Gå til innhold

Corsair liker ikke Geil, og omvendt...


fanti

Anbefalte innlegg

Til og begynne med hadde jeg kun Corsair XMS PC3500 512 brikke. Etter en liten stund viste det seg å være feil på denne brikka, så jeg måtte sende den inn til komplett igjen. Jeg kunne ikke være uten ram, så jeg fikk kjappt bestilt og tilsendt en ny Geil PC3500 512 brikke fra psdata. Geil denne gangen fordi dem er billigere enn Corsair, og gjorde det bedre i tester.

 

Var minst like fornøyd med Geil brikka, men når jeg fikk tilbake en ny fra komplett, og putta denne inn i maskin. Så får jeg boota, men pcen henger etter noen minutter. Totalt frys.

Har prøvd alle minne instillinger, volt, plassering i slot'ene osv. Ingen ting hjelper.

 

Maskin specs:

Abit IT7 Max2 v.2 (845PE)

Intel 2,53 Ghz

Enermax 460W

 

Om noen vet hva som kan være galt, eller noen har noen gode forslag, så mottas dette med takk.(!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer rett og slett å sende inn igjen mine brikker grunnet USTABILITET og dårlige overklokkings vennlige brikker. Klarte ikke 200mhz engang uten frys og klikk.

 

mine kjører på 228MHz, men med slappe timings da jeg bruker dual channel. leste også på tomshardware tror jeg det var at timings ikke betyr så mye på i875, og at en økning i mhz på 3 vil veie opp for den tapte ytelsene på timingene.

Lenke til kommentar

jeg opplevde hvertfall at Geil rammen klarte både bedre timing og bedre hastigheter enn Corsairen. Merket ingenting i ytelse da men. Begge klarte 200 MHz på mitt mobo.. Bare ****** synd at jeg bare får brukt en av dem.. så utrolig bortkasta..

 

Noen som vil bytte ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...