Gå til innhold

Spørsmål rundt det å være kristen


Anbefalte innlegg

For det første tror jeg at noen mistolker "Guds" røst med satan. Om man dreper i Guds navn er det alltid fra satan. Hadde disse (f.eks ABB) lest bibelen hadde de fått et annet lys.

 

Jeg tar Gud på ordet, og når det står i DNT at menn som ligger med menn er en vederstyggelighet for Herren, så tror jeg på det. Allikevel mener jeg at vi som mennesker skal vise godhet og kjærlighet mot ALLE, og de er KUN opp til Gud å dømme. Det står jo også om ekteskapsbrytere, trettekjære, ugudelige, osv, og selvfølgelig mordere, tyver osv. Gud sier vi skal elske alle!

 

Jesus elsket alle, men talte troen/vantroen deres midt imot.

 

Det står jo faktisk at man skal drikke litt vin, men ikke drikke seg drukne ;) Man har lov til alt, men man skal ikke la noe få makten over en :)

 

Høres ut som en dårlig unnskyldning og alt for lett bortforklaring for meg.

"Hvis det Gud sa passer meg, så var det virkelig gud som sa det, hvis noen taler til gud og han sier noe som ikke passer meg,er det satan"

 

La oss ta eksempel ut i fra Abraham.

Hvis han hadde valgt å faktisk drepe sin sønn,hadde kristne i dag sagt at han ble testet av satan.

Men det riktige spm er: hva er forskjellen?

 

hvis en stakkar plutselig får høre røst fra ovenifra, hvordan skylder han fra gud og satan? hvordan gjør du det?

HVa om gud bare "tester" deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Repeterende bønner hører ikke Gud, så det er totalt bortkastet.

Dette og lignende er bare noe kristne "VET"... Eller de VET det egentlig ikke, men de tror det må være riktig fordi det gir dem den riktige magefølelsen (Som de tror er å tenke meg hjertet...) Håpløst å basere hva som er riktig og galt på "magefølelsen" (her ser vi en grunn til at jeg ikke gjør det lenger, da det ikke er en reel følelse til å stole på, men en høyt subjektiv folkelse basert på, ogfte, gale forutsettninger...)

Problemet med religiøse er at de ikke forstår at denne "mage/hjerte følelsen er en forlengelse av doktrinene i det de er opplært til å tro på som det "riktige", for det har virkelig ingenting med vikeligheten å gjøre slike "hjerte/mage følelser", kun subjektiv spekulering... Men så var det dette med emipri da, som er totalt fraværende i religiøse kretser...

 

 

Gud hører oppriktige bønner fra hjertet.
Rart, for vi tenker ikke i det hele tatt mellom hjertet. Hjertet er en muskel som pumper blod og KUN det.. Så igjen ser vi høyst subjektivt føleri ute å går igjen, som ikke har rot i virkeligheten...

 

 

 

Kristendom er: Elsk Herren din Gud av hele ditt hjerte, elsk din neste (alle menneskene, både venner og fiender) og tilgi, tilgi, tilgi. Dessuten er det troen på at jesus er Gud (john 1) og at han er veien, sannheten og livet. Kristendom er tro og gjerninger.

 

Vel, nå har det seg sånn at jeg gjorde det i noen år, men på et eller annet vis er jeg alt for ærlig skrudd sammen og jeg begynte derfor å stille spørsmål ved hva jeg trodde på, en ærlig resonering som til slutt ledet meg vekk fra den kristne yahwe... Jeg VET at jesus hverken er veien, noen som helst sannhet eller livet, da jesus med MEGET stor sannsynlighet aldri har vært den som bibelen skal ha oss til å tro.

 

Så å si at jesus er sannheten er en gedigen løgn fra kristne, for de ANER rett og slett ikke om påstandene i bibelen er riktige, de LAGER seg kun en sannhet og følger den som OM dette skulle være en snnhet.

 

Og der har du kristne og religiøse i et nøtteskal, de LAGER seg sannheter og har de nok makt vil de ikke nøle et sekund med å tre den liksom sannheten, sammen med alle liksom rådene, alle liksom lovene og alle liksom påbud og liksom forbudene fra den liksom gud de tror på opp i ræva på folk med tvang... Hele kristendommen er jo bygget på nettopp tvang enten i form av reele draps trusler som under kristendommens storhetstid eller ved hjelp av trusler om helvette...

