Gå til innhold

Windows Utforsker fryser når jeg velger ekstern harddisk


Unnskyld

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har nettopp kjøpt meg ny stasjonær, med Win7 og skulle koble til min Verbatim 2tb eksterne harddisk.

 

-Den synes ikke alltid når jeg kobler den i, men synes etter reboot med harddisken koblet til.

-Når jeg skal åpne den så går den grønne loading bar'n aldri helt opp, og utforskeren fryser seg.

-Verbatim harddisken har også skiftet navn til local disk.

-Den har blitt sluppet i bakken ca. fra 30 cm høyde da en kamerat skulle strekke seg over fordi han er en skikkelig dust.

 

Jeg har prøvd

 

-Skrive inn regsvr32 /u shmedia.dll for å la være å vise miniatyr bilder, da får jeg en feil melding som denne:

 

Modulen shmedia.dll kan ikke lastes

 

Forsikre deg om at binærfilen er lagret i den angitte banen eller feilsøk den for å undersøke om det er problemer med binærfilen og DLL.-filene den er avhengig av.

 

Den angitte modulen ble ikke funnet.

 

-Testdisk med ingen resultater og windows utforsker fryser fremdeles.

 

Hva skal jeg gjøre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd disken i en annen pc for å utelukke at det er noe galt med harddisken?

 

ja, men dessverre så oppstår det samma problemet der ...

 

Men jeg mener personlig at harddisken fikk en smell da den traff gulvet.

Hvis det samme skjer med harddisken tilkoblet andre datamaskiner er problemet harddisken i seg selv, harddisker er ikke glad i fall, selv fra korte høyder. Man kan nok regne med at harddisken er ødelagt.

Lenke til kommentar

Er også mulig skade på den interne kontrolleren eller kontakter i ekstern kabinettet - mens den interne SATA disken fremdeles er OK.

 

Den er uansett ødelagt så det er ingenting å tape på å demontere den og prøve interndisken koplet internt direkte i en stasjonær PC.

 

Dog er det to 1TB disker inne i den med proprietært raid-0 er det værre.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...