Gå til innhold

Headsett 1500-3000kr Hjemmebruk


Jolo

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nytt headsett til PCen. Headsettet vil bli drevet av et ASUS Xonar Essence STX lydkort, og aldri bli brukt til mobile enheter.

 

Det skal hovedsaklig benyttes til film og musikk. Har for øyeblikket et Sennheiser PC350 som jeg har hatt i snart fire år, og vil fremdeles benytte dette til gaming. Så det nye headsettet blir et alternativ når jeg kun skal lytte til musikk eller se på film.

 

Jeg lytter til mange forskjellige sjangrer. Mye rock, men kan godt høre på alt fra pop til dubstep. Et viktig kriterie er at headsettet er behaglig å ha på og dekker over lengre tidsperioder og at hele øret er inne i klokken.

 

Jeg er svært fornøyd med Sennheiser, og har derfor ikke noe imot et nytt et fra den produsenten, men er åpen for innspill. Støyreduksjon har ingen betydning. Lydkvalitet og komfort er hovedkriterier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips. Logitech er uaktuelt. Er på utkikk etter et mer tungdrevent headsett, da disse vil gi bedre lydkvalitet etter hva jeg har skjønt. Jeg skal ikke benytte headsettet i bærbare enheter og derfor ser jeg ingen vits i å velge ett lettdrevet headsett. Men leste testen på Lyd og bilde, og de var jo kjempepositive til headsettet. Skal kikke litt mer på det.

Lenke til kommentar

Forsterkeren er, og vil i nærmeste fremtid bli Xonar Essence. Etter litt lesig ser jeg at denne driver HD 650 bra, men ikke optimalt. Derfor er jeg litt i tvil på om jeg skal finne et bedre headsett sett i forhold til forsterkeren, eller om jeg bare skal kjøre på med HD 650 og oppgradere forsterker om jeg noen gang skulle føle behov for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Om du kunne tenkt deg er ordentlig headset, men med mic så ta en titt på disse

http://www.prisjakt.no/product.php?p=375364

 

Det er i bunn og grunn et Beyerdynamic DT770 med mic.

Da kan enn like greit kjøpe DT770 og kjøpe en ekstern mic.

Må levere inn det headsettet for 3 gang nå (fått nytt hver gang) for at micen har røket hver gang.

 

Flere kompiser også som har slitt med lignende feil.

Lenke til kommentar

Forsterkeren er, og vil i nærmeste fremtid bli Xonar Essence. Etter litt lesig ser jeg at denne driver HD 650 bra, men ikke optimalt. Derfor er jeg litt i tvil på om jeg skal finne et bedre headsett sett i forhold til forsterkeren, eller om jeg bare skal kjøre på med HD 650 og oppgradere forsterker om jeg noen gang skulle føle behov for det.

 

Xonar Essence er i bunn og grunn inget bra lydkort. Argon HA2 Rør DAC er bedre.

Jeg eier Denon AH-D2000, Asus Xonar essence STX og den Argon HA2 Rør DACen.

Merker forskjell ganske fint.

 

Vil forresten tilføye at Denon har utrolig bra komfor. Denon er jo og kjent for ha mer bass enn Sennheiser.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Forsterkeren er, og vil i nærmeste fremtid bli Xonar Essence. Etter litt lesig ser jeg at denne driver HD 650 bra, men ikke optimalt. Derfor er jeg litt i tvil på om jeg skal finne et bedre headsett sett i forhold til forsterkeren, eller om jeg bare skal kjøre på med HD 650 og oppgradere forsterker om jeg noen gang skulle føle behov for det.

 

Xonar Essence er i bunn og grunn inget bra lydkort. Argon HA2 Rør DAC er bedre.

Jeg eier Denon AH-D2000, Asus Xonar essence STX og den Argon HA2 Rør DACen.

Merker forskjell ganske fint.

 

Vil forresten tilføye at Denon har utrolig bra komfor. Denon er jo og kjent for ha mer bass enn Sennheiser.

 

Valget har falt på Senn HD 650. Selv om ikke det er optimalt med kun Xonar tror jeg det er en begynnelse, så kan jeg heller oppgradere ved en senere anledning. Tror det er viktig å ta ting steg for steg, ellers blir det dyrt fryktelig fort.

Lenke til kommentar

Har selv eit AKG Q701 headsett, dette er eit headsett som ikkje sminker på lyden, er ingen fet bass ol. men meget nøytral tone gengiving.

Dette koster rundt 3200kr, litt over ditt budsjett, men kan vere vel verdt å se på.

Headsettet er ikkje så tungdrevet, men merket stor forskjell fra det integrerte lydkortet kontra Asus essence one; Dette er en Usb dac m. hodetelefon forsterker. dette gir fin lyd til ein god del musikk, men passer ikkje for de som hører på rock / metal og liker litt overdreven bass.