 

DE TROR dette er en sannhet, som Antonette her tror på det hun sier antagelig fullt og fast, for de som tror på slike "sannheter er uærlige nok til å konstruere seg slike sannheter uten forankring i virkeligheten for så å TRO det er sannhet fordi det er sant for dem..) De forstår ikke hva sannhet er om de ble bitt i baken av en, alt de er intressert i er å lage den sannheten de selv tror på sann ved å juge (bevisst eller ubevisst, jeg er neimen ikke sikker lenger...) og innbille selv selv og andre at dette er sant. Så det sier seg selv at til mer from og ignorant du er ovenfor alt annet til bedre blir du ansett i like kretser, da det er MYE lettere å juge til seg selv når man ikke vet helt at man juger...

 

Så der har du kristne og religiøse i et nøtteskal. De godtar uten så mye som et eneste bevis at bibelen ER sann for så å bygge alle sine livsløgner på toppen av de påstandene de finner i bibelen, fritt etter egen tolkning. Er ikke det å bygge på toppen av løgn så vet ikke jeg.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har rett i at folk tolker ulikt.

 

Jeg tror at alle som søker sannheten av et oppriktig hjerte og legger saken sin frem for Gud, får svar på en eller annen måte om hva som er rett. Og jeg tror han har ekstra omsorg for dem som er vokst opp i hjem med "feil tro". De fleste muslimer/andre religiøse/ateister som tar imot Jesus, gjør det fordi Han har vist seg for dem. Man hører sjeldnere om kristne som faktisk møter Jesus på samme måte.

 

Å søke sannheten i sitt hjerte er temmelig fynyttes, da det ikke finnes noen sannhet der. Hjertet er en muskel som pumper blod, det skrev jeg jo i det forrige innlegget også, så hvorfor fotsetter du bare å dure i vei som om dette var noen slags form for fakta? Du kan ikke føle med hjertet... Så vet du det.

 

Og nei, svarene som en kristen eller religiøs får er ikke basert på at de er lagt frem for noen gud, de er rett og slett et produkt av et høyst subjektivt og uærlig tankemønster og innbilt føleri som kjennetegner religiøse, der de bruker den "sannheten" som står dem nærmest i øyeblikket og forholder seg til den mens de innbiller seg at gud står bak...

 

 

For å virkelig SØKE sannhet må man først være betredt til å innse at man ikke alltid ha rett og at andre kan ha riktig og her er de aller fleste religiøse ikke i nærheten av den nødvendige ærligheten som trengs for slike søk, da de er meget selektive i hvem og hva de "søker" hos... De "søker" foreksempel KUN på steder og hos personer som støtter troen deres, alt annet blir automatisk forkastet som, ja du gjettet det, usannheter og løgn.... Som om de evner å skille snørr fra barter liksom....

 

Har du faktisk sjekket de reelle tall selv eller er det bare påstander igjen at flere muslimer blir kristne enn omvendt? Skal man komme med slike påstander hadde det vært fint om du faktisk underbygget dem med fakta også vet du... Mener å huske at det er flere muslimer som blir ateister enn kristne jeg, men det gjør kanskje ikke så godt i kristenheten din?

Endret av RWS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei! Har ikke tid til å svare på alt nå, men dette med hvordan vi skal be står i Matt 6.

 

Jeg har brukt mye tid på å søke sannheten. Nå kjenner ikke du min bakgrunn, men den er ganske spesiell og jeg hadde vanskelig for å tro at det jeg lærte var 100 % riktig. Jeg har lest mye om de forskjellige religionene og søkt Gud for å finne svar. Med "hjertet" mener jeg vel å bruke "åndelige briller". Man må virkelig be Gud om opplyste øyne og være sannhetssøkende. Å bare tro det man er lært opp til i sin barndom leder ofte tiil en lite personlig tro. Man må virkelig FORSTÅ selv, og noen ganger forstår man med åndeligheten og ikke hodet.

 

Jeg har måttet ta et oppgjør med mye av hva jeg fikk tredd ned over ørene som barn/ung og virkelig velge å tro på bibelen. Når man tar imot Jesus får man den Hellige Ånd, og det er bevis nok for meg at bibelen er sann. Og søker man Guds rike først, sørger han for alt for oss, akkurat som han sier.

 

Har man vært på dødsleie til et gammelt menneske som har tjent Jesus hele livet, gjør det uutslettelig inntrykk. Ånden deres lyser opp hele rommet, til tross for et nedbrutt legeme.

 

Har ikke sagt at flere muslimer blir kristne enn omvendt, men at de fleste muslimer som konverterer gjør det pga de møter Jesus.

