Gå til innhold

PC-ens far er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt .

 

Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort .

 

pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av

Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å trekken noen konklusjon på at artikkelen vil gi et inntrykk av at den moderne pc startet med ikoner.

Lenke til kommentar

overskriften blir misvisende når det egentlig dreier seg om faren til den moderne pcen , med ikoner og grafisk brukergrensesnitt .

 

Pcens far , den første pcen før man tok i bruk ikoner må forlengst gått bort .

 

pcen startet ikke med ikoner , slik artikkelen kan gi inntrykk av

Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å trekken noen konklusjon på at artikkelen vil gi et inntrykk av at den moderne pc startet med ikoner.

 

artikkelen gir inntrykt at at den første pcen startet med et ikon basert brukergrensesnitt.

men det vet man at ikke er riktig .

Lenke til kommentar

Det blir feil å sette fingeren på en bestemt boks og si at dette er den første PCen, eller at denne teknologien definerer når PCen ble til. Poenget er at veldig mye av teknologien vi i dag tar for gitt, slik som GUIen, musa, Ethernet og laserprintere. Dessuten bakte de mye av dette inn i Xerox Alto. Om den var den første PCen er et kjedelig definisjonsspørsmål, men den var definitivt nyskapende.

Lenke til kommentar

Det blir feil å sette fingeren på en bestemt boks og si at dette er den første PCen, eller at denne teknologien definerer når PCen ble til. Poenget er at veldig mye av teknologien vi i dag tar for gitt, slik som GUIen, musa, Ethernet og laserprintere. Dessuten bakte de mye av dette inn i Xerox Alto. Om den var den første PCen er et kjedelig definisjonsspørsmål, men den var definitivt nyskapende.

 

Så vidt meg bekjent laget Apple (Steve Wozniak) den første kommersielt tilgjengelige PCen. Litt etter Apples andre maskin (Apple II) kom the big blue (IBM) på banen med sin første.

 

Edit: Regner da ikke med den maskinen uten skjerm med brytere, kommer ikke på navnet i farten.

Endret av Kaptein...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Dette var triste nyheter, men godt at i det minste dere nevner det! I motsetning til Vg, Dagbladet og andre medier
Kan vedde på at 95% av nordmenn ikke har hørt om denne karen.

 

Synes ikke de som ikke vet/har hørt om den karen skulle hatt pc..

På hvilket grunnlag?

Vist du ikke vett at Nikolaus August Otto fant opp forbrenningsmotoren, skal du da ikke få kjøre bil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...