

Husker første gang jeg skulle dra til Riften fra Whiterun uten å ha oppdaget noe som helst. Gikk hele veien uten at jeg visste om denne muligheten :p

Jaja, man får jo utforska litt av å gå rundt :)

Lenke til kommentar

Greia er jo at det er mye artigere å gå veien så man oppdager ting til senere og sånn.

Men siden jeg sletta brukeren vil jeg gjøre ca det samme på nytt igjen, men litt fortere.

Og ja, Sencured, jeg vil få alt til å gå i fortfilm :)

 

Det jeg har funnet ut er at man kan skru opp gå-/løpehastigheten på karakteren din, så mye man vil faktisk. Console commanden er player.setav speedmult <percentage>

Vil man gjøre det mer realistisk kan man jo også få dagene til å gå fortere med: set timescale to # (20 er default, 1 er realtime) - så 40 på timescale og 200 på speedmult vil gjøre at det går dobbelt så fort, bortsett fra npc etc...

Lenke til kommentar

Jeg spilte noen timer på en ny save, og så skulle jeg lagre den, men så lagret jeg den over den gamle. Dvs at de gamle autosavene var borte, erstattet av de nye... Jeg så ikke at det var den gamle :(:(:( da jeg fant det ut, ble jeg sittende i ti minutt og stirre tomt på skjermen.

Skyrim burde hatt en mappe til hver karakter, som Mass Effect og KotOR...

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen planer om å trykke på hest og kjerra npcen, pga jeg tydligvis misforstod hva den skulle brukes til...

Så når jeg skulle hente bountyen på en fyr jeg hadde drept, så gikk jeg hele veien til Riften :/

Men men, har ikke noe imot å se den vakre naturen i Skyrim ;P

Selv om det er kjekt å vite hva heste fyren egentlig er til ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...