Lenke til kommentar

Hei! Har ikke tid til å svare på alt nå, men dette med hvordan vi skal be står i Matt 6.

 

Jeg har brukt mye tid på å søke sannheten.

...Men ikke funnet den.

Nå kjenner ikke du min bakgrunn, men den er ganske spesiell og jeg hadde vanskelig for å tro at det jeg lærte var 100 % riktig.

Hvorfor hadde du vanskeligheter med det?

Jeg har lest mye om de forskjellige religionene og søkt Gud for å finne svar.

Hvis du søker Gud for å finne svar, så ender du kun opp med spørsmål... Så har du alle de dårlige svarene som du aldri kan være sikker på, men som du bare må tro blint på...

 

Med "hjertet" mener jeg vel å bruke "åndelige briller". Man må virkelig be Gud om opplyste øyne og være sannhetssøkende.

Hvorfor det?

 

 

Å bare tro det man er lært opp til i sin barndom leder ofte tiil en lite personlig tro. Man må virkelig FORSTÅ selv, og noen ganger forstår man med åndeligheten og ikke hodet.

Hva er åndeligheten? Kan du definere og utdype hva den er i motsetning til hodet?

 

Jeg har måttet ta et oppgjør med mye av hva jeg fikk tredd ned over ørene som barn/ung og virkelig velge å tro på bibelen.

Hva var det du fikk tredd ned over ørene som barn/ung?

 

Når man tar imot Jesus får man den Hellige Ånd, og det er bevis nok for meg at bibelen er sann.

Da kan man bruke samme dårlige logikk om alle andre religioner også... Når man tar i mot X (bytt ut X med hvikensomhelst hedensk guddommelighet) så får man ta del i X sin fulle og hele fylde... Og dette er et bevis for at alle skrifter som beskriver X er sant.... (Eller ikke......(...))

 

Og søker man Guds rike først, sørger han for alt for oss, akkurat som han sier.

Tror du... Men det er ikke annet enn bare tomprat som du tillegger en drøss med følerier og forestillinger.

At du har forestillinger om at dette er sant, gjør det ikke mer sant... Tror du det?

Klart det oppleves mer sant for deg dersom du tror det er sant, men dersom du begynner å tvile, så vil du også begynne å se alle svakhetene med troen din også... Og troen vil da bli byttet ut med litt sunn skepsis, noe som i alle fall du ser ut til å trenge litt mer av...

 

Har man vært på dødsleie til et gammelt menneske som har tjent Jesus hele livet, gjør det uutslettelig inntrykk. Ånden deres lyser opp hele rommet, til tross for et nedbrutt legeme.

Ikke dersom man ikke har på seg de "religiøse brillene" ... Da vil ikke ånden deres lyse opp like mye lenger... Når du har så sterk tro, at du begynner å hallusinere at døde mennesker lyser opp rommet du er i, da er det på tide å oppsøke proffesjonell hjelp...

 

Har ikke sagt at flere muslimer blir kristne enn omvendt, men at de fleste muslimer som konverterer gjør det pga de møter Jesus.

De møter vel ikke Jesus, men de møter seg selv i døra... Dvs. de møter den innbildningen de har laget seg av Jesus.... De møter det de selv har konstruert ut av noe de har lest i fra en bestemt bok...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt mye tid på å søke sannheten.

Gud og jesus er ingen sannhet Antonette, det er kun påstander i en gammel bok. Så er dette "sannheten" du har søkt har du gfaktisk brukt en elendig søke verktøy, et verktøy som umulig kan være hverken ærlig eller spesielt objektivt..

 

 

Nå kjenner ikke du min bakgrunn, men den er ganske spesiell og jeg hadde vanskelig for å tro at det jeg lærte var 100 % riktig.
Alle ha en spesiell bakgrunn da, INGEN har min bakgrunn heller...

 

 

Jeg har lest mye om de forskjellige religionene og søkt Gud for å finne svar. Med "hjertet" mener jeg vel å bruke "åndelige briller". Man må virkelig be Gud om opplyste øyne og være sannhetssøkende.
Her har du åpenbert brukt briller som alltid favoritiserer den kristne gud, som du jo har en bakgrunn tfor å tro på... For det er egentlig merkelig hvordan religiøse klarer å avfeie alle andre guder som tull og tøys mens de tror på en gud som har det samme grunnlaget som alle de man avfeier... Vitner i mine øyne om en enorm uærlighet og en bevisst søken etter det man VIL tro på og ikke søken etter hva som faktisk er sant...

