Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke kontakt mellom PC og skjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mistet kontakten mellom PC og skjerm for et par ukers tid siden, men problemet løste seg etter litt knoting og noen restarter. Nå har imidlertid problemet oppstått på nytt, men nå går det virkelig ikke framover. Jeg har koblet skjermen til laptopen, og alt fungerer tilsynelatende fint, men når den kobles til den stasjonære maskinen står det bare "No signal". Dersom jeg drar ut kabelen står det "Cable not connected". Skjermen er en Packard Bell av noe eldre type, Viseo 190 WB.

 

Dette har jeg prøvd:

Restart av skjerm

Restart av PC

Testet alle portene på PC (VGA + 2x DVI)

Skrudd både skjerm og PC med switchen på baksiden, har også trukket ut støpselet.

Hurtigtast for bytting av skjerm(kilde?) (fn+F4)

 

Si ifra om det trengs mer info!

 

Få forhånd takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Mistet kontakten mellom PC og skjerm for et par ukers tid siden, men problemet løste seg etter litt knoting og noen restarter. Nå har imidlertid problemet oppstått på nytt, men nå går det virkelig ikke framover. Jeg har koblet skjermen til laptopen, og alt fungerer tilsynelatende fint, men når den kobles til den stasjonære maskinen står det bare "No signal". Dersom jeg drar ut kabelen står det "Cable not connected". Skjermen er en Packard Bell av noe eldre type, Viseo 190 WB.

 

Dette har jeg prøvd:

Restart av skjerm

Restart av PC

Testet alle portene på PC (VGA + 2x DVI)

Skrudd både skjerm og PC med switchen på baksiden, har også trukket ut støpselet.

Hurtigtast for bytting av skjerm(kilde?) (fn+F4)

 

Si ifra om det trengs mer info!

 

Få forhånd takk for hjelp! :)

 

mulighet til å få prøvd med et annet grafikkort?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Mistet kontakten mellom PC og skjerm for et par ukers tid siden, men problemet løste seg etter litt knoting og noen restarter. Nå har imidlertid problemet oppstått på nytt, men nå går det virkelig ikke framover. Jeg har koblet skjermen til laptopen, og alt fungerer tilsynelatende fint, men når den kobles til den stasjonære maskinen står det bare "No signal". Dersom jeg drar ut kabelen står det "Cable not connected". Skjermen er en Packard Bell av noe eldre type, Viseo 190 WB.

 

Dette har jeg prøvd:

Restart av skjerm

Restart av PC

Testet alle portene på PC (VGA + 2x DVI)

Skrudd både skjerm og PC med switchen på baksiden, har også trukket ut støpselet.

Hurtigtast for bytting av skjerm(kilde?) (fn+F4)

 

Si ifra om det trengs mer info!

 

Få forhånd takk for hjelp! :)

 

mulighet til å få prøvd med et annet grafikkort?

Jeg har ingen ekstra grafikkort for hånden her akkurat nå, men jeg kan nok prøve å grave fram et etterhvert.

 

Kan også skyte inn at dette er noe som skjer mellom maskinen slås av og på. Alt fungerer fint når jeg skrur av, men når jeg skrur på er kontakten brutt.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Her kommer en slags bump:

 

Har ikke hatt voldsomme problemer med dette i det siste, skjermen har blacka ut med ujevne mellomrom en gang i blant. For to uker siden byttet jeg skjerm, til en Dell Ultrasharp U2410 og koblet den til med HDMI. Alt fungerte fint og flott, helt til i går.

 

Dette er vel et tegn på at skjermkortet er synderen. Men spørsmålet mitt er hva jeg kan gjøre med dette? Skjermkortet er et Nvidia GeForce 570.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Ja, det ser sånn ut. Jeg har demontert kortet, samt alle kabler, og montert de på nytt. Jeg har også de nyeste driverne etter en formatering.

 

Kortet er nå såvidt ett år gammelt, og problemet har vedvart hele levetiden. Bør jeg ta kontakt med leverandøren, eller har du noen flere supertriks? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...