Gå til innhold

Hvordan tror dere en eventuell borgerlig regjering vil se ut i 2013? Hvilket alternativ er mest ønskelig?


Anbefalte innlegg

Alle statistikker kan tolkes etter subjektive preferanser, og ingen av dem representerer et verifisert svar. Det endelige eller verifiserte svaret på oppslunting får vi ikke før valget er gjennomført, dermed hjelper det ikke hva slags undersøkelse man fremmer, ingen av dem er helt korrekte. Dette var bakgrunn for at jeg sa at jeg har ingen ønsker om å drive med en innsamling av data å kjøre en vitenskapelig analyse på et nettbasert forum. Hva i guds navn har jeg igjen for det? Kun tapt fritid. De som ønsker mer nøyaktige tall får for all del sette i gang med innsamling av data.

Vitenskapelig analyse? Det tok 2 minutter å sjekke de siste målingene. Brukte du 2 minutter på å skrive denne posten? Det hadde trolig tatt kortere tid, om du bare sjekket gjennomsnittsmålingen.

 

Nationmaster er på ingen måte verken bedre eller verre enn mange andre kilder som benyttes på dette eller andre lignende forumer. De fleste kilder som folk benytter seg av her har sine svakheter, men så er vi også på et forum og skal ikke avlegge en mastereksamen. Jeg tror du må ta deg sammen nå fordi, og som jeg har sagt til deg før, du tar dette forumet alt for seriøst – nærmest sykelig seriøst.

At andre bruker dårlige kilder er ikke et argument for at du skal bruke dårlige kilder. Det er mange gode kilder tilgjengelig som du bør vite om fordi du er en statsviter. Jeg har sett om og om igjen at nationmaster bruker enten utdaterte kilder, eller de er helt feil. F.eks. ta en titt på denne http://www.nationmaster.com/graph/tax_tax_rat-taxation-tax-rates

 

Hvis du ikke vet hva som er korrekte tall, så kan du risikere å bruke tall som er helt feil. Noe du allerede har gjort en gang tideligere.

 

Dette er kanskje et forum, men jeg passer på at jeg sjekker statistikken godt, før jeg poster. Det betyr at jeg holder meg unna nationmaster, fordi jeg ikke kan stole på det de skriver er korrekt.

 

 

Den eneste som snakker tull her er du, fordi dette Partibarometeret tar ikke på nært hold et gjennomsnitt fra alle målinger som finnes – blant annet er målingen som jeg henviste til, gjort av Respons Analyse, ikke tatt med, i tillegg til en rekke andre målinger.

Den målingen du henviser til er tatt med i partibarometeret. Som sagt, sjekk kildene før du gjetter deg til at den ikke eksisterer. Det finnes sikkert noen målinger som ikke er med, men det er forsatt bedre å bruke 80% av målingene, enn å bruke en måling som er ekstremt forskjellig fra alle andre.

 

 

Et gjennomsnitt laget av et begrenset utvalg av kilder, og tatt med i utgangspunkt fra april i år. Ting har endret seg en god del fra april i år og til i dag. Frp begynte ikke å slite for alvor før etter sommeren, samt at Venstre ikke begynte for alvor å klatre før rundt kommunevalget. Dermed stemmer ikke disse tall med virkelighetsbilde per i dag, uansett hvor du skulle ønske det annerledes.

Her gjør du samme tabbe som før. Bruk lenger tid på kildene, fordi du dummer deg ut. Ofte så kommer du med noe helt elendig statistikk selv, kritiserer langt bedre statistkk som du ikke en gang har studert.

 

Den siste kilden som ble brukt var fra 9 November, ikke i April. Det hadde du sett hvis du ikke gjettet deg til når den siste målingen som ble brukt for gjennomsnittet var.

 

Nå gidder ikke jeg mer dette tullet ditt. Du har over 8.000 innlegg på seks år, mens jeg har 1.300 innlegg på tre år, og enda kommer du med slike spydigheter når tallene viser klart og tydelig at du har i gjennomsnitt mer enn dobbelt så mange innlegg enn jeg. Dermed du trenger å bli voksen først før du i det hele tatt vurderer å skrive flere innlegg.

Det er ingen spydighet. Du har kanskje skrevet færre poster, men dine poster er mye lengre enn mine i gjennomsnitt. Men jeg sa at samme argument kan brukes mot meg. Jeg kan ikke skrive at jeg ikke har tid til å bruke 2 minutter på å sjekke kildene mine ordentlig.

 

Og det kan du heller ikke gjøre, fordi du helt klart brukte mer enn 2 minutter på å svare meg her nå. Prøv heller å være litt ydmyk. Hvis du bare i starten skrev. Greit, jeg bommet litt. Så hadde du ikke dummet deg ut.

 

Edit: Dette er valgbarometeret jeg snakker om. http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/valg09/partibarometeret-2677103.html

Du kan finne Statsviters måling under Respons/Aftenposten.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvordan tror dere en eventuell borgerlig regjering vil se ut i 2013?"

 

Du vil altså at hverdagslige folk, som deg selv, skal synse om hva folk faktisk kommer til å stemme om nesten to år. Du nevner dagens partibarometer, tom fra TV2, som et slags grunnlag....

 

..... og så synes du folk kommer med usaklige kommentarer ??

 

LOL !

 

Hvilket innlegg tenker du på når du sier at jeg anklager folk for å komme med usaklige kommentarer?

 

Jeg har mine tanker om stortingsvalget i 2013, men jeg har ikke nok kunnskap til å være bastant. Derfor spør jeg forumbrukerne her hva de tror om valget og hvilke begrunnelser de har.

Lenke til kommentar

Og så er jo spørsmålet om SP vil være en del av noe rødgrønt til valget, grunnfjellet i det partiet er ikke rødgrønt og ergo er ett fortsatt samarbeid til venstre være ødeleggende for dem i lengden, og hvis Borthen Moe får det som han vil så kommer de nok ikke til og sitte ved samme bord som SV uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...