Gå til innhold

[Løst] Funne stjålet sykkelramme


PavilionI7

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har "funnet" en relativt god sykkelramme som var slangt ned i en grøft.

Tok den med meg hjem og begynte å spekulere på hva jeg skulle gjøre.

Valgte å sette den i stand med hjul , hydraulikk bremser og girsystem fra gamle sykkeln osv.

Men etterhvert slo det meg tanken med at rammen har et ramme nummer som ikke "tilhører" meg.

Kan det hende at jeg blir anmeldt hvis sykkelen blir gjenkjent?

 

MVh

 

Christian

Endret av PavilionI7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hydraulikk? Hva slags sykkel snakker vi om, egentlig?

 

Uansett tilhører ikke rammen deg. Den kan være meldt stjålet.

Når du har tatt den hjem, er det ditt ansvar å gjøre alt du realistisk kan for å gi den tilbake til eieren.

 

Det første du kan gjøre er å se etter om den har et klistermerke fra et forsikringsselskap.

I så fall kan du ringe det forsikringsselskapet og snakke med dem.

 

Eller du kan prøve Politiet.

Men IKKE ring dem på 112, for det er et nødnummer.

Henvendelser som ikke haster har nummer 02800.

Lenke til kommentar

Hydraulikk? Hva slags sykkel snakker vi om, egentlig?

 

Uansett tilhører ikke rammen deg. Den kan være meldt stjålet.

Når du har tatt den hjem, er det ditt ansvar å gjøre alt du realistisk kan for å gi den tilbake til eieren.

 

Det første du kan gjøre er å se etter om den har et klistermerke fra et forsikringsselskap.

I så fall kan du ringe det forsikringsselskapet og snakke med dem.

 

Eller du kan prøve Politiet.

Men IKKE ring dem på 112, for det er et nødnummer.

Henvendelser som ikke haster har nummer 02800.

 

Har ringt falck, men de ville ikke ta den imot da det "bare" var en ramme.

Snakker om en Scoot ramme, kanskje 2008-2009 modell.

 

 

Hvordan tror du eieren av denne "rammen"/syklen tar det, hvis han ser en annen sykle rundt på den?

 

Du har jo et forklaringsproblem hvis du blir stoppet av politiet, som har fått rammenr av tidligere eier og identifiserer rammen. Hva skal du si? At du fant den i en grøftekant?

 

Skal jeg bare demontere sykkelen og kaste rammen tilbake i grøften.

Tviler sterkt på at politet vil ta imot en sykkelramme.

Endret av PavilionI7
Lenke til kommentar

Jeg ville ha satt sykkelen i stand, og hvis eieren av rammen skulle dukke opp, så sier du akkurat som det er at du berget rammen opp fra ei grøft. Jeg garanterer at du blir tilgitt og kanskje får du finnerlønn som dekker dine kostnader med å sette rammen i stand.

 

Enig med deg!

Har hørt med min gode nabo, og han har sagt at sykkel rammen har hvert nedi grøften i flere uker.

Har heldigvis tatt noen bilder av sykkelen i den tilstanden jeg fant den i, blir jeg gjenkjent, viser jeg bare til bildene og forklarer meg.

Lenke til kommentar

I carbon?

 

Det vet jeg ikke, men den virket mye lettere enn min sykkelt til 6500kr...

Skal ta en prat med politet imorgen.

 

Kan jo ikke ringe til politiet for vær eneste ting du finner

 

En skikkelig treningssykkel kan koste masse penger.

Det er ikke snakk om en bagatell, men flere tusen.

Det er verdt en samtale med Politiet.

 

Hvis den er meldt stjålet, bør Politiet vite at den er kommet til rette.

 

Ok, skal ta med med den videre og ringe Politet imorgen! :)

Lenke til kommentar

Hørtes merkelig ut at du fant bare en ramme neddi en grøft, er det virkelig folk som har bare kastet den neddi der? Må nesten le litt :dontgetit:

 

Høres ut som den er stjelt fra en butikk eller noe når kun rammen lå der, evt stjelt i fra en garasje i nærheten og tyven fant ut at å kaste den nedi en grøft hørtes morro ut.

Var nok slik at den som stjal sykkelen kun hadde bruk for hjulene. Det skjer ofte her i byen, rett som det er støter jeg på enslige sykkelrammer rundt om, men det er ofte slik at rammen har vært låst til en fast gjenstand, og tyven har sett sitt snitt i å stjele hjulene.

Lenke til kommentar

Var nok slik at den som stjal sykkelen kun hadde bruk for hjulene. Det skjer ofte her i byen, rett som det er støter jeg på enslige sykkelrammer rundt om, men det er ofte slik at rammen har vært låst til en fast gjenstand, og tyven har sett sitt snitt i å stjele hjulene.

 

Joda forstår den, har sett det selv at bare hjulene er borte er borte på noen sykler. Men i dette tilfelle(slik jeg forsto trådstarter) så manglet alt av gir, sete, bremser, pedaler osv. Det er det jeg syns er merkelig/rart.

 

Scott_Scale_RC_2011_Frame__95529_zoom.jpg

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...