 

 

Har ikke sagt at flere muslimer blir kristne enn omvendt, men at de fleste muslimer som konverterer gjør det pga de møter Jesus.

Merkelig hvordan denne jesusen løper rundt og viser seg frem til alle som tror på ham mens de som ikke tror aldri ser så mye som ei fjør fra fyren... En skulle nesten tro at det var fordi han ønsker noen til helvette, eller hva? Og kanskje det er grunnen til at han ikke kommer igjen? At han bruker all sin tid til å løpe rundt å la de som ellerede tror på ham "se" seg?

 

Kan bare ønske deg lykke til videre i livet og håpe at du vil bli mer ærlig med årene som kommer. For det er alt annet enn ærlighet du har brukt når du har hektet deg på en gud og ingen av de andre, for de har det samme spinkle grunnlaget alle sammen, nemlig påstander, og ingen av dem er mer troverdig enn den andre SELV om du tror det i din subjektive mening... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her har du åpenbert brukt briller som alltid favoritiserer den kristne gud, som du jo har en bakgrunn tfor å tro på... For det er egentlig merkelig hvordan religiøse klarer å avfeie alle andre guder som tull og tøys mens de tror på en gud som har det samme grunnlaget som alle de man avfeier... Vitner i mine øyne om en enorm uærlighet og en bevisst søken etter det man VIL tro på og ikke søken etter hva som faktisk er sant...

 

Jeg har prøvd å lese med "kritiske" blikk om flere av religionene, men det er klart det er farget av hvem jeg er som menneske. Sånn vil det alltid være. Det viktigste for meg var å finne den hva som er Guds vilje og hva som er den rette boken, men JA, jeg trodde jo at det var en Gud.

 

Svaret jeg fikk var at bibelen har så mange profetier som har gått i oppfyllelse ned til minste bokstav. Hvordan kunne de forutsi så mye om det ikke var fra Gud? Sannheten for meg er at bibelen er sann, ikke koranen, mormons bok, osv.

 

Jeg har også vært så heldig å møte flere mennesker som har vært Jesu etterfølgere i mange år. Kan bare underskrive på at det er sant det som bibelen sier:

 

Jakob 3, 17: Men visdommen ovenfra er først og fremst ren, dernest er den fredselskende, forsonlig og føyelig, rik på barmhjertighet og gode frukter, upartisk og uten hykleri.

 

Gal 5, 22: Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, ydmykhet og selvbeherskelse.

 

Ordspr 4, 18: Den rettferdiges sti er som et strålende lys, som blir klarere og klarere inntil høylys dag

 

Dette er "duftene" av et liv som Jesu etterfølger. Gud kan gjøre forvandling i oss, slik at stolte kan bli ydmyke, harde kan bli ømhjertede, osv. Mange ting kan vi klare i egen kraft, men skal det skje en slik forvandling at andre "lukter det" og man stråler på dødsleie må vi ha Guds kraft (først da er det velbehagelig for Gud).

 

Jeg er så utrolig heldig å ha vært på dødsleie til to slike. Det var gode, eldre mennesker, men jeg hadde aldri forestilt meg at deres indre lys strålte SÅ mye på dødsleie. Vet at dette blir subjektivt, men i min søken etter Gud førte han meg til disse menneskene.

 

Kan bare ønske deg lykke til videre i livet og håpe at du vil bli mer ærlig med årene som kommer. For det er alt annet enn ærlighet du har brukt når du har hektet deg på en gud og ingen av de andre, for de har det samme spinkle grunnlaget alle sammen, nemlig påstander, og ingen av dem er mer troverdig enn den andre SELV om du tror det i din subjektive mening...

 

Skjønner ikke hva du mener med ærlighet her. Hadde du oppfattet meg som mer ærlig dersom jeg hadde søkt og konkludert med at det ikke var en Gud? Eller om jeg valgte en mer "godtatt" religion enn kristendommen?

 

Jeg kan ikke overbevise deg om å tro, men jeg er ærlig om min tro.

Endret av Antonette
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første tror jeg at noen mistolker "Guds" røst med satan. Om man dreper i Guds navn er det alltid fra satan. Hadde disse (f.eks ABB) lest bibelen hadde de fått et annet lys.

