Gå til innhold

Ny PC for spill, hvor kan jeg spare inn?


Anbefalte innlegg

TEnkte å kjøpe meg en ny PC som kan dra litt spill, ikke nødvendigvis med full grafikk men det er viktig at den fungerer bra med skjermoppløsning på 1920*1080 :-)

 

Har hard-disker allerede, trenger ikke nye der. Men jeg lurer på hvor jeg kan kutte ned litt for å få en lavere pris på maskinen.

 

Har lagt ved handlekurven som vedlegg.post-65988-0-76282000-1324397678_thumb.png

Endret av Fiske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har lite penger bestill fra dustinhome.no MYE penger å spare.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645915 er minst like bra men billigere. resten er greit men ikke kjøp en så dyr strømforsyning som ikke er modulær. begynner på skolen om 5 min så rekker ikke å sette sammen noe.

 

http://www.dustinhome.no/ocz-zt-series-650-watt-power-supply-modular/product/5010618555?intcmp=searchProvider_dacsa er god nok og veldig mye billigere :)

Lenke til kommentar

Ja, mye er det samme fra andre innlegg.

 

Hvis du er i sparemodus trenger du ikke et kabinett til 800 kr (du kan nok spare en hundrelapp eller to), du trenger ALDRI 16 gb(til spill, that is), og du kan også kjøpe et litt billigere skjermkort (560, feks). Du vil nok fortsatt klare nye spill rimelig bra. Synes at en PSU til 1000 var litt mye, selv om dette kan være greit å legge litt penger i, går ikke like fort av moten sammenlignet med skjermkort.

 

Egentlig så bør du ikke gå for en budsjettPC, hvis du regner med å bruke den et par år fremover. Selv, da jeg kjøpte PC, gikk jeg for alt det biligste jeg fant, en god CPU og et ganske bra skjermkort. (da E8400 og 4870). Jeg hadde et hovedkort til 500 kr, og en 500w PSU. Fant fort ut at det ikke holdt etter et par år, og jeg var ute etter å oppgradere litt. Så å betale noen hundrelapper i PSU, og passe på at kabinettet du kjøper ikke er helt ubrukelig, er ikke en dum idé. Du slipper i alle fall, ved en eventuell opgradering, å kjøpe det. Klart, hvis du bare skal ha den i 2-3 år, så har det nok mindre for seg, da du i verste fall, bare trenger et nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Endelig hjemme igjen så setter sammen oppsett nå :) Editer det inn i denne posten

 

Edit: Her er oppsetter http://bildr.no/view/1057168 Du kan ikke spare mer penger enn dette evt på kabinettet :) Hvis du vil legge mer penger i det må det vel bli bedre strømforsyning.

 

Jeg glemte seff harddisk :thumbdown:http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-500gb-7200rpm-sata-600-16mb/product/5010608737 er et greit alternativ til prisene roer seg evt bruk en gammel eller skaff SSD.

 

Litt om komponentene:

Intel Core i5 2500k Denne kan klokkes opp til 4 ghz

 

Skjermkort Nok kraft i massevis til en bra pris. Tar Skyrim på ultra og Bf3 på high

 

Hovedkortet har røft design støtte for overklokking og innebygd grafikk og desuten SLI/ Crossfire ( doble skjermkort )

 

Ram er 8gb som er nok. du kan spare 40kr og gå for noen andre men jeg orket ikke å lete etter dem :)

 

Kabinettet er smak og behag men jeg syns det er fett kjølig og mange bra løsninger

 

Strømforsyningen er billig,modulær, gode reviews ( husker ikke det norske navnet ) Kan evt gå for en lytt bedre til noen hundrelapper mer

 

Ble en del editing her :p Du la ikke til hdd og du hadde ikke noe budsjett. Hvis det er 7k burde du gå for bedre skjermkort. http://www.dustinhome.no/asus-radeon-hd6970-2gb-dc-gddr5-pci-e-dvi-dp/product/5010550139?intcmp=searchProvider_dacsa er bra. Strømforsyning kan noen andre svare på er blank der :p

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

TEnkte å kjøpe meg en ny PC som kan dra litt spill, ikke nødvendigvis med full grafikk men det er viktig at den fungerer bra med skjermoppløsning på 1920*1080 :-)

 

Har hard-disker allerede, trenger ikke nye der. Men jeg lurer på hvor jeg kan kutte ned litt for å få en lavere pris på maskinen.

 

Har lagt ved handlekurven som vedlegg.post-65988-0-76282000-1324397678_thumb.png

 

Hei,

 

1.- Rammen din er SO-DIMM og vil neppe passe i et ATX hovedkort, ellers kan du spare inn på (lenker)

 

Hovedkort, PSU, Minne,Intern dvdbrenner

 

Ellers ser det bra ut, fint kabinett med bra luftflyt.

 

Du får tenke igjennom om du noen gang kommer til å kjøre SLI, mange kjøper seg muligheten uten noen gang å benytte seg av den. Ellers er de riktige tingene enda ivaretatt som PSU som er stabil og god. Minne er fra en kvalitetsleverandør.

 

REF SSD vil jeg anbefale deg en Crucial m4 eller en Kingsong Hyper X 120GB.

Endret av Petaaar
Lenke til kommentar

Jeg endte opp med følgende handleliste som er bestillt og satt sammen:

post-65988-0-26600100-1324771193_thumb.png

 

Kabinettet var kjempeflott og veldig, veldig stille! Jeg er ikke sikker på skjermkort o.l enda men det virker som at dette er en PC jeg kommer til å bli veldig fornøyd med!

Takk for all god hjelp folkens og ha en god jul videre, satser på at det ble mange harde pakker under juletreet :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...