Gå til innhold

Smartere AI i spill?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Nye spill som MW3 og BF3 har sluttet å bruke boter. Noe som irriterer emg grasalt som har spillt FPS med boter siden counter-strike. Veldig fint når en ikke har noe tilgang til internett eller til et rolig lan spill. Uten ti tonn kommentarer med banning.

 

Det er heller ikke alle spill en vil spille online men som nå tvinger folk til å gjøre det. Ai i missions er jo kjedelig de er jo bare skriptet til å spawne og skyte på deg uten noe taktikk.  

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener konsollene er roten for all ondskap når det kommer til spill. Den aldrende maskinvaren holder alt tilbake.

Vel hadde det ikke vært for den enorme spill-etterspørselen som konsolleiere skapte, hadde det vært langt færre og dårligere spill. Produsenter hadde ikke fått i nærheten like mye penger for arbeidet, det hadde vært færre ansatte og mindre investering.

 

80-90% av alle spill som kjøpes er til konsoll. Mange kjøpere gjør at folk investerer og tørr satse. Ja, vi er ved enden av dagens konsoller og de holder tilbake tekniske, grafiske oppgraderinger. Men i løpet av neste eller 2013 vil det komme nye.

 

Du burde heller skamme deg over alle piratene blant PC-eiere.

Multiplattform-spill har da en tendens til å bli veldig dårlige, så vet ikke om dette helt holder vann. Andel solgte spill til pc er på vei oppover, så er ikke helt sikker på disse tallene dine heller.

Multiplatform-spill er alltid de beste. De selger best, har høyest budsjett og de flinkeste folkene jobber med dem.

Lenke til kommentar

Jeg mener konsollene er roten for all ondskap når det kommer til spill. Den aldrende maskinvaren holder alt tilbake.

Vel hadde det ikke vært for den enorme spill-etterspørselen som konsolleiere skapte, hadde det vært langt færre og dårligere spill. Produsenter hadde ikke fått i nærheten like mye penger for arbeidet, det hadde vært færre ansatte og mindre investering.

 

80-90% av alle spill som kjøpes er til konsoll. Mange kjøpere gjør at folk investerer og tørr satse. Ja, vi er ved enden av dagens konsoller og de holder tilbake tekniske, grafiske oppgraderinger. Men i løpet av neste eller 2013 vil det komme nye.

 

Du burde heller skamme deg over alle piratene blant PC-eiere.

Multiplattform-spill har da en tendens til å bli veldig dårlige, så vet ikke om dette helt holder vann. Andel solgte spill til pc er på vei oppover, så er ikke helt sikker på disse tallene dine heller.

Multiplatform-spill er alltid de beste. De selger best, har høyest budsjett og de flinkeste folkene jobber med dem.

De selger selvsagt best fordi de har et mye større publikum enn feks. PC eksklusiver. De har også høyest budsjett fordi det ligger mer penger i det, da det er et større publikum. Hvorvidt det er der man finner de flinkeste tror jeg kommer ann på hvem man spør.

Lenke til kommentar

Må si eg ble litt oppgitt over konsollspillere (igjen...) når de fremdeles ikke klarer å innse at deres sugne hardware FAKTISK har innvirkning på spillets intelligens (les, kvalitet). Om noen hadde laget en AI som ser på hvor mye prosesseringskraft du har, og deretter legger tilrette sin egen intelligens, ville problemet vere løst, og folk ville begynt slik som de gjorde da Crysis ble sluppet, kjøpe ny maskinvare hver eneste generasjon og oppgradere så hardt som mulig for å kunne kjøre den beste AIen. Dette vil aldri skje fordi det ikke er penger i spill AI. Sånn er det, end of story.

Lenke til kommentar

En god grunn til dette er samspillet mellom realisme og underholdningsverdi i spill. Selv om mange tror det, så vil vi ikke ha realistiske spill - vi vil ha underholdende spill.

 

^THIS

 

Derfor GTA IV sugde, imo.

 

Enkelte ville påpeke at for dem er realisme underholdende i seg selv.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar

Nye spill som MW3 og BF3 har sluttet å bruke boter. Noe som irriterer emg grasalt som har spillt FPS med boter siden counter-strike. Veldig fint når en ikke har noe tilgang til internett eller til et rolig lan spill. Uten ti tonn kommentarer med banning.

 

Det er heller ikke alle spill en vil spille online men som nå tvinger folk til å gjøre det. Ai i missions er jo kjedelig de er jo bare skriptet til å spawne og skyte på deg uten noe taktikk.  