 

Jeg tar Gud på ordet, og når det står i DNT at menn som ligger med menn er en vederstyggelighet for Herren, så tror jeg på det. Allikevel mener jeg at vi som mennesker skal vise godhet og kjærlighet mot ALLE, og de er KUN opp til Gud å dømme. Det står jo også om ekteskapsbrytere, trettekjære, ugudelige, osv, og selvfølgelig mordere, tyver osv. Gud sier vi skal elske alle!

 

Jesus elsket alle, men talte troen/vantroen deres midt imot.

 

Det står jo faktisk at man skal drikke litt vin, men ikke drikke seg drukne ;) Man har lov til alt, men man skal ikke la noe få makten over en :)

 

Høres ut som en dårlig unnskyldning og alt for lett bortforklaring for meg.

"Hvis det Gud sa passer meg, så var det virkelig gud som sa det, hvis noen taler til gud og han sier noe som ikke passer meg,er det satan"

 

La oss ta eksempel ut i fra Abraham.

Hvis han hadde valgt å faktisk drepe sin sønn,hadde kristne i dag sagt at han ble testet av satan.

Men det riktige spm er: hva er forskjellen?

 

hvis en stakkar plutselig får høre røst fra ovenifra, hvordan skylder han fra gud og satan? hvordan gjør du det?

HVa om gud bare "tester" deg?

 

Nå var Abraham ikke under den nye pakt, så det blir en klønete sammeligning. Vi har DNT som sier at kristendom er kjærlighet. Når ble drap kjærlighet? Det står i bibelen om å prøve åndene. Hvis man hører en røst som sier man skal sånn og sånn, men det er stikk i strid med hva bibelen sier, og til og med ens egen samvittighet, så er det ikke fra Gud.

 

Jesus ble også forsøkt lurt av Satan med bibelvers og "guds ord", men fordi Jesus var grunnfestet i troen lot han seg ikke lure.

 

Mohammad fikk besøk av en engel (slik ble koranen til). Etter første besøk ville Mohammad ta livet sitt, men ble overtalt av andre til å skrive ned det engelen sa og si at det var fra Gud. Bibelen advarer mot evangelier som kommer fra en engel ("for til og med satan kan gjøre seg om til en lysets engel").

 

Om Mohammad virkelig trodde selv at han fikk koranen fra Gud, så betyr jo ikke det at koranen virkelig er fra Gud.

Lenke til kommentar

Jesus ble også forsøkt lurt av Satan med bibelvers og "guds ord", men fordi Jesus var grunnfestet i troen lot han seg ikke lure.

I det ene øyeblikket er jesus gud, så er han sønnen til gud og så er han tredje delen i treenigheten... Så FRYKTELIG rart at han ikke lot seg lure er det vel ikke, har er jo tross alt den som kjenner satan best... Og for alt vi vet kan jo jesus og satan ha hatt en kjempefest ute i ørkenen....

 

 

Mohammad fikk besøk av en engel (slik ble koranen til). Etter første besøk ville Mohammad ta livet sitt, men ble overtalt av andre til å skrive ned det engelen sa og si at det var fra Gud. Bibelen advarer mot evangelier som kommer fra en engel ("for til og med satan kan gjøre seg om til en lysets engel").
He he... En flott omskrivning på at koranen er bullshit... Du glemmer bare at det samme kan sies om den kristne bibelen, da satan like gjerne kan stå bak den som alt annet...

 

Om Mohammad virkelig trodde selv at han fikk koranen fra Gud, så betyr jo ikke det at koranen virkelig er fra Gud.

Muhammed kunne ikke skrive og ikke lese så han skrev ikke ned en dritt av det som står der....
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan det som kristen bare kan velge ut av bibelen det som virker fornuftig og holde seg til det, men samtidig kaste ut allt det andre merkelige og motsigende greiene.

 

Hvordan skiller man mellom det som er sant og det som bare er helt tullerusk? Skjønner argumentet om at det er opp til egen tolkning og at man må finne i seg selv hva gud og jesus betyr, men det er for meg altfor diffust å holde seg til.

 

Da vil man alltid kunne legge fra seg det gale og kalle det for "en bok skrevet i sin tid", og dermed alltid vinne argumentet. Det blir en umulig diskusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan det som kristen bare kan velge ut av bibelen det som virker fornuftig og holde seg til det, men samtidig kaste ut allt det andre merkelige og motsigende greiene.

Denne uærligheten de baserer dette "valget" sitt på er noe de tror er visdom fra gud... Det er jo såklart ikke det, da det kun er deres eget føleri og kognitive dissonans som "tar" disse valgene for dem...

