Gå til innhold

Android 4.0 kan spare deg penger


Anbefalte innlegg

Synes de burde gjøre det lettere å organisere hvordan rutenettet til apps funker. Er kjedelig å bla seg gjennom alle standardprogramene jeg aldri bruker på side 1 og 2 for å komme til de nye freshe.

 

Kanskje ha de du bruker mest fremst eller noe

 

Du har tydeligvis Samsung med TouchWiz? Eller en annen produsent som har sitt eget skall utenpå. Vanilla Android sorterer applikasjonene alfabetisk. Touchwiz er for meg ubrukelig av den enkle grunn at de i tillegg til å (tilsynelatende) ha totalt tilfeldig rekkefølge på applikasjonene også endrer ikonene, noe som gjør det håpløst å finne frem.

 

Jeg har 4S og har ingen problemer med å se hvor mye jeg har brukt. Dette er integrert i innstillinger så man slipper apps som gjør jobben. Riktig nok ikke like pent som bildene antyder i ICS, men dette er ikke nytt i iOS. Man kan se hvor mye man har brukt og sendt.

 

Har du også mulighet til å angi maksgrense for bruk av datatrafikk? Og mulighet til å sperre databruk på enkeltapplikasjoner, både bakgrunnsdata og forgrunnsdata?

 

PS: Prøver ikke starte en iOS vs Android greie her, genuint nysgjerrig.

 

/Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 4S og har ingen problemer med å se hvor mye jeg har brukt. Dette er integrert i innstillinger så man slipper apps som gjør jobben. Riktig nok ikke like pent som bildene antyder i ICS, men dette er ikke nytt i iOS. Man kan se hvor mye man har brukt og sendt.

 

Har du også mulighet til å angi maksgrense for bruk av datatrafikk? Og mulighet til å sperre databruk på enkeltapplikasjoner, både bakgrunnsdata og forgrunnsdata?

Nei, men kan ikke det. Man ser bare totalen siden man sist nulllstilte telleren.

Lenke til kommentar

MrEspen: Det er noe feil med quota di, så jeg får ikke et sitat. Uansett, hva med å lese innlegget mitt før du svarer? Jeg skrev i slutten at man kan se hvor mye man har brukt og sendt, ikke noe annet. Jeg misunner få ting androidbrukere har, men akkuratt dette er en fantastisk godbit. Flott opplegg, med graf og maksgrense, hvilken apps som skal ha tilgang osv.

eisa01 ser jeg var meg i forkjøpet men han har rett, det er kun det man kan se.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1324497002' post='18744667']

Verken iOS eller WP7 har noe lignende nei, så dette er noe de gjerne kan kopiere :)

For iOS er ikke dette noe nytt, selv om det ikke er bygd inn i iOS enda.

Det finnes allerede Apps på AppStore som gjør samme jobben.

 

Det er jo ikke noe nytt for android om man taller med apps heller, som ganske grundig gjennomgått, men det er jo veldig praktisk å ha inne i OSet spør du meg.

 

Er det gjort noen større endringer på andre ting i 4.0? Hva med feks ytelse og den type ting?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har 4S og har ingen problemer med å se hvor mye jeg har brukt. Dette er integrert i innstillinger så man slipper apps som gjør jobben. Riktig nok ikke like pent som bildene antyder i ICS, men dette er ikke nytt i iOS. Man kan se hvor mye man har brukt og sendt.

 

Problemet er bare at når du går og skrur av datatrafikken så tror ios du tuller og fortsetter oppkoblingen

Lenke til kommentar

Jeg har 4S og har ingen problemer med å se hvor mye jeg har brukt. Dette er integrert i innstillinger så man slipper apps som gjør jobben. Riktig nok ikke like pent som bildene antyder i ICS, men dette er ikke nytt i iOS. Man kan se hvor mye man har brukt og sendt.

 

Problemet er bare at når du går og skrur av datatrafikken så tror ios du tuller og fortsetter oppkoblingen

 

Rofl ?! Kilde er du snill. Det er det dummeste jeg har hørt til jeg ser det. Skal ta å sjekke med å slå av datatrafikk og se om jeg har mottat selvom etter en stund.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Saken republiseres så enda flere lesere kan bli ført bak lyset og tro at mapper på hjemskjermen først dukket opp i Android 4.0.

 

Det har vært mulig siden 1.0. http://en.wikipedia....ory#Android_1.0

Jeg hadde Motorola Milestone med stock Android 2.0, som også hadde muligheten til mapper. Det nye med 4.0 er at man kan flytte et ikon over et annet for å lage en mappe, mens man før måtte hente fram en mappe ved å trykke inn et ledig felt på hjemskjermen, og så legge til apps oppi mappen.

Her er i tillegg en video av Nexus One med stock 2.1 som viser mappemuligheten, så jeg regner med at det blir rettet opp i artikkelen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Z7I_-pfQyoo

Lenke til kommentar

Jeg har 4S og har ingen problemer med å se hvor mye jeg har brukt. Dette er integrert i innstillinger så man slipper apps som gjør jobben. Riktig nok ikke like pent som bildene antyder i ICS, men dette er ikke nytt i iOS. Man kan se hvor mye man har brukt og sendt.

 

Min Ericsson T39 fra 2001 har samme opplegg som iphone. Altså bare en simpel datatrafikk-teller uten andre muligheter enn manuell nullstilling. Selvsagt dypt begravd nedi en meny.

Lenke til kommentar

Det nye med 4.0 er at man kan flytte et ikon over et annet for å lage en mappe

 

Det er helt likt som i iOS. Dette har iOS-bruker hatt lenge.

 

 

Mapper har Android hatt siden Versjon 1.0.

Altså første android telefonen som kom ut i historien hadde mapper.

Det som er nytt er måten det blir gjort på. Ja det er kopi, men det er lite i forhold til å kopiere hele notifikasjons menyen som Apple har gjort.

Lenke til kommentar

Jada, mapper har vært der hele tiden. Men måten de fungerer på nå er mye bedre. ikke bare måten man lager de på (ved å dra en app over en annen), men det at det ikke oppfører seg som en undermappe som skjuler hele skjermen, men heller bare benytter den plassen det trenger. Jeg bruker nesten utelukkende mapper på én skjerm for det meste jeg trenger. En mappe for spill, en for nyttige apps, en for sosiale apps osv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...