Det følger da ikke med boter i counter-strike heller.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Splinter Cell har best A.I. på fiender. De lurer deg.

 

"I think I saw something", sier de, mens de går mot deg. Du antar du er usynlig, så du blir stille. Så da de er inntil deg, skyter de deg i biter.

 

Multiplatform-spill er alltid de beste. De selger best, har høyest budsjett og de flinkeste folkene jobber med dem.

 

Og de er i 90% av tilfellene faen så nerfa på PC. Da stakkars konsoller suger mht. HW sammenliknet med dagens gaming- PC'er.

Lenke til kommentar

Splinter Cell har best A.I. på fiender. De lurer deg.

 

"I think I saw something", sier de, mens de går mot deg. Du antar du er usynlig, så du blir stille. Så da de er inntil deg, skyter de deg i biter.

Dette høres mer ut som et eksempel på dårlig AI med bugs.

 

Multiplatform-spill er alltid de beste. De selger best, har høyest budsjett og de flinkeste folkene jobber med dem.

 

Og de er i 90% av tilfellene faen så nerfa på PC. Da stakkars konsoller suger mht. HW sammenliknet med dagens gaming- PC'er.

Med tanke på grafikk ja. På den annen side ser jo ikke PC-eksklusiver som The Witcher 2 noe bedre ut en mange multiplattformspill.

Lenke til kommentar

Med tanke på grafikk ja. På den annen side ser jo ikke PC-eksklusiver som The Witcher 2 noe bedre ut en mange multiplattformspill.

 

Spill BF3 på ultra @ 1080p på PC. Så spiller du litt på konsoll. Der, er det forskjell. BF3 ble laget for PC først.

 

Samme gjelder Skyrim, delvis. Skyrim med mods på PC, dominerer lett konsollutgaven.

Lenke til kommentar

Med tanke på grafikk ja. På den annen side ser jo ikke PC-eksklusiver som The Witcher 2 noe bedre ut en mange multiplattformspill.

 

Spill BF3 på ultra @ 1080p på PC. Så spiller du litt på konsoll. Der, er det forskjell. BF3 ble laget for PC først.

 

Samme gjelder Skyrim, delvis. Skyrim med mods på PC, dominerer lett konsollutgaven.

Helt enig i at PC gir det beste resultatet. Men så var jo poenget mitt at BF3 og Skyrim(som begge er multiplattformspill) ser vel så bra ut eller bedre enn The Witcher 2(eksklusivt men kommer til 360). Og dessuten synes jeg ikke det er rettferdig å ta mods med i sammenligningen siden de ikke er tilgjengelige dagen spillet kommer ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med tanke på grafikk ja. På den annen side ser jo ikke PC-eksklusiver som The Witcher 2 noe bedre ut en mange multiplattformspill.

 

Spill BF3 på ultra @ 1080p på PC. Så spiller du litt på konsoll. Der, er det forskjell. BF3 ble laget for PC først.

 

Samme gjelder Skyrim, delvis. Skyrim med mods på PC, dominerer lett konsollutgaven.

Helt enig i at PC gir det beste resultatet. Men så var jo poenget mitt at BF3 og Skyrim(som begge er multiplattformspill) ser vel så bra ut eller bedre enn The Witcher 2(eksklusivt men kommer til 360). Og dessuten synes jeg ikke det er rettferdig å ta mods med i sammenligningen siden de ikke er tilgjengelige dagen spillet kommer ut.

The Witcher 2 er konsollifisert til de grader selv om det først ble utgitt kun på pc, så det er et dårlig eksempel. Tipper konsoll-utgavene ble forsinket pga utviklerne har problemer med å komprimere spillet tilstrekkelig til at det fungerer greit på konsoll. De større spillselskapene har mer penger til å pusle med den sysselen og er derfor glad for nåværende tilstand da de får et forsprang slikt sett på de mindre selskapene. Men det gir jo ikke kvalitet, det gir simple spill med råtten ai, middelmådig grafikk på alle plattformer og generelt dårlig story, dårlig ui osv pga. penga går med til å skvise mest mulig ut av konsollene. De beste spillene er pc-eksklusive og gamle, de er fra midten av 90-tallet til maks 2009.

Lenke til kommentar

Med tanke på grafikk ja. På den annen side ser jo ikke PC-eksklusiver som The Witcher 2 noe bedre ut en mange multiplattformspill.