 

De tror på det som støtter deres tro fordi de ikke er ærlige nok til å la sannheten snakke for seg selv, enkelt og greit... Og sannhet som man må TRO er sannhet er jo ingen sannhet, men slik virker denne "gudevisdommen" tydeligvis...

 

Alt bunner egentlig ned til hvor ærlig du velger å være når du skal se på ting....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan det som kristen bare kan velge ut av bibelen det som virker fornuftig og holde seg til det, men samtidig kaste ut allt det andre merkelige og motsigende greiene.

 

Hvordan skiller man mellom det som er sant og det som bare er helt tullerusk? Skjønner argumentet om at det er opp til egen tolkning og at man må finne i seg selv hva gud og jesus betyr, men det er for meg altfor diffust å holde seg til.

 

Da vil man alltid kunne legge fra seg det gale og kalle det for "en bok skrevet i sin tid", og dermed alltid vinne argumentet. Det blir en umulig diskusjon.

 

Hei! :) Når en kristen blir en Jesu etterfølger får man Den Hellige Ånd. Den Hellige Ånd fungerer som en lærer og tolk.

 

Å omvende seg til en kristen vil ikke si at man kan alt med en gang. Det kan sammelignes med å bestemme seg for et yrke, f.eks advokat. Da må man først sette seg på skolebenken. Alle skjønner at man ikke er advokat så lenge man går på skolen, og at man også trenger flere år i arbeidslivet for å få dybdekunnskap. Nå vil det IKKE si at man ikke er en kristen fra man tar imot Jesus, men man er langt i fra utlært.

 

Gud vil at JEG skal forvandles på min vei, til å bli fullkommen, likesom Han er fullkommen. Det betyr at Han veileder meg i ydmykhet, tålmodighet, godhet, vennlighet, osv. Om man som person ikke er spesielt glad i et annet menneske, kan man be til Gud om å få et utvidet hjerte og dermed bli glad i dette mennesket allikevel, selvom det andre mennesket slett ikke har forandret seg.

 

Det færreste hører stemmer som forteller dem hva de skal gjøre, men det er mer snakk om en minnelse, samvittigheten, osv. Der man før var lat kan man nå bli arbeidssom, der man før var gretten kan man nå bli glad, osv :) Evangeliet Jesus kom med går ut på å sette andre høyere enn meg selv, og DHÅ vil da selvfølgelig ALDRI minne meg om å skade noen andre. Om jeg får lyst til å skade noen andre er det ikke fra Gud.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Veien til den såkalte frelse kan være kort eller lang - du bestemmer selv

 

Du har din vei, jeg har min, og det nytter ikke å bli frustrert på andre hvis din egen vei blir lengre enn tålmodet ditt

Lenke til kommentar

I det ene øyeblikket er jesus gud, så er han sønnen til gud og så er han tredje delen i treenigheten... Så FRYKTELIG rart at han ikke lot seg lure er det vel ikke, har er jo tross alt den som kjenner satan best... Og for alt vi vet kan jo jesus og satan ha hatt en kjempefest ute i ørkenen....

 

Jesus har alltid vært Gud, men var menneske da han var på jorden, frem til korsfestelsen/døden. Så fryktelig vanskelig er det vel ikke ;)

 

Nå er det jo meningen at VI kan bli like grunnfestet da, så vi ikke lar oss lure. Satan prøver jo mest av alt å lure Guds folk - og da som regel med bibelvers.

 

 

He he... En flott omskrivning på at koranen er bullshit... Du glemmer bare at det samme kan sies om den kristne bibelen, da satan like gjerne kan stå bak den som alt annet...

 

Vil anbefale deg å prøve å finne ut om bibelen er sann. Jeg har lest mye om dette, og det finnes mye stoff på internett. Greit å lese forskjellige kilder om det. Min konklusjon er at bibelen MÅ være sann. Det en full av profetier som er oppfylt ned til minste bokstav.

Lenke til kommentar

Frelse fra hva da? De grusomme lidelsene den "kjærlige" guden selv har skapt som straff for at jeg ikke aksepterer å kaste all fornuft og rasjonalitet over bord men tro blindt på fantasifulle eventyr? En fornuft og rasjonalitet gud selv visstnok skal ha gitt meg?

 

Det er åpenbart at dette ikke henger på greip.

 

Veldig bra sagt Kalahari :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp det var bra sagt..

 

Men dette, og mere, blir "kristen rasjonalisert" (i mangel av et bedre ord...), for troen kommer ALLTID først samme hva...

