Gå til innhold

Er du det neste spillutviklertalentet? (PC, Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket spill er bildet i denne artikkelen hentet fra?Dette er forresten en ting dere kan bli flinkere til. Ofte jeg har sett bilder i artikler uten noe info om hva det er fra.Bare et tips ;-)

Enig, der bør vi bli flinkere. Bildet er fra Drømmefall: Den Lengste Reisen. Har presiert det i saken nå.

Lenke til kommentar

Dette var jo en grusomt nære tidsfrist. Det forventes vel ikke at noen skal lage en prototyp fra bunnen og opp på en måned? Selv om man har et lass ferdigskrevet kode er jo ikke det rimelig. Kanskje det er bare jeg som er treig :p

 

Er det bare meg eller høres 100 tusen lite ut.

 

"Bare lag en spillbar prototyp, VINN, så kan du få... 100 tusen kr..."

 

Hva er typisk budsjett for å utvikle et spill? For ikke å snakke om en film?

 

Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med.

Lenke til kommentar

"Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med."

 

Tenkte akkurat det samme, null i budsjett, folk liker spillet ditt, du får penger til å forbedre det, så man kan nok lage et greit spill for 100 høvdinger :)

 

Synes ikke to uker er så liten tid til å lage et spill? Hvorfor synes folk det? Det skal jo bare være en prototype av ideen til temaet som blir utgitt den 27? Har sett game jams som varer 1 time, 24 timer 72 timer etc, og mange av disse spillene er gode ideer til å bruke videre..

 

Se for eksempel på spillet Canabalt, det ble laget på en to-dagers game jam med bruk av flixel (mener det var to dager)og det ble utrolig bra mottatt ;)

 

PuTs

Endret av Tanketrekker
Lenke til kommentar

Med flash o.l. trenger man vel ikke så mye tid nei. Jeg tenkte bare at siden dette er arrangert av NFI, og pengepremien var så stor, så var standarden satt litt... høyere. Det hadde vært mye lurere å sette tidsfristen til slutten av 2012.Da hadde nok mange lovende spillprosjekter kommet frem i lyset.

Endret av Merk.
Lenke til kommentar

Det er blitt veldig vanlig å bruke Unity3D for å lage småspill om dagen. Både gamemaker og flash er blitt for gamle. (Det finnes i gratisversjon med alt man trenger for å være med i denne konkurransen).

 

Man har bare litt over en uke på seg til å finne på noe morsomt, samt lage en spillbar prototype på det. En prototype som demonstrererer game play trenger ikke å ha noe grafikk, så en liten uke burde være nok til å vise fram noe.

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på siden min Nindie: http://nindie.web44.net/wordpress/?p=10

så ser du her en lang liste med forskjellige spillutviklingsprogram :)

 

Se på visuell koding hvis du ikke liker programmering like mye, gamemaker er et slikt program som Skjalgsm nevner over.. Jeg bruker fortsatt mmf2...

 

At flash har blitt gammelt tror jeg ikke, nå så kan man jo også konvertere flash filene sine til html5, noe som gjør det "spennende" igjen med flash ;)

 

Hvis man skal lage et kraftig og stort spill så lønner det seg selvsagt å gå for koding, men for å lage protoyper og for å teste ideene dine, så er det helt klart best med et program som gamemaker eller mmf2.. My two pence.....

 

PuTs

Lenke til kommentar

Må vel anta de forventer simple konsepter, ikke AA+ -produksjoner.

Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med.

 

Poenget mitt er at jeg stusset over ord som NM, spillmakertalent og Norsk Filminstitutt... Høres ut som det går an å fleske til med litt mer enn 100k (som ikke dekker en kvart årslønn til en programmerer).

 

Hva vinner du hvis du er et lovende filmskapertalent?

 

Synes kanskje det høres ut som ambisjonsnivået til norsk spill ikke er så høyt hvis det er det som er gulrota. Hvor mye bruker ikke Norsk Filminstitutt til å støtte produksjon av filmer hvert år? Kanskje vi burde få et norsk Spillinstitutt...

 

Hadde det ikke hørtes bedre ut å vinne et par millioner i støtte mot å fremsette et lovende spillkonsept? Dra igang et skikkelig prosjekt?

Lenke til kommentar

Må vel anta de forventer simple konsepter, ikke AA+ -produksjoner.

Flere indiespill har null kroner i budsjett, så jeg vil si at 100 000,- kommer godt med.

 

Poenget mitt er at jeg stusset over ord som NM, spillmakertalent og Norsk Filminstitutt... Høres ut som det går an å fleske til med litt mer enn 100k (som ikke dekker en kvart årslønn til en programmerer).

 

Hva vinner du hvis du er et lovende filmskapertalent?

 

Synes kanskje det høres ut som ambisjonsnivået til norsk spill ikke er så høyt hvis det er det som er gulrota. Hvor mye bruker ikke Norsk Filminstitutt til å støtte produksjon av filmer hvert år? Kanskje vi burde få et norsk Spillinstitutt...

 

Hadde det ikke hørtes bedre ut å vinne et par millioner i støtte mot å fremsette et lovende spillkonsept? Dra igang et skikkelig prosjekt?

 

NM er jo en bonusgreie i tilleg til NFI sin faste spillstøtte ordning som deler ut rundt 13 millioner i året. Det er et alternativ for folk som ikke kan sette av flere måneder til å lage en søknad for å få støttemiddler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...