 

Spill BF3 på ultra @ 1080p på PC. Så spiller du litt på konsoll. Der, er det forskjell. BF3 ble laget for PC først.

 

Samme gjelder Skyrim, delvis. Skyrim med mods på PC, dominerer lett konsollutgaven.

Helt enig i at PC gir det beste resultatet. Men så var jo poenget mitt at BF3 og Skyrim(som begge er multiplattformspill) ser vel så bra ut eller bedre enn The Witcher 2(eksklusivt men kommer til 360). Og dessuten synes jeg ikke det er rettferdig å ta mods med i sammenligningen siden de ikke er tilgjengelige dagen spillet kommer ut.

The Witcher 2 er konsollifisert til de grader selv om det først ble utgitt kun på pc, så det er et dårlig eksempel. Tipper konsoll-utgavene ble forsinket pga utviklerne har problemer med å komprimere spillet tilstrekkelig til at det fungerer greit på konsoll. De større spillselskapene har mer penger til å pusle med den sysselen og er derfor glad for nåværende tilstand da de får et forsprang slikt sett på de mindre selskapene. Men det gir jo ikke kvalitet, det gir simple spill med råtten ai, middelmådig grafikk på alle plattformer og generelt dårlig story, dårlig ui osv pga. penga går med til å skvise mest mulig ut av konsollene. De beste spillene mener jeg er pc-eksklusive og gamle, de er fra midten av 90-tallet til maks 2009.

FTFY

Lenke til kommentar

Det blir egentlig feil å skylde på konsoll som den stygge ulven. Konsoll er et medium som spillutviklerer benytter fordi de innser at det er mer penger å tjene ved å satse på konsoll spill.

 

De skyldige er etter min mening de som priatkopierer pc spill. Dette fører til at ærlige pc spillere må betale høy sum for spillet + høy sikkerhets rutiner ved bruk av spillet.

Lenke til kommentar

De skyldige er etter min mening de som priatkopierer pc spill. Dette fører til at ærlige pc spillere må betale høy sum for spillet + høy sikkerhets rutiner ved bruk av spillet.

Etter min mening er det konsoller siden de ikke gir noe grunn til å utvikle industrien siden de ikke utvikles. De har allerede blitt tynt lenge, og noe som AI kan ikke måles direkte så det er ikke lønnsomt å spytte penger inn i det.

Lenke til kommentar

De skyldige er etter min mening de som priatkopierer pc spill. Dette fører til at ærlige pc spillere må betale høy sum for spillet + høy sikkerhets rutiner ved bruk av spillet.

Etter min mening er det konsoller siden de ikke gir noe grunn til å utvikle industrien siden de ikke utvikles. De har allerede blitt tynt lenge, og noe som AI kan ikke måles direkte så det er ikke lønnsomt å spytte penger inn i det.

 

Ikke når det gjelder AI. Det er sant når det gjelder ting som fysikk og grafikk, men ikke AI. PC-ekslusive spill har ikke bedre AI enn spill som også er på konsoll.

 

Jeg tror rett og slett at det er vanskelig å programmere AI, og at vi ikke har kommet så langt når det gjelder kunstig intelligens som vi liker å tro.

Lenke til kommentar

Spiller litt F.E.A.R. igjen nå med dama, og dæven som den AIen har holdt seg. Husker når jeg spilte det når det kom, ble så forbløffet over fiendene. Føltes ut som om jeg spilte mot mennesker over nettet, og det var mye av grunnen til at jeg ikke klarte å spille igjennom Half-Life 2, AIen ble for dårlig for meg. Morsomt å høre dama prate om hva a synes om spillet også, hun likte det, bortsett fra en ting, og det var de jævla smarte CPU-jævlene. :D

Lenke til kommentar

Spiller litt F.E.A.R. igjen nå med dama, og dæven som den AIen har holdt seg. Husker når jeg spilte det når det kom, ble så forbløffet over fiendene. Føltes ut som om jeg spilte mot mennesker over nettet, og det var mye av grunnen til at jeg ikke klarte å spille igjennom Half-Life 2, AIen ble for dårlig for meg. Morsomt å høre dama prate om hva a synes om spillet også, hun likte det, bortsett fra en ting, og det var de jævla smarte CPU-jævlene. :D

FEAR husker jeg var svært imponerende, og det er neppe så mange som matche det den dag idag. Og slenger meg på at Half-Life 2 er atrocious når det kommer til AI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...