Gå til innhold

Nytt headsett, tilsvarende eller bedre av sennheiser pc 160 til gaming, musikk og noe film. ~800 kr


dTd

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Mitt Pc160 sk gaming headsett begynner å bli slitt, micen fungerer ikke lenger og jeg kunne tenkt meg et nytt et til jul. Så spørsmålet er hvilket headsett som kan gi meg et tilsvarende bra lydbilde til rundt 800 kr.

 

Headsettet blir hovedsakelig bruk til å høre på musikk når jeg jobber/surfer. Men det går også en del tid til gaming og litt film titting.

 

kriterier:

 

-God og klar lyd, gjerne litt punch for bass, men ikke slik at ting som fotsteps etc i FPS spill blir overdøvd

 

-behagelige

 

-mikrofon

 

-ca 800 kr, men har tenkt å ønske meg det som julegave, så kan jo kanskje strekkes noe.

 

-helst med volumkontroll på ledningen/headsettet

 

-Kan både være åpne/lukkede, spiller ingen rolle egentlig da de stort sett kun brukes på rommet til pc'n. Så har egentlig ingen behov for noen av dela. Trivdes dog godt med et åpent headsett da det er enklere å høre om noen vil ha tak i meg. Men er som sagt ikke veldig viktig.

 

-design er heller ikke viktig da det kun benyttes til min pc på rommet, men selvfølgelig ikke negativt om det er pent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset ;)

 

Skal sjekke det ut litt mer, par raske google søk gir reviews som gir det en god score. Men dem sier at headsettet presser litt, aka er litt stramt. Hvordan syns du det er på dette ommrådet?

 

Er nemlig ganske så smart, så har et ganske stort hode, selvom det ikke ser veldig stort ut :tease:

 

men tar også imot flere tips!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aha, men det høres bra ut :)

Ser nesten ut til at vi har en vinner :)

Har du fått dette enda? Hva syns du om det? :)

 

Vurderer dette selv.

 

Nei, har ikke det gitt, var planlagt at det skulle ønskes som julegave :p

 

Men gikk for noe annet istedenfor, så får se om jeg ikke kjøper meg et nytt headsett over jul istedenfor. Tror det blir det :)

 

 

 

Utifra anmeldelsene ifra forbrukerne så virka det ikke veldig bra, hverken kvalitetsmessig eller lydmessig. Og tipper det er relativt overpriset pga noise cancellation, og det er noe jeg ikke trenger...

Lenke til kommentar

Av de overnevnte har jeg kun erfaring på Logitech G35, men anbefaler Sennheiser PC 350 på det varmeste. Kjøpte det for snart 4 år siden, og har vært i daglig bruk siden da. Er svært robust, god lydkvalitet og god mikrofon.

 

G35 vil jeg ikke anbefale noen som helst. Broren min har hatt to stk av dette headsettet, og begge har knukket i bøylen.

 

Jeg vil også anbefale deg å skaffe deg et lydkort. Dette er noe av det beste du kan få og kan sammenlignes med DAC til mangeganger prisen. ASUS Xonar Essence STX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...