Gå til innhold

Ny trådløs router, tungt bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen smarting når det gjelder routere, men jeg er kanon fornøyd med denne http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx fra Netgear.

Har 60/60mb/s fra altibox.

Til daglig er følgende koblet til:

2 trådløse bærebare pc'er

2 mobiltelefoner

1 stasjonær pc

2 PS3

1 Xbox 360

 

Har hatt routeren i ca 2 mnd og den har fungert over all forventning. Dønn stabil og med god hastighet.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar
Jeg er ingen smarting når det gjelder routere, men jeg er kanon fornøyd med denne

 

Deltok akkurat på julekalender luke 9 hvor man kunne vinne den, satse på at det bår i box :)

 

 

Hvilken hastighet får du trådløst på den 60/60 linja?? hvis du har bra kort i pc da??

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Hei

 

Har selv brukt E4200 selv i 6 måneder nå. og anbefaler på det sterkeste.

er meget fornøyd, blant annet 5 GHZ nettet gir veldig bra trådløse hastigheter.

har 50/5 linje fra GET og for hele 50mbit nedlasting på trådløs delen.

Har ikke opplevd noe problemer, brukte en stund DD-wrt på den men den orginale firmware var mer stabil for mitt bruk.

 

ellers jeg har tilkoblet:

 

trådløs ip telefoni

4 stk mobiler

en server

en HTPC

4 laptop

printer

 

og fungerer problem fritt.

Lenke til kommentar

Takker og bukker, finnes få adjektiv som kan beskrive Asus routeren. den er helt rå har 70/10 linje og den leverer 50/9 på det svakeste en etasje under og 10 meter bort. dene er også fin å se på :)

 

eneste å klage litt på er litt høy ping, den har alltid vært det uavhengig av kabel, router eller trådløst. noen tips til hvordan få bedre ping??

 

her er en test med den usb dwa-160, den funker fint,, tror det er litt torrent aktivitet i etasjen under. gjennestår å se stabilitet over tid.

post-70872-0-35437800-1323974146_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noe høyere ping med routeren enn uten.

Spørsmålet er kanskje hva du pinger mot?

 

Prøver du CMD: ping www.uio.no så bør du få en rimelig lav ping. Jeg ser du bor i Midt-Norge og da antar jeg ping mot UIO skal ligge rundt 20-30ms?

 

Vær obs på at ping bør måles uten belastning på nettet ditt. Hvis noen bruker kapasitet, så vil det forsinke svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...