 

Drit i sannhet, ærlighet og troverdighet, ingenting av dette betyr en dritt opp mot TROEN på en gud... Det er bare slik dette er lagt opp... Helt fra grytidlige morgen til sene kveld blir kristendommen (og andre religioner såklart...) ytret som om dette var noen form for sannhet. Når de har svelget denne "sannheten", (altså når de har overbevise seg selv til å TRO den er sann fordi de tror den er sann...) så oppheves på magisk (les: uærlig) vis alle andre alternativer og det de tror blir det eneste sanne. De (religiøse) ser ikke på alternativene, (hvorfor skulle de det, når de har "sannheten"?) og gjør hva de kan for å (bort)foklare ALT som ikke får troen deres til å stemme, inkludert å juge så det renner av dem (i frykt for den guden de faktiak er sikker på kommer til å streffe dem om de ikke løy...)

 

Nei, det er ikke lett å forstå den totalt uærlige logikken som ligger bak tro... Som Hitchens engang sa, alle ser en hykler bortsett fra hykleren selv... Og det ligger mye sannhet i det ordtaket når de kommer til religiøse, som besitter oppskriften på hykleri uten selv å forstå hvor hykleriske de faktisk er i sine påstander og sine liksom sannheter...

 

 

Ærlighet var en av de største grunnene til at jeg ikke langer kunne være kristen, for jeg klarte ikke lenger å juge til meg selv om de kristne påstanders sannhet da jeg var tretten, og enda mindre etter å ha fått både korekser og temmelig grove trusler fra presten, en gudsfryktig ignorant mann som trodde han kunne skremme ærligheten ut av meg med helvette og lignende tull... Vel, jeg TRODDE faktisk at gud kom til å slå meg ihjel en stund, da slikt tull faktisk sitter i en stakkar lenge og er vanskelig å bli kvitt... Jeg TRODDE jo det var sant, som alt det andre jeg trodde var sannhet da jeg var kristen, men ærligheten seiret, en ærlighet jeg faktisk satset på at gud ikke ville slå meg ihjel for, da jeg faktisk også trodde han likte ærlige mennesker...

 

 

Men det kan ikke gud gjøre, for det er ingen som tror som er ordentlig ærlige. De er ikke ærlige når de ser på sin tro og de er ihvertfall ikke ærlige ovenfor alternativene til hva de tror på... På toppen av det tror samtlige at de er bedre mennesker FORDI de uærlig tror på påstander som ingen har evnet å bevise i løpet av to tusen år om en fyr som heter jesus, og som de tror at det bare er å tro på så er man automatisk mer ærlig enn alle andre. Jeg trodde faktisk dette jeg også da jeg var kristen, jeg TRODDE at troen på jesus gjorde meg mer ærlig og mer oppriktig, ogpå grunn av det, mer verdt enn andre ikke troende mennesker. Og VELDIG mange kristne har det som utgangspunkt den dag i dag...

 

Og det uten at de er ærlige hverken med seg selv eller andre når det kommer til deres tro... Godt gjort spør du meg å IKKE oppfatte dette, men uærligheten deres bygger på den uærligheten bibelen presenterer og da er dette hva man får, uærlighet bygget på toppen av annen uærlighet...

 

Sannhet er ikke noen sannhet selv om det påstås å være en sannhet, men dette er det ingen religiøs som har ryggrad nok til å innrømme, lengt mindre forstå, for den dagen du forstår dette er du ikke lenger religiøs, så enkelt!

 

Så den avkristningen vi ser her i landet og overalt ellers har ingenting med tro å gjøre, slik de kristne påberoper at det er, men rett og slett at folk er ærligere ovenfor seg selv... Med viten så kommer også kunnskap og med kunnskap kommer kritisk blikk og med et kritisk blikk kommer ærlighet... Selv om sistnevnte sitter VELDIG langt inne (Nei, det er pokker ikke lett å være ærlig i alt og et skal jeg si deg!!!), så gjør det likevel folk ærlige i den grad at de evner å se litt på alternativene for tro og når en slik ærlighet oppnåes står ikke kristendom til påske engang....

 

For det er først når du med et åpent og ærlig sinn kan nærme deg slike spørsmål som religion gjetter løsningene på at du er ærlig nok til faktisk å kunne gjøre deg opp en mening om ditt eget verdenssyn. Å tro på fastspikrede dogmer og oppleste "sannheter" i dogmatiske skrifter er IKKE å ha et åpent sinn, tvert i mot er det å ha et låst sinn. Men jeg tror du skal lese med lys og lykter før du finner en religiøs som faktisk ikke tror at han har et åpent sinn, for de er opplært til å tro at når du "tar i mot" den eller den guden og tror på det så er du åpen.... Og her ligger jo åpenbart feilen, for de forstår ikke at NÅR de "tar i mot" jesus så lukker de seg for alt annet...

