Gå til innhold

[Løst] Treigete pcen jeg noen gang har vært borti!


Gudrunna

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg trenger hjelp fort pga jeg har en pc jeg ikke bruker lengre (denne jeg driver med nå) og skal gi den til søstren min på bursdagen hennes IKVELD!!!!!! Jeg har formatert, brukt pcbooster og tilamed skrudd av alle "fine" efektene i win 7... Den er fortsatt som en snegle.. Det er til og bli gal av ! :( Er det noen tips og "triks" ?

 

Litt småinfo:

Dell latitude d531

1.50 GB RAM

32.bit

798 MHz prosessor...

 

Jeg skjønner ikke hva problemet er :( Blir så fustrert!!!!!!!!!!!!!

Setter pris på seriøse svar, og takker på forhånd :)

-"Gudrunna"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt småinfo:

Dell latitude d531

1.50 GB RAM

32.bit

798 MHz prosessor...

Det siste der stemmer nok ikke, og er antageligvis strømsparingsmodus eller noe lignende, i virkeligheten snakker vi nok 1.8 eller 2ghz.

 

Har du installert driver for grafikkortet?

 

1.5GB minne er i minste laget, men det bør fortsatt være mulig å kjøre 7 på den.

 

Hvordan er den treg?

Lenke til kommentar

Specs på d531 ang prosessortyper er (Sempron eller Turion 64 X2):

 

AMD™ Sempron™ (with 256KB L2 cache) and Turion™ 64 X2 (with 1MB L2 cache)

AMD Sempron Processor 3500+ (1.80GHz), AMD Turion 64 x2 Dual Core TL50 (1.6GHz), TL56 (1.8GHz) and TL60 (2.0GHz)

 

 

Den er "Designed for" bla Vista fremfor XP. Så det skulle være uproblematisk med Win7. Men med de prosessortypene kan man ikke akkurat forvente at den er en rakett.

 

 

Spec sheet PDF:

http://www.dell.com/downloads/us/products/latit/d531_spec.pdf

 

 

 

 

Edit:

Påse at alt av riktige drivere for brikkesett og AMD grafikk er installert . Samt å vente på at evt windows superfetch indexering er ferdig bør hjelpe på "opplevd ytelse".

Samt at man i Win7 må kjøre gjennom ett pass av ytelses index slik at OS setter på "features" .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Specs på d531 ang prosessortyper er (Sempron eller Turion 64 X2):

 

AMD™ Sempron™ (with 256KB L2 cache) and Turion™ 64 X2 (with 1MB L2 cache)

AMD Sempron Processor 3500+ (1.80GHz), AMD Turion 64 x2 Dual Core TL50 (1.6GHz), TL56 (1.8GHz) and TL60 (2.0GHz)

 

 

Den er "Designed for" bla Vista fremfor XP. Så det skulle være uproblematisk med Win7. Men med de prosessortypene kan man ikke akkurat forvente at den er en rakett.

 

 

Spec sheet PDF:

http://www.dell.com/downloads/us/products/latit/d531_spec.pdf

Jeg takker for alle svar, hu har ikke fått den helt enda så hu får den til jul i stedet mens jeg oppdaterer driver, defragmanterer osv :)

 

 

 

Edit:

Påse at alt av riktige drivere for brikkesett og AMD grafikk er installert . Samt å vente på at evt windows superfetch indexering er ferdig bør hjelpe på "opplevd ytelse".

Samt at man i Win7 må kjøre gjennom ett pass av ytelses index slik at OS setter på "features" .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...