Gå til innhold

Laptop med fuktskader


sawfish

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har en laptop som er litt fuktskader. Laptopen falt ut av bilen og i en stor vanndam, pcen lå under vann i kanskje 2 sekunder.Jeg tok ut batteriet fort, og la pcen på badet for tørk i 24 timer. Etter det starter jeg pcen, og skjermen fungerer ikke. Legger pcen til tørk i 12 timer til, for så å starte den opp. Da fungerer skjermen, men det er noen områder som er fuktskadet.. Litt ut på dagen i går begynte jeg å føne skjermen, dette hjalp litt, men det er fortsatt litt fuktskader på skjermen.Jeg tror ikke disse skadene er permanente, fordi det forsvinner gradvis. Jeg har heldagsprøver denne uka.. så jeg bør få tørket opp skjermen helt.

Har noen forslag på hvordan jeg kan gjøre dette?

 

Har hørt at det er mulig å legge pcen i ovnen på 30-40 grader med varmluft. Jeg lurer på om skjermen skal stå oppe eller være lukket igjen under denne prosessen?

 

Er bare å komme med andre forslag..

 

Et bilde: http://bildr.no/view/1043564

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen! Skal komme med en liten oppdatering på hva jeg har gjort! :)

 

Mot alle odds fungerer pcen 100%. har hatt 2 heldagsprøver med den uten noen problemer. De hvite flekkene på skjermen blir sakte men sikkert borte. Setter den i ovnen i 2-3 timer hver dag på 30 grader. I løpet av dagen i dag vil nok skjermen være helt fin, men vet ikke om det har kommet noen skader på pcen, men sånn det ser ut skal den ha overlevd dette!

Lenke til kommentar

Fint at maskinen fungerer.

Men hvorfor har du den i ovnen litt hver dag? Bedre å bare få det gjort, uten at det trekker ut i tid.

30 grader høres ut som en fin temperatur. Mer varme gir fare for skade, og mindre varme er mindre effektivt.

 

Pass på at du lufter ut av ovnen, så vanndampen kommer vekk fra maskinen din.

 

Fuktskader kan også gi korrosjonsskader som viser seg etterhvert.

Kanskje går den i stykker om en måned, selv om den virker nå?

 

Hvis du en dag skal selge den brukt, må du opplyse om dette.

Lenke til kommentar

Fint at maskinen fungerer.

Men hvorfor har du den i ovnen litt hver dag? Bedre å bare få det gjort, uten at det trekker ut i tid.

30 grader høres ut som en fin temperatur. Mer varme gir fare for skade, og mindre varme er mindre effektivt.

 

Pass på at du lufter ut av ovnen, så vanndampen kommer vekk fra maskinen din.

 

Fuktskader kan også gi korrosjonsskader som viser seg etterhvert.

Kanskje går den i stykker om en måned, selv om den virker nå?

 

Hvis du en dag skal selge den brukt, må du opplyse om dette.

 

Støtter oppunder dette. Gjør det skikkelig med en gang og opplys om du skal selge.

Lenke til kommentar

Har den i ovnen litt og litt fordi jeg er avhengig av å ha en pc på skolen. Lufter ovnen jevnlig så det blir nok ikke noe problem;) Er glad for at den fungerer enda, får se om den overlever siste året på skolen nå. Kommer til å kjøpe meg ny PC/Mac den dagen den ikke greier mer.. Er ikke helt sikker på om jeg skal selge pcen, men om jeg skal det kommer jeg selvfølgelig til å informere om vannskadene. Pcen er 3 år gammel nå, så er vel greit å få byttet den ut i løpet av våren;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...