 

Så for å bli kristen må du først bli syk for deretter å bli frisk... Hvorfor ikke bare holde seg frisk da?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

For det første tror jeg at noen mistolker "Guds" røst med satan. Om man dreper i Guds navn er det alltid fra satan. Hadde disse (f.eks ABB) lest bibelen hadde de fått et annet lys.

 

Jeg tar Gud på ordet, og når det står i DNT at menn som ligger med menn er en vederstyggelighet for Herren, så tror jeg på det. Allikevel mener jeg at vi som mennesker skal vise godhet og kjærlighet mot ALLE, og de er KUN opp til Gud å dømme. Det står jo også om ekteskapsbrytere, trettekjære, ugudelige, osv, og selvfølgelig mordere, tyver osv. Gud sier vi skal elske alle!

 

Jesus elsket alle, men talte troen/vantroen deres midt imot.

 

Det står jo faktisk at man skal drikke litt vin, men ikke drikke seg drukne ;) Man har lov til alt, men man skal ikke la noe få makten over en :)

 

Høres ut som en dårlig unnskyldning og alt for lett bortforklaring for meg.

"Hvis det Gud sa passer meg, så var det virkelig gud som sa det, hvis noen taler til gud og han sier noe som ikke passer meg,er det satan"

 

La oss ta eksempel ut i fra Abraham.

Hvis han hadde valgt å faktisk drepe sin sønn,hadde kristne i dag sagt at han ble testet av satan.

Men det riktige spm er: hva er forskjellen?

 

hvis en stakkar plutselig får høre røst fra ovenifra, hvordan skylder han fra gud og satan? hvordan gjør du det?

HVa om gud bare "tester" deg?

 

Nå var Abraham ikke under den nye pakt, så det blir en klønete sammeligning. Vi har DNT som sier at kristendom er kjærlighet. Når ble drap kjærlighet? Det står i bibelen om å prøve åndene. Hvis man hører en røst som sier man skal sånn og sånn, men det er stikk i strid med hva bibelen sier, og til og med ens egen samvittighet, så er det ikke fra Gud.

 

Jesus ble også forsøkt lurt av Satan med bibelvers og "guds ord", men fordi Jesus var grunnfestet i troen lot han seg ikke lure.

 

Mohammad fikk besøk av en engel (slik ble koranen til). Etter første besøk ville Mohammad ta livet sitt, men ble overtalt av andre til å skrive ned det engelen sa og si at det var fra Gud. Bibelen advarer mot evangelier som kommer fra en engel ("for til og med satan kan gjøre seg om til en lysets engel").

 

Om Mohammad virkelig trodde selv at han fikk koranen fra Gud, så betyr jo ikke det at koranen virkelig er fra Gud.

 

 

DERES GUD snakker til en mann,og dere bortforklarer det at han ikke var under den nye pakten?

Hvem bryr seg egentlig? GUD ER VEL GUD! Igjen gjør dere den samme tabben ved å tilpasse gud slik det passer deg.

Hadde jeg trodd på Gud så hadde jeg vel tatt han seriøst i det minste

Det at jesus ble forsøkt å bli lurt av guds ord er vel også kønete sagt, i og med at han visste at det var satan som prøvde å lure han. Litt annerledes enn å bare høre en stemme det.

Og til slutt: hva er det gud egentlig driver med? tilatter sult,drap,mord,lidelse,smerte,sorg,ondskap (men det er greit,fordi satan gjør det) OG i tilegg til det,så lar han 100000 andre religioner eksistere og håper virkelig at du velger den riktige.

Flaks at foreldrene dine ikke var muslimer da,for da hadde du sagt at Mohammed virkelig var en profet, og at krisnte tar feil og at DE ble lurt av satan.

Det triste er måten dere forklarer det på...

"Jeg vet at kristendom er sann,ikke fordi foreldrene mine tilfeldigvis er fra norge og dermed kristne,men fordi jeg kan føle kjærligheten..."

Dvs at muslimer ikke føler kjærlighetne,de blir bare lurt av satan og bare dere har rett..Woho

 

 

Klønete og sur melding fra meg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...