Gå til innhold

Motorola Defy+ com.motorola.home krasjer


Anbefalte innlegg

Har vore ute for det same. Mobilen fungerte likevel i Motorola sin originalale bilholder.

Der er på tide Motorola tar tak i problemet og gir oss tenleg oppgradering.

Eg fekk det ikkje til med volumknappmetoden, men følgjande fungerte:

Ta ut simkortet og start telefonen uten. Ved Android-logoen kom opp alternativ å resetje til fabrikkinstilling. Det løyste problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fekk i dag dette svaret på klage på problemet frå Motorola:

In response to your query, kindly note that our technical team have tested a Defy plus phone with the same Nordic retail software and we have been unable to replicate this issue. We would recommend you to do the following steps:

- Please make sure not to have third party launcher software installed,

- Try to backup your data and perform a factory data reset on your phone, go to Settings > Privacy > factory reset.

- Remove the SIM card/SD card temporarily and check your phone performance.[/font]

 

Har ikkje prøvd denne metoden enno, men skal kome tilbake med kommentar.

Endret av RuneSo
Lenke til kommentar

Samme problem med min Julegave. Snakket med Komplett.no og deres svar er enkelt. Det er noe galt med telefonen. I ikke forvent at Motorola vil endre dette. Hvis du liker den så beholder du den, liker du den ikke så send den i retur og krev penger tilbake eller alt. få ny telefon. Men vedkommende tvilte på om dette ville løse problemet. :mad:

Dette er rett og slett for arrogant. Du burde fått navnet på vedkommende og rapportert det videre, evt. også sendt svaret til Motorola slik at de får se hvordan enkelte behandler deres produkter. Ikke direkte tillitsvekkende dette.

Lenke til kommentar

Noen som har god bruksanvisning for å resette telefonen? Hvis jeg bruker volum opp + power får jeg beskjed om at det er ok å koble til usb. Hvis jeg bruker volum ned + power, vises først motorola logo så varseltrekant + droid. Kommer ikke videre fra den.

Når du kommer til varseltrekant må du trykke ned begge volumtastene samtidig. Deretter bla opp og ned med volumtastene og velg med powerknapp.

 

Takk! Etter en drøy ukes bruk fant jeg ut at jeg skulle sjekke profiler i går kveld. Utrolig vanskelig å få svar der man bør få det, men det er ikke enklere hvis man går til kilden.

 

Vel, men takk for tråden, og for «hard reset» metoden!

Lenke til kommentar

Jeg bumper denne.. ¨

Har det kommet noen løsning på dette problemet? Noen som har snakket mer med Motorola?

Kjøpte en Defy+ (på tross av dette). Passer bare på å unngå Profile-funksjonen. Ville dog vært betryggende å ikke stå i fare for en Factory Reset hver gang jeg trykket på tasten nede i venstre hjørne for å gå inn på innstillinger.

Lenke til kommentar

Har hatt en laang konversasjon med motorola. Dette er det siste svaret hittil.

 

 

Dear Mr Selliseth,

 

Thank you for contacting Motorola.

 

We would like to inform you that when we tested the Defy+ with the same software, we were only able to replicate the issue if a Motoblur account had not been added to the phone. When we added a Motoblur account it worked fine. We would not advise another repair. We would like to ask you to wait for the next software update to see if that helps.

 

 

For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

 

Thank you for allowing us to be of service to you.

 

Kind regards,

 

 

Adam

 

Hvis noen vil se?ha hele diskusjonen med Motorola, bare si fra.

 

Jeg har en Motoblur konto, men det hjelper ikke. Er det noen andre som har prøvd med og uten det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er det siste jeg fikk fra Euronics:

Hei igjen,

 

Nå gikk det plutselig veldig fort å få svar i saken, det kommer en oppdatering i løpet av et par uker som skal løse problemet, denne blir tilgjengelig «over the air» så det blir ikke nødvendig å sende denne inn på service igjen i følge Motorola. De begrunner den lange svartiden med at de måtte reprodusere feilen hos seg og dermed måtte lage en løsning.

 

Ha en fin dag!

 

 

Med vennlig hilsen/Best regards,

Miriam

Servicekoordinator

__________________________________________________

 

Euronics Service Senter

Telefon: (+47) 63 899 600

E-mail: [email protected]

 

Og her er det siste fra Motorola:

Recently you requested personal assistance from our support center. Below is a summary of your request and our response.

 

Customer Reference number: 111231-003626

 

Dear Mr Selliseth,

 

Thank you for contacting Motorola.

 

In this case please wait for a future update which we hope will resolve the issue.

 

For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

 

Thank you for allowing us to be of service to you.

 

Kind regards,

 

 

Adam

 

Motorola Mobile Devices Contact Centre

 

Det er jo samsvar her. Så vi får vel bare leve med det og vente.

Lenke til kommentar

Trur det kan vera lurt å starta ein ny tråd, så blir det lettare for andre med tilsvarande problem å finna informasjon om problemet og eventuelt dela erfaringar med deg. Det er tross alt ikkje mykje jobb med å starta ein ny tråd. :)

 

For øvrig: Eg rota meg borti den profiler-saken eg òg. Har fått resetta mobilen og avventar vidare utvikling på software-fronten. Inntil vidare ligg eg unna profilvelgaren. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er siste nytt. Fikk denne i dag.

 

Dear Mr Selliseth,

 

Recently you contacted us regarding a problem with your Defy+ when you change profiles.

 

We would like to inform you that we have identified the issue and a fix will be included in the upcoming software update. In the meantime, here is a workaround for this issue:

 

First you need to perform a reset on the device

 

- turn phone off

- press and hold volume down while also press and hold the power key

- wait for MOTO LOGO

- release keys and wait for triangle shown on screen

- now press both volume keys at a the same time until a menu pops up

- your are in recovery mode. Select "wipe data/Factory reset" via volume key from menu

- press power key

- from next menu select "delete all user data" using volume down key

- press power key and recovery starts

- wait a few minutes until phone shows another menu

- select the offered option "reboot system now" by pressing power key

 

Then once phone is on, you can see the initial Motoblur setup page. Please, change the language from Norwegian to English or any other language. Once the home screen shows up for the first time, go to settings, change to Norwegian language and setup the profiles.

 

This software issue can be replicated only if you use Norwegian (Norsk) during the Motoblur setup process.

 

Please let me know if you need further information or help with this.

 

For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

 

Kind regards,

 

Stavros

 

Motorola Mobile Devices Contact

www.motorola.com

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oppdaterte nå og jeg fikk hvertfall en kulere lockscreen! Ligner veldig på ICS. Men tør ikke prøve ut buggen..

 

Systemversjon: 45.0.2310.MB526.NordicsRetail.en.EU

Android 2.3.6

 

Den eneste forandringen jeg kan merke og. Btw noen som har funnet noen andre forandringer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...