Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Synkronisering av tennplugger


andeik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har dere rapporten fra Ford verkstedet. Tok litt tid å få den inn!

 

Bilen går litt røft, men går veldig bra! Har egentlig ikke noe stort problem med det, med mindre det skader bilen på noen slags måte. Engine Light lyser!

 

Det de foreslår er følgende;

 

1. Sync of Camsensor 518 dollar

 

2. Bytte ut fuelinjectors og rense throttle osv. 500

post-64497-0-37219700-1324509359_thumb.png

Lenke til kommentar

Å "synce" kamsensor har jeg ikke hørt om, men mulig det er noe Ford opplegg.. Men å bytte ut Innsprøytingsdysene er jo noe jeg har vært borti, samme med å rense gasspjeld.. Men eksakt hva viser feilkodene?

 

Altså, en kamsensor skal jo fortelle hjernen om tenningstidspunkt, jeg ser ikke helt hva som skal koste 3000kr for å synce dette?

 

Men igjen, Ford har jeg vært lite borti, er selv VAG mekaniker.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Det de foreslår er følgende;

 

1. Sync of Camsensor 518 dollar

 

2. Bytte ut fuelinjectors og rense throttle osv. 500

 

Det er viktig å være veldig presis i slike sammenhenger, og det er jo strengt tatt ikke dette de foreslår på lappen du har postet. Da hadde det stått Synchronize, Synchronizing, eller som du foreslår sync of camsensor, etc, mens det som står der er Cam sensor/ Synchronizier, altså navnet på en del eller enhet, og ikke noe man gjør.

 

De anbefaler deg med andre ord, slik jeg leser det, å bytte injektor nr 4 (som går tregt/henger), og rense de andre injektorene, og å rense spjeldhus, samt rense luftmasse/mengde-måler. Så har du altså feilkode og må skifte "kamposisjon-sensor enheten", som jeg oppfatter at er både selve giveren og huset/mekanikken den sitter i ("synkronisatoren").

 

En sånn som dette (og som beskrevet i linken til Han Far) vil jeg tro det dreier seg om;

post-56388-0-59861600-1324638956_thumb.gif

 

 

 

Dette er nytt terreng for meg også, så kan ikke gi gode råd om hva som vil skje om du ikke bytter, men såvidt jeg forstår kan denne i tillegg til å styre tenning på noen motorer også styre innsprøytning. I tillegg til røff gange, høyere forbruk, og motor som går urent, er det vel ikke urimelig å anta at det i verste fall kan føre til full stopp også, dersom den feiler totalt. Men det er bare gjetting, da jeg ikke kjenner disse motorene. En annen sak er vel om du bor i en stat som har "smog-test", da blir det omtrent som i Norge med PKK; at du ikke får bilen igjennom med en lysende motor-lampe. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...