 

Bruker sjølv kun .flac filer når eg hører på musikk. er meget fornøgd med dette lydoppsettet, men det har også en total sum på nermere 7000 også.

Men vist ein synest det er lite bass i dette headsettet går det jo alltids an å ordne det med EQ, det fungerer bra vist man har eit godt program til avspilling av musikk.

 

Men hvordan man liker musikk er individuelt, så ein kan ikkje rekne med å like Q701 sjølv om eg mener dette er eit godt headsett. Har ikkje testet Denon sitt, ikkje senn heller. Men synest Senn hadde god konfort på det headsettet eg teste noen år tilbake.

 

~ThaBear

Lenke til kommentar

Har selv eit AKG Q701 headsett, dette er eit headsett som ikkje sminker på lyden, er ingen fet bass ol. men meget nøytral tone gengiving.

Dette koster rundt 3200kr, litt over ditt budsjett, men kan vere vel verdt å se på.

Headsettet er ikkje så tungdrevet, men merket stor forskjell fra det integrerte lydkortet kontra Asus essence one; Dette er en Usb dac m. hodetelefon forsterker. dette gir fin lyd til ein god del musikk, men passer ikkje for de som hører på rock / metal og liker litt overdreven bass.

 

Bruker sjølv kun .flac filer når eg hører på musikk. er meget fornøgd med dette lydoppsettet, men det har også en total sum på nermere 7000 også.

Men vist ein synest det er lite bass i dette headsettet går det jo alltids an å ordne det med EQ, det fungerer bra vist man har eit godt program til avspilling av musikk.

 

Men hvordan man liker musikk er individuelt, så ein kan ikkje rekne med å like Q701 sjølv om eg mener dette er eit godt headsett. Har ikkje testet Denon sitt, ikkje senn heller. Men synest Senn hadde god konfort på det headsettet eg teste noen år tilbake.

 

~ThaBear

 

Høres ut som jeg kansje skal vurdere dette, eventuelt få testet det. Har enda ikke kjøpt. Hvordan er egentlig komforten på Q701? Det ser ikke like komfortabelt ut som HD 650 hvertfall. Og komfort er temmelig viktig for meg, da hodetelefonene skal brukes i lengre perioder i strekk.

Lenke til kommentar

Klokkene sitter ikkje på øyret, kun rundt. Dette fører til at man ikkje marker noko trykk på ørene over lengre tid.

Synest sjølv de er meget behaglige, har brukt det i mange timer i strekk, eneste kan vere man må flytte noen cm på bøylen etter ein del timer, da den blir litt irriterende, snakker da om flere timers bruk.

Desse kan du kjøpe hos soundgarden, anbefalest att du går dit å får en demo på dei, slik att du kan høre om du liker denne nautrale lyden de lager.

 

Du kan forvente ein inspillings tid på rundt 300 timer før membranen "løsner" Så lyden vil bli betre etter kvart som de brukes.

Med inspillings tid mener eg ikkje att du skal bruker noen fancy motoder ol, vanlig bruk, sjølv om det er endeløse diskusjoner ang inspilling.

Q701 Testet hos Lyd og Bilde.

 

Står de koster 4000 der, men soundgarden har lenge satt ned prisen til 3200.

Lykke til med valget av hodetelefoner!

 

~ThaBear

Lenke til kommentar

Ville definitivt gått for HD650. Har gjort litt research selv i det siste og hadde vurdert DT700 og ATH-M50 men har igrunn bestemt meg til å kjøpe meg HD650 og kombinere det med FIIO E9 hodetelefonforsterker.

 

Leste en review på head-fi.com anngående denne kombinasjonen: http://www.head-fi.org/t/579172/sennheiser-hd-650-fiio-e9-review

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Såg selv dette tilbudet i helgen som var, men hadde ikkje mulighet til å skrive det, da eg ikkje hadde nett tilgang.. Så bra noen andre såg dette..

 

Men som lyd og bilde skriver, så er dette noen gode hodetelefoner, og de samanlikner med andre produkter i samme prisklasse, og da var prisen 4 lapper.. Så mener forsatt att du skal sjekke dem ut.

 

Senn HD 650 virker ikkje som noko bra kjøp etter å ha sett denne da...

Men alt er jo smak og behag..

 

Link til tester av hodetelefoner..

Men anbefaler å teste hodetelefoner før du kjøper, sjølv om noken meiner dei er konge, så kan du hate dei.. Så anbefaler deg å stikke innom eit par seriøse forhandlere å teste, og helst uten hodetelefon forsterker.. Da du kun skal bruke lydkoret, som ikkje klarer å drive noken tungdrevne saker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...