Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å skru av pc'en :(


Anbefalte innlegg

Det har oppstått ett nytt problem med min HP dv7-6059eo etter dette problemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1402714 :hrm:

 

Jeg får ikke til å skru av pc'en ordentlig. Hver gang jeg trykker avslutt slukker pc'en programmene og skjermen bli svart, slik som normalt. Men etter det fortsetter vifta å snurre, lyset rundt touch-padden lyser og flere andre lys lyser, det var ikke slik før jeg problemet som jeg har liknet til over...

 

Når pc'en blir slik må jeg holde nede av knappen i 5 sek. så skrur den seg av, men når jeg da starter den igjen har klokka på pc'en nullstillt seg :nei:

 

Jeg har også etter dette fått problemer med program ikonene nederst i hjørnet til høyre (windows 7 64 bit). Det virker som om grafikk og lyd-driverene kjører, men ikonene som skulle vært nederst i hjørnet er ikke der :( Det er bare mange tomme felt som man ikke kan høyre- klikke eller gjøre noe med.

 

Hvordan fikser jeg dette !!!????? (hoved problemet er altså å få skrudd pc'en av uten att jeg må stille inn klokka hver gang)

 

Burde jeg omformatere system32 eller noe?

 

Eventuelt: Er det mulig å gjøre dette uten å miste alt jeg har gjort på pc'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis klokka di resetter seg så har du et problem med batteriet på hovedkortet. Mulig det er mer feil der også siden den oppfører seg så snodig.

 

Hvis det er en nyere maskin(under 5år) så send den på rep. og reklamer på den.

 

Jeg trodde det var normalt att klokka nullstilte seg når man holdt inne av/på kanppen i 5 sek. Da kuttes jo strømmen (force-shutting). Problemet er jo at pc'en ikke vil skru seg av ordentlig...

At jeg må force-shutte' den etter hver gang jeg trykker avslutt :ermm:

 

Pc'en er bare et halvt år gammel :(

Lenke til kommentar

Nope, det er et batteri på hovedkortet som holder innstillingene dine, ikke bare klokka men alt annet i bios.

 

Jeg er ganske sikker på att når man kutter strømmen på en pc som er på så tror jeg klokka resettes automatisk.(feks. hvis man trekker ut kontakten på en stasjonær så tror jeg klokka nullstiller seg) , men jeg er jo ingen